Ik heb gezien dat de alu motortussenplaat mbv 3 boutjes op de motorplaat vastgezet moet worden, bij de kunststof versie was dat maar met 2 mogelijk. Dus dat zit zowieso steviger.
Nou, inmiddels is de rest van de onderdelen binnengekomen en ben ik gestart met de reparatie.
De alu motorplaat ziet er goed uit en toch erg licht. Helaas kan de motor mbv de alu tussenplaat toch ook maar met 2 boutjes op de motorplaat worden bevestigd ..... desondanks zit het als een huis zo stevig, dat buigt nu niet meer , dat probeerde ik maar dat lukt niet, prima dus.
De hoofdrotoras is nu een geharde versie , net als de as van de staartrotor. Waren wel duurder maar ja.
Het landingsgestel zit er ook weer onder, de aluminium nokjes werken prima en zo is er snel 25euro verdiend op een nieuw chassis.
Ik ben van plan om de beugels van het landingsgestel nu met kunststof m3 boutjes te gaan vastzetten zodat bij een crash die kunnen breken en niet de nokjes van het frame.
Heeft iemand hier ervaring mee ? Wel doen of niet doen ?
De staart +steunen + het staarthuis zitten er ook op, de riem is gespannen.
Nu is het wachten op de metalen tandwielen voor de servo's. Daarna de motor monteren en alles goed controleren of alles goed loopt/draait.
Dan een statische controle zonder motortandwiel en daarna met en dan voorzichtig eens hooveren. Daarna vliegen als alles ok is.
Verder wacht ik op 2 extra lipo's flightpower evo25 5s 5000mAh als extra vliegakku, zodat ik 4x achter elkaar kan vliegen en langer kan trainen/oefenen voor de wedstrijd in juni ....
wordt vervolgd.