T-rex 600

Daantjo zei:
hallo,

wilde net mijn servo's installeren (futaba's 9252) maar zie dat de servo armpjes niet goed zijn (lengte). kan iemand mij in de goeie richting wijzen welke servo armpjes ik moet halen om meteen de goeie afstand te hebben (meet het op 29.2mm)?

Daan
Heb je geen handleiding gekregen of is dit een tweedehands T-Rex 600
In dat geval kan je de handleiding Manual T-Rex 600 hier downloaden.

nee denk dat je het verkeerd begrepen hebt. Ik heb de handleiding maar ik zoek dus servo "horns" (in het engels dan..) die op de servo gaan die de juiste lengte hebben. zag heliedje hitec servo's gebruikt en daar van die oranje gekleurde armpjes op heeft zitten (finless) gebruikt die ook. passen die ook op futaba servo's?

Daan

en met servo horn bedoel ik dit:
226643_BB_00_FB.EPS.jpg

en de afstand van de gaatjes moeten 30mm zijn. kan zo snel niks vinden. help please!

daanjo, gewoon de futaba schijven gebruiken en exact 30mm aftekenen en ballen plaatsen.
dan kom je ook uit zonder subtrim.

bij mij loopt project "ik moet em kunnen zien" ook eindelijk.

IMG_0380.JPG

Mooie kap Gerard, die zal zeker goed zichtbaar zijn denk ik :-)

Ik denk dat ik mijn kap ook maar spuit met wat mooi goed zichtbare kleurtjes. Vandaag gaan vliegen, maar met die grijze hemel is het toch niet altijd even goed zichtbaar met de standaard kap met stickers hoe die nou precies hangt.

Misschien kun je eens wat foto's plaatsen om te laten zien hoe deze kap zichtbaar is, in vlucht natuurlijk.

Ron

als ie klaar is zal ik de fotos wel posten.
in al het witte word nog een race vlag gespoten.

en dan zijn blanke laklaag erop.

MOOI!!!

Kan ik niet ff een kapje door jou laten spuiten? En dat bedoel ik serieus, het lijkt alsof je weet waar je mee bezig bent.
Tegen betaling natuurlijk he Gerard...

Heb vandaag de laatste inkopen gedaan..

Li-po EVO 20 3700mAh 22.2V 6S1P

Main Blades - GCT X-Pert

Zoals je ziet zit er in 1 blade een gaatje in dat opgevult is met silicoon (denk ik) is dit normaal of niet :?
Beter foto hier onder.

Trainer gear - TRAINING WHEELS 30 ~ 60

Zo als de connectors aan de lipo zit en het weer word beter dan kan ik eindelijk mijn duure investering het luchtruim laten zien. :lol: (Voor hoelang weet ik niet :lol: )

O ja, nog een vraagje bij de blades waren 4 rondelen bij, dus 1 boven en 1beneden bij elk blade.
Maar moet men die plaatsen of dient die om de blades beter te laten passen.
Bij mij gaan ze er niet onder, want de blades moet ik echt in duwen zo straf gaan deze.

Hoop dat ik weer geen domme vraag heb gesteld. :oops:

Hoi,

Als de bladen zonder de ringen gewoon passen, dan moeten de ringen er niet onder.

Je accu van 3700 mAh gaat je wel heel erg korte vluchten geven.

Dat wat je in die bladen ziet is een gaatje wat is dichtgemaakt. Door dit gaat balanceert men de bladen in de fabriek.

Groeten,

John.

Gefeliciteerd Aiki, ziet eruit alsof je nu alles hebt.

Die 3700 is inderdaad een beetje aan de krappe kant, reken op zo'n 500mAh per minuut dat uit de batterij gaat als je gewoon een beetje vliegt. Dan kom je dus op 5 minuten... (dat is 3000 mAh, liever niet leger vliegen dan max 80%).

Dat trainings kruis is een goed idee.

Suc6 met je eerste vlucht, probeer het vast te leggen op de gevoelige chip als het kan.

@jvsjvs
Bedankt voor de info :wink:

kraaijer zei:
Gefeliciteerd Aiki, ziet eruit alsof je nu alles hebt.

Die 3700 is inderdaad een beetje aan de krappe kant, reken op zo'n 500mAh per minuut dat uit de batterij gaat als je gewoon een beetje vliegt. Dan kom je dus op 5 minuten... (dat is 3000 mAh, liever niet leger vliegen dan max 80%).

Dat trainings kruis is een goed idee.

