Vorige week de moed bijeen geraapt en het hele verlichtingsspul gemodificeerd. Ik werd ernstig sip van alle kabeltjes die van voor en van achteren een scheiding van boven- en onderromp verhinderden. Bij RC Point deze stekkertjes besteld en zoals gewoonlijk snel in huis:
https://www.rc-point.nl/index.php?i...n=article&group_id=10000093&aid=70194&lang=nl
Je soldeert het printje aan de stekker en vervolgens de draden aan het printje.
Zeker voor de "niet zo getalenteerde"

soldeerder als ik ben een prima systeem.
Na ampel beraad heb ik besloten om de black-outverlichting te schrappen. Elke keer zaten de fibers in de weg en floepten ze uit de boxjes met LED's. Bovendien was het stekkertje waar de voor-verlichting aan hing al beschadigd omdat ik 'm geplaatst had en gepoogd had om 'm uit de contrastekker op de printplaat te halen... twee connectorpinnen los. Het is een soort balancer-stekker, maar dan bijzonder fragiel. Het ware beter geweest als hier iets robuusters voor in de plaats had gezeten.
"Bekiek 't maor!" zeggen we hier op zo'n moment.
Dus: vooraan slechts de koplampen, achter de achterlichten, remlichten en achteruitrijlicht.
Na een uurtje knippen, solderen en weer monteren kan ik nu tenminste boven- en onderromp fatsoenlijk van elkaar scheiden, zonder me in allerlei bochten te moeten wringen.
Gisteravond ging een van de koplampen knipperen. Niet bedoeling. Neusje er af, bovenromp er af (lekker makkelijk nu!) inspectie.
Bleek dat een van de connectortjes van de voorlichten (pluspool linker voorlicht) los was gekomen. Mopperdemopper... Nog een keer gaan kl**tviolen met die mini-connector? Uiteindelijk de stekker van de voor-verlichting losgehaald en de pinnetjes stuk voor stuk individueel op de pennetjes geplaatst. Vervolgens de hele handel vastgezet met 2-componentenlijm... Kl*te-ienieminie stekkers... Zelfs een balanceerstekker van een Lipo is drie keer groter!
Nu ik de 2-componentenlijm toch al had aangemaakt, meteen de connectors van de RC-point-stekkers van een laagje 2C-lijm voorzien om kortsluiting te voorkomen.
Daarna de hele handel getest

en alles weer dicht gemaakt.