Roel van Essen
Forum veteraan
Na al het gepruts aan de rookgranaatwerpers was het een opluchting om even wat grotere onderdelen in m'n vingers te hebben. De rem- en vooruitbreng-inrichting van het 120mm kanon. Leuk uitgedacht! Verder is de (aluminium) loop van het kanon op plekken waar geen plastic komt voorzien van een laagje matzwart met daaroverheen een laag matte lak als basis voor het groen. Overigens kun je die loop ook uitstekend gebruiken om je hond te lokken: doordat er 4 gaten in zitten kun je bijna het Wilhelmus erop spelen. (Wellicht wel het Japanse volkslied...)
Ondertussen zit ik te twijfelen.
De Hammerhead-unit heeft bovenop de LED waarmee bij een "battle" een schot wordt gesimuleerd. (Zie foto: rode strepen wijzen er naar toe)
Op de tekening van Tamiya zie je dat de opening van de richtkijker van de schutter (in het kanonschild) gebruikt kan worden om zo'n LED in te zetten.
Dat zou betekenen dat de LED keurig co-axiaal aan het kanon staat: ideaal in combinatie met de gyro-stabilisatie.
Als ik dat zou willen, moet ik die "afvuurLED" losmaken van de Hammerhead, twee draadjes solderen tussen de unit en de LED en dan kan ik de LED in het kanonschild plaatsen.
Ik ben niet zo'n held in dit mini-soldeerwerk. Ik denk er over om de pootjes van de LED halverwege los te knippen, zodat er op de unit nog een (rest) van het pootje zit en op de LED ook.
Iemand ervaring hiermee?
Verder het glaswerk voor de chauffeur en de commandant alvast voorzien van een combi: clear green aan de ene kant, clear blue aan de andere kant.
Op die manier behandel ik al mijn periscoop-werk.
De rest van het "glaswerk" doe ik al ik m'n bronnen beter heb bestudeerd. Er zijn nu nog stukjes "glas" die ik niet thuis kan brengen...
Ondertussen zit ik te twijfelen.
De Hammerhead-unit heeft bovenop de LED waarmee bij een "battle" een schot wordt gesimuleerd. (Zie foto: rode strepen wijzen er naar toe)
Op de tekening van Tamiya zie je dat de opening van de richtkijker van de schutter (in het kanonschild) gebruikt kan worden om zo'n LED in te zetten.
Dat zou betekenen dat de LED keurig co-axiaal aan het kanon staat: ideaal in combinatie met de gyro-stabilisatie.
Als ik dat zou willen, moet ik die "afvuurLED" losmaken van de Hammerhead, twee draadjes solderen tussen de unit en de LED en dan kan ik de LED in het kanonschild plaatsen.
Ik ben niet zo'n held in dit mini-soldeerwerk. Ik denk er over om de pootjes van de LED halverwege los te knippen, zodat er op de unit nog een (rest) van het pootje zit en op de LED ook.
Iemand ervaring hiermee?
Verder het glaswerk voor de chauffeur en de commandant alvast voorzien van een combi: clear green aan de ene kant, clear blue aan de andere kant.
Op die manier behandel ik al mijn periscoop-werk.