Suc6 met je eerste vlucht, probeer het vast te leggen op de gevoelige chip als het kan.
Ik kan later nog 1 kopen en aan elkaar koppelen dan heb ik 7400mAh :P
Als ik deze tijd red zonder te crashen, zal ik al een gelukkige man zijn. :? :lol:

By the way : kan iemand mij zeggen hoe ik deze li-po oplaad met de Ultramat 25 (ben echt een groentje in deze materie :oops: )
En snap de hand leiding niet goed.

Te laden lipo EVO 20 3700 mAh - 22.2 V
Heb hieronder de gegevens gezet hoe ik denk dat ik deze moet instellen in de Ultramat 25

Lipo manual
C: 3700 mAh

Lipo discharge
3.7 A _______ 3.7 V / cell

Lipo Capacity
C : 237 0 0 m A h ______ D : 3 . 7 A

Lipo Cells
6 c e l l s ( 22 . 2 0 V )

Is deze informatie juist of heb ik ergens een fout gemaakt :?:
O ja, de winkelier zij iets van de eerste keer minder mAh te gebruiken, dat zou ten goede komen voor de Lipo, maar hoeveel minder. :oops:

Aiki,

Gewoon de lader op lipo manual 3700 zetten. Dan lipo aan koppelen met balancer. Balancer openen (zodat je hem kunt laden). Je hoort dan een beep van de lader. Dan op start, de lader geeft aan hoeveel cellen er in je pack zitten, en dan nog een keer op start.

Dat is alles.

Ron

kraaijer zei:
Aiki,

Gewoon de lader op lipo manual 3700 zetten. Dan lipo aan koppelen met balancer. Balancer openen (zodat je hem kunt laden). Je hoort dan een beep van de lader. Dan op start, de lader geeft aan hoeveel cellen er in je pack zitten, en dan nog een keer op start.

Dat is alles.

Ron
De lader moet je boven de 3 cell zelf instellen lees ik. :?
En volgens de winkel moet men in het begin nog geen balancer hebben, dus laden zonder balancer.

Ik zou hem toch niet te vaak laden zonder balancer hoor, op een gegeven ogenblik zijn die cellen niet meer gelijk en loop je risico om een cel teveel te ontladen met als gevolg dat ie gegarandeerd stuk gaat. Uitkijken dus.

Volgens mij detecteerd de lader het aantal cellen zelf. Probeer het meer, na de eerste keer op start zoals ik hierboven beschreef zou die moeten aangeven hoeveel cellen erin zitten.

kraaijer zei:
Ik zou hem toch niet te vaak laden zonder balancer hoor, op een gegeven ogenblik zijn die cellen niet meer gelijk en loop je risico om een cel teveel te ontladen met als gevolg dat ie gegarandeerd stuk gaat. Uitkijken dus.

Volgens mij detecteerd de lader het aantal cellen zelf. Probeer het meer, na de eerste keer op start zoals ik hierboven beschreef zou die moeten aangeven hoeveel cellen erin zitten.
Zal het morgen eens proberen, moet de connectors nog aan solderen. :wink:
En volgende week maar eens zien voor die balancer.
Blijft het eenders welke balancer of is het best de Flightpower balancer te nemen.
Weer al 51.90 Euro armer :cry:

Het voordeel van de Flightpower balancer is dat de stekkertjes passen, maar buiten dat werkt eender welke balancer die 6 cellen aankan.

Let op dat je 12 voeding 20A aankan, of laad anders je lipo aan 1/2 C ipv 1C

kraaijer zei:
Het voordeel van de Flightpower balancer is dat de stekkertjes passen, maar buiten dat werkt eender welke balancer die 6 cellen aankan.

Let op dat je 12 voeding 20A aankan, of laad anders je lipo aan 1/2 C ipv 1C
voeding is 10 A :cry: ( is ongeveer 3 weken oud)
met 1/2 C bedoel je dan 3700 mAh / 2 = 1850 mah :?:

yep, dat bedoel ik inderdaad. 10A zou het waarschijnlijk net trekken.
Ervan uitgaande dat de voeding 12V is, de lipo 22V en je 3,7Ah hebt dan zit je er snel akelig dicht bij.
Je voeding heeft koeling hoop ik...

kraaijer zei:
yep, dat bedoel ik inderdaad. 10A zou het waarschijnlijk net trekken.
Ervan uitgaande dat de voeding 12V is, de lipo 22V en je 3,7Ah hebt dan zit je er snel akelig dicht bij.
Je voeding heeft koeling hoop ik...
Voeding 13.8 V met ventilator :wink:

Back