Surprise S16 & Avionik B08

Ik kwam niet uit met mijn zwaartepunt, heb de regelaar en motor anders aan elkaar moeten solderen.
Hij is nu vliegklaar met 4S 5000 mAh pakket 1688 gram.
Met een 4 S 4000 mAh pak kom ik op 1605 gram.
Ik zou nog een 20 gram kunnen winnen met een kleiner ontvangerpakje, dat is nu 600 mAh.
1580 gram vliegklaar is dus te doen.

GJ

Ik heb vandaag niets gedaan. Heb de BMW maar even uit gelaten. Morgen wel weer verder en dan moet de vleugel ook af zijn.

Dat bouwen is maar niks eigenlijk, kost veel te veel tijd en aan het eind heb je niets gedaan. (in mijn geval dan).
2 stangetjes voor de Wölb in elkaar geprutst. Moet nog wel gesoldeerd worden, maar ik heb geen zin meer nu.
DSC_2560.jpg

De Dreizylinder is vandaag ook gearriveerd. Merkbaar te weinig vermogen en duurt ook vrij lang voordat hij lekker loopt.

Offtopic maar misschien mag het toch. Iets vertellen over de ervaring met de RW4. Vandaag RW4 op 3.5Kw gevlogen (piek). Moet zeggen dat ie nu zeer fijn vliegt. Zeer waarschijnlijk vanwege dunne profiel en lange staart en stijve vleugel. Daardoor
(1) vergevingsgezind kwa het weer oppakken van snelheid na stuurfouten en (2) koersvast. De eerste keer in mijn F5B carriere 10* motor aan gedurende de 3:20min.(maar 1 rak na de laatste keer motor aan en afgezien van keerfouten en motor aan het rak in). Maak 1400Wattmin op. Gaat de goede kant op. Al met al, tevreden klant.

(SLS4000 4S 45C, past zonder any squeeze, pletti37, schulze 200, GM17.5*17.5)

Heel goed. Wel nakijken of de hoogteroer aansturing goed vast zit, op het amerikaanse forum was er een die los zat na een aantal vluchten.

Ronald,

Gefeliciteerd met de maiden :)
37rakken, zeker niet verkeerd zo bij de eerste vluchten!

Johan, jij binnenkort ook?

Groet,
Gerben

Ik? Welnee, ben vandaag met een ander model bezig geweest. Gisteren gekocht en nu al bijna af. Gaat een stuk sneller dan zo'n S16 ;)

Back