Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Volgend jaar een Pro10 klasse Roy?
Halewijn
Ik hou wel van uitdagingen.
Mss een beetje vooruit lopen op de zaken, aan hoeveel T (17.5T, 13.5T, 10.5T) zit je dan te denken voor op Lelystad?
Halewijn
Denk zelf dat 10.5T een overkill is in Lelystad en dat 13.5T mans genoeg is.
Maar we gaan het meemaken. Ik kom zelf ook wel testen.
Ik weet nog de weg.
Halewijn
Wat ik op foto's heb gezien is lelystad toch een redelijk circuit kwa omvang? Als ideetje...maar puur voor de vuist weg zou een 10.5t zeker ok zijn daar. We hebben gisteren ook met de 10.5t op deventer gereden. Deventer is wel 1van de kleinere circuits lijkt me.
Het circuit van MRM is groter als Deventer.
Helemaal als ik de rondetijden bekijk.
Dit kan natuurlijk aan de baan lengte en layout liggen en niet aan het oppervlakte van de baan.
Heb de regelaar gewoon wat achteruit gezet. Je hoef niet overal full power te gaan als het niet kan. Ik heb gisteren op deventer welgeteld 2 keer mijn instellingen veranderd en ik was er gisteren voor de eerste keer sinds het vorige NK in 2010. Verder gewoon gereden en de auto afgesteld. Op het NK in den haag heb ik hetzelfde gedaan met de 10.5t.
Regelaar of EPA op zender wat minder zetten is idd een optie of een 13.5 als de snelheid toch te groot word?
Als er op lelystad redelijk grip is dan weet ik wel wat er gebeurd met de rondetijden. Het ziet er glooiend uit dus het is een perfect pro10 parcour.
Grip is er wel met de juiste banden natuurlijk.
De enige remmende stukken zijn de 3 hairpins achter elkaar links.
Het volgende is puur wat ik op de filmpjes zie en niet gebasseerd op ervaring op lelystad maar het enigste nadeel wat ik op dit moment zie aan het circuit layout is het nadeel dat er geen afscheiding is tussen de verschillende onderdelen van het circuit. Tevens zijn die dots echt dodelijk voor een pancar. Die worden daar nog harder over gelanceerd dan een electro of nitro toerwagen.
Dat van de dots is reeds aangekaart en er zijn plannen om dit te wijzigen in curbstones
Nu de financiele middelen nog.
Lanceren van de TC en nitro valt reuze mee hoor.
Voor een pancar zal het iets anders zijn.
Met de F1 had ik er gisteren niet echt last van.
Is daar niet iets aan te doen? Ipv die dots curbs of wat daar op lijkt te plaatsen en bijvoorbeeld een strook kunstgras oid tussen de verschillende circuit delen te leggen?
Zie opmerking hierboven.
Tevens zie ik voor de rijdersstelling een groot gedeelte groen geschilderd waar het circuit met een grote bocht omheen gaat. Hierdoor is er weinig nodig om op de andere deel te komen wat er boven ligt aangezien er maar zo'n 30-40cm tussen zit. Als dat groene geschilderde gedeelte nu kleiner wordt kun je dat deel van het circuit verder van elkaar af plaatsen. Met wat kunstgras oid ertussen heb je een goede barriere waardoor de auto's niet of nauwelijks door kunnen schieten. Dan heb je goede bescherming voor de auto's mochten ze een keer van de lijn af wijken. Nu is het 1 keer doorschieten en je hebt kans dat een tegemoet komende auto er tegen aan knalt.
De layout zal denk ik niet veranderd worden daar als je de verf er af gaat halen, het asfalt gaat beschadigen en dus grip verlies.
Tot nu toe hebben wij van de korte tussen ruimtes nog niet echt hinder onder vonden.
Is positief bedoeld om het circuit wat veilger of mooier te maken kwa rij-ervaring. Ik zou er namelijk best een NK of andere pro10 wedstrijd op willen rijden.
Positieve of opbouwende kritiek is altijd welkom en word je niet kwalijk genomen![]()
....en toen waren er ook nog foto's van 25 september.
https://picasaweb.google.com/116760560703308084133/MRM25092011?authuser=0&feat=directlink
Volgens mij is het wel een uitdagende baan. Er ligt zo te zien best een aardige griplijn ook en op youtube heb ik filmpjes gezien van Halewijn en Kees. Wellicht kunnen zij het een en ander toelichten. Vind de layout wel mooi alleen die dotjes inderdaad, die zijn killing. Een afzetting met kunstgras zou idd een mooiere en beter oplossing zijn...
Wellicht een keer met een aantal Pro10's daar knallen???