Three Dee MP-XL V91 conversion naar Electro

Omdat de twee Zippy lipo's er na de crasch niet echt fraai meer uitzien, en ik toch wel benieuwd ben naar de prestaties van een A merk lipo heb ik twee stuks OUTRAGE XP25 6S1P 22.2V 5000mAH 25C lipo's besteld, ben benieuwd hoe deze presteren tov de Zippy's!!

Gr,

Mario

Denk dat je er blij mee verrast zal zijn Mario..:)
Ik ken de prestaties van de Zippy's niet eerlijk gezegt, maar misschien moet je je curven zelfs wat aanpassen met de Outrage lipo's.
Ben benieuwd.

Gr.
Eric

Ik zelf nog niet, zit er wel over te denken om ze aan te schaffen.
Een vriend van mij heeft er een stel en is er echt heel blij mee, en hij moest dus iets omlaag in de curven om dezelfde headspeed te krijgen als met zijn Flightpowers.
Daarom ben ik ook erg benieuwd naar jouw bevindingen.

Gr.
Eric

En die heb ik zelf eens mogen testen van Cees..., zijn zeker super goed.
Ben nog een beetje in Dubio... :)
SLS of Outrage.. nog een paar weken dan komt sinterklaas langs ;)

Outrage , Desire Power, SLS, helaas weten we nog niet hoe ze zich gedragen op lange termijn.
Ik lees over alle 3 deze merken wel heel goede verhalen op verschillende fora en dan met name dat ze goed de spanning vasthouden onder belasting wat dus weer duidt op een lage Ri.
Outrage is iets goedkoper dan SLS en mischien wel net zo goed op levensduur, wie zal het zeggen .....

@eric :
als jij nou de outrage gaat proberen weten wij ook of ze goed zijn ;-)

@mario :
een deuk in een lipo hoeft niet gelijk te betekenen dat ze onbruikbaar zijn geworden hoor. Ik vlieg al tijden met een ingedeukte flightpower rond en ik merk geen verschil met de andere die nog 100% intakt is. Ook niet meer onbalans, ook geen opbollen.

Bas

Ik zou alleen een gedeukt LiPo pakket niet meer onbeheerd achterlaten zonder dat ie explosie/brandveilig is opgeborgen, je weet nooit!

Greetz,

Michiel.

@mario :
een deuk in een lipo hoeft niet gelijk te betekenen dat ze onbruikbaar zijn geworden hoor. Ik vlieg al tijden met een ingedeukte flightpower rond en ik merk geen verschil met de andere die nog 100% intakt is. Ook niet meer onbalans, ook geen opbollen.

Bas

Bas je mag ze overnemen van mij twee voor de prijs van één, bijna nieuw maar drie keer bij 1C geladen;)

Gr,

Mario

Dacht het al Bas, was ook een geintje;)

Alles is binnen op de Henseleit bestelling na dan, deze is donderdag verstuurt dus zal begin komende week binnen komen.

Veranderingen die ik toe ga passen tov voorheen,

Turnigy 8-15 UBEC met een Hyperion CX 2S 2100mAh lipo.

LMT 6mm stekkers.

En nog twee nieuwe Outrage XP25 6S 5000mAh lipo's.

Schade vindt ik erg meevallen, electronica en motor hebben geen schade opgelopen, heel de aandrijflijn is nog intact incl. tailboom en landings gestel.

Totale schade,
rotor en tail as krom, blad-as krom, 2 lagers vervangen, frame waar de lipo's in gaan en canopy gekraakt, één rotor blad lichte schade maar toch onbruikbaar, twee 6S lipo's gedeukt, één servo hevel gebroken, stuurstangen naar de bladhouders kapot, en nog wat klittenband straps gescheurt.

Momenteel ben ik bezig om de staart finnen, tailboom struts en de zijplaten van het landingsgestel geel te spuiten om toch wat meer contrast in de heli te krijgen, tevens wordt de buik van de canopy ook nog geel gespoten, en weer voorzien van nieuwe stickers.

Gr,

Mario
[FONT=&quot][/FONT]

He mooi, dan kun je morgen gaan bouwen !

Verrassend dat je nu voor een aparte ontvanger/servo spanningsvoorziening gaat. Maar wel verstandig vind ik. Mocht je aandrijf-akku uitvallen, dan heb je nog altijd radioverbinding om een autorotatie te maken.

Dus jij gaat outrage proberen, ja heel goede verhalen over gelezen.
Bovendien, als je binnen de eerste 6 maanden na aankoop crashed en de lipo's zijn vernield, kun je nieuwe kopen met 50% korting !
Waar heb jij ze vandaan trouwens ?

Bas

Leuk vergelijk! Ik ben benieuwd of ze de Zippy-R misschien ook eens vergelijken. Je hebt namelijk duidelijk merkbaar verschil tussen de Zippy-H en de Zippy-R (positief voor de Zippy-R).

Greetz, Aldert

Ik heb de grafieken eens aandachtig bekeken en vind het jammer dat de grafieken zo erg verschillend zijn waardoor het vergelijk wat lastiger is. Met de Zippy wordt bovendien korter gevlogen, 4.5minuten en zijn de stroompieken minder hoog en minder vaak. Als je dan heel goed kijkt bij de eerste stroompiek van 96A, duikt de spanning gelijk onder de 20Volt. Bij de 2de piek van 80A idem. De schaal van de spanning is erg grof, waardoor je goed moet kijken om de verschillen te zien.

Met de SLS ZX wordt er bijna 6 minuten gevlogen. Daar tel ik meer dan 15stroompieken boven de 80A. En bij de eerste stroompiek van 100A blijft hij boven de 20Volt.

Ondanks dat de Zippy anders is getest dan de SLS ZX vind ik dat de Zippy het best wel goed doet, zeker voor de prijs. Want laten we ze niet vergeten dat ze de helft goedkoper zijn !

Ik zit met smart te wachten op de testresultaten van SLS ZX lipo van Gerd Giese .... hij test alle lipo's volgens een bepaalde methode, waardoor ze onderling goed vergeleken kunnen worden
( http://www.elektromodellflug.de/datenbank.htm )

Bas

Laatst bewerkt:
De heli is weer vliegklaar:D

Outrage lipo's zijn ook binnen, morgen eens kijken hoe die het doen, inwendige weerstand is 41 Mohm duidelijk lager als de Zippy's die rond de 70 Mohm zitten.

Nog wat foto's,

1233194.jpg

1233195.jpg

1233198.jpg

1233199.jpg

1233212.jpg

1233213.jpg

1233225.jpg

1233231.jpg

1233234.jpg

Laatst bewerkt:
Back