Ach, je kunt een Glock 17 nog veel lelijker maken als je wilt..
Chicagoland Sportbikes - View Single Post - New Glock Gen 4?
Chicagoland Sportbikes - View Single Post - New Glock Gen 4?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik snap de populariteit van de glock totaal niet.
Het is een superwapen voor overheidsdiensten, licht om te dragen, betrouwbaar en degelijk.
Maar voor schietsport vind ik het niets.
Het wapen slaat door zijn lichte gewicht te hard, dat werkt tegen je in elke dynamische discipline.
Voor rustig schijfschieten is hij niet nauwkeurig genoeg en de trekkerdruk te zwaar.
Persoonlijk vind ik het ding ook nog eens spuuglelijk.
Het doel heiligt de middelen.
Jammer, ik dacht even dat we het hier over schietsport en wapenkeuze hadden.
Meteen begint er weer iemand de link te leggen naar psychopaten en het zaaien van dood en verderf.
Inderdaad, plus het feit dat de 9mm Glock 17 een magazijn capaciteit heeft van 18 patronen, de Colt 1911 .45 kan slechts 7 patronen met zich mee dragen. Dat houd in dat de Colt .45 in de handen van een psychopaat minder slachtoffers kan maken.
Uit ervaring weet ik dat het maximaal optoppen van je magazijn één van de grootste oorzaken van storing is. Zeer zeker bij de eerste 3 patronen.
Kul. Een ander woord heb ik er niet voor.
Jammer dat je er zo over denkt Roel.
Feit blijft dat 1 magazijn van een Colt 1911 .45 minder patronen heeft dan het magazijn van een 9mm Glock 17, en daarom minder slachtoffers maakt. Ik heb het niet gehad over herladen van de wapens in de quote... De Colt 1911 .45 is trouwens een pistool, geen revolver.
Maar inderdaad: als je uitgaat van een pistool met één magazijn, kan een psychopaat met een 1911 minder slachtoffers maken dan met een Glock 17.
Een magazijn maakt geen slachtoffers, sterker nog, een wapen maakt toch helemaal geen slachtoffers?
Het is een beetje tegenstrijdig om eerst hard te beweren dat het de mens is en niet het wapen, dat het wapen totaal niet relevant is, en even later te beweren dat de capaciteit van het magazijn van dat wapen wél relevant is..
Van Alphen zou ik niet durven te zeggen, maar die Breikvik heeft toch tijd genoeg gehad om een paar keer te herladen..
Ehhh... Henri: tegen wie heb je het?
Feit blijft dat 1 magazijn van een Colt 1911 .45 minder patronen heeft dan het magazijn van een 9mm Glock 17, en daarom minder slachtoffers maakt.
Op de club is, en met de meeste diciplines, dat ook niet meer dan "normaal"Ik heb het over de 1911!
Wij schieten altijd met maar max 5 patronen in het magazijn.
Jij bent daar wel consequent in. Zegt dat het wapen in feite niet uitmaakt (en dus ook de munitie en manier van laden), maar de persoon wel.