Surprise S16 & Avionik B08

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door JohanvG, 5 sep 2010.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik kwam niet uit met mijn zwaartepunt, heb de regelaar en motor anders aan elkaar moeten solderen.
    Hij is nu vliegklaar met 4S 5000 mAh pakket 1688 gram.
    Met een 4 S 4000 mAh pak kom ik op 1605 gram.
    Ik zou nog een 20 gram kunnen winnen met een kleiner ontvangerpakje, dat is nu 600 mAh.
    1580 gram vliegklaar is dus te doen.

    GJ
     
  2. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Ik heb vandaag niets gedaan. Heb de BMW maar even uit gelaten. Morgen wel weer verder en dan moet de vleugel ook af zijn.
     
  3. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Dat bouwen is maar niks eigenlijk, kost veel te veel tijd en aan het eind heb je niets gedaan. (in mijn geval dan).
    2 stangetjes voor de Wölb in elkaar geprutst. Moet nog wel gesoldeerd worden, maar ik heb geen zin meer nu.
    [​IMG]
     
  4. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Tja, een RW4 is dan wel een uitkomst.

    ;)
     
  5. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    De Dreizylinder is vandaag ook gearriveerd. Merkbaar te weinig vermogen en duurt ook vrij lang voordat hij lekker loopt.
     
  6. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Welke regelaar gebruik je Johan.

    Gr Frank
     
  7. RC-Powerbus

    RC-Powerbus

    Lid geworden:
    23 aug 2008
    Berichten:
    37
    Locatie:
    nederburger
    Oeps. Een verkeerd draadje?
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2011
  8. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Als regelaar gebruik ik de rechtervoet en cruise control.
     
  9. silva916

    silva916

    Lid geworden:
    5 jun 2010
    Berichten:
    751
    Locatie:
    Oeding duitsland
    Johan,

    Kan wel een DP Motorsport Power Box regelen ( PNP )
    Dan wil t motortje wel !

    Gr Frank
     
  10. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    Offtopic maar misschien mag het toch. Iets vertellen over de ervaring met de RW4. Vandaag RW4 op 3.5Kw gevlogen (piek). Moet zeggen dat ie nu zeer fijn vliegt. Zeer waarschijnlijk vanwege dunne profiel en lange staart en stijve vleugel. Daardoor
    (1) vergevingsgezind kwa het weer oppakken van snelheid na stuurfouten en (2) koersvast. De eerste keer in mijn F5B carriere 10* motor aan gedurende de 3:20min.(maar 1 rak na de laatste keer motor aan en afgezien van keerfouten en motor aan het rak in). Maak 1400Wattmin op. Gaat de goede kant op. Al met al, tevreden klant.


    (SLS4000 4S 45C, past zonder any squeeze, pletti37, schulze 200, GM17.5*17.5)
     
  11. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Heel goed. Wel nakijken of de hoogteroer aansturing goed vast zit, op het amerikaanse forum was er een die los zat na een aantal vluchten.
     
  12. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    hoogte roer los? bedankt voor de tip, dat ga ik eens nazoeken en checken
     
  13. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
  14. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    geckecked en streepje gezet op kielvlak, zie ik een mogelijke offset in een oog-opslag
     
  15. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Dan kan het al te laat zijn. Je moet die stang er gewoon even uit schroeven en verstevigen.

    :)
     
  16. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    het is een eenmalig gevalletje geweest. Een productie ""slip"". Geen conceptueel probleem.
     
  17. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    Ronald,

    Gefeliciteerd met de maiden :)
    37rakken, zeker niet verkeerd zo bij de eerste vluchten!

    Johan, jij binnenkort ook?

    Groet,
    Gerben
     
  18. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Ik? Welnee, ben vandaag met een ander model bezig geweest. Gisteren gekocht en nu al bijna af. Gaat een stuk sneller dan zo'n S16 ;)
     
  19. jjmouris

    jjmouris

    Lid geworden:
    29 mrt 2009
    Berichten:
    1.720
    Locatie:
    Deventer
    Ja, daarom trok ik bij die van mij ook zo het stangetje uit het carbon buisje.

    ;)
     
  20. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    mm, dus iets meer doen dan alleen offset checken. Safety first zullen we maar zeggen.
     

Deel Deze Pagina