Topic change naar updates werkzaamheden Modelracing Midland

Was gisteren weer een gezellige dag met erg mooi weer.
Helaas wel een iets kleinere opkomst als de eerste keer tijdens de open wedstrijd maar dit mocht de pret niet drukken.
Ik heb mij in ieder geval weer vermaakt met mijn stock auto in de mod klasse:D:cool::banana:

mvg Roy
 
Ja was zeker leuk en gezellig
En hoop snel weer te komen kijken
En spoedig met eigen auto te komen rijden ;)
 
Ik hou wel van uitdagingen:D.

Mss een beetje vooruit lopen op de zaken, aan hoeveel T (17.5T, 13.5T, 10.5T) zit je dan te denken voor op Lelystad?

Halewijn
 
Dat zal denk ik nog gis werk worden daar wij op MRM nog geen Pro10 wedstrijd hebben gereden.
Ik heb begrepen dat de meeste er wel een 10.5 in hebben zitten.
Onze baan is met TC en goede rijders een hoge 10, lage 21 sec baan.
Wat dit met Pro10 gaat worden is gis werk.

mvg Roy

Ik hou wel van uitdagingen:D.

Mss een beetje vooruit lopen op de zaken, aan hoeveel T (17.5T, 13.5T, 10.5T) zit je dan te denken voor op Lelystad?

Halewijn
 
Denk zelf dat 10.5T een overkill is in Lelystad en dat 13.5T mans genoeg is.

Maar we gaan het meemaken. Ik kom zelf ook wel testen:D.

Ik weet nog de weg;).

Halewijn
 
Die gedachte had ik afgelopen jaar ook al toen ik daar reed met een Pro10.
Denk idd dat 13.5, helemaal met een boost esc meer dan genoeg is
Heb mij gisteren wederom redelijk staande gehouden in de TC mod klasse met een 13.5:cool:

mvg Roy

Denk zelf dat 10.5T een overkill is in Lelystad en dat 13.5T mans genoeg is.

Maar we gaan het meemaken. Ik kom zelf ook wel testen:D.

Ik weet nog de weg;).

Halewijn
 
Wat ik op foto's heb gezien is lelystad toch een redelijk circuit kwa omvang? Als ideetje...maar puur voor de vuist weg zou een 10.5t zeker ok zijn daar. We hebben gisteren ook met de 10.5t op deventer gereden. Deventer is wel 1van de kleinere circuits lijkt me. :D

Heb de regelaar gewoon wat achteruit gezet. Je hoef niet overal full power te gaan als het niet kan. Ik heb gisteren op deventer welgeteld 2 keer mijn instellingen veranderd en ik was er gisteren voor de eerste keer sinds het vorige NK in 2010. Verder gewoon gereden en de auto afgesteld. Op het NK in den haag heb ik hetzelfde gedaan met de 10.5t.

Dankzij de dynamische regelaar kun je overal met een geschikte snelheid rijden met motortemperatuur in het groene bereik. Tevens heb ik overal ook met ongeveer dezelfde rollout gereden. Gaat echt heel goed.

Als er op lelystad redelijk grip is dan weet ik wel wat er gebeurd met de rondetijden. Het ziet er glooiend uit dus het is een perfect pro10 parcour ;).

Het volgende is puur wat ik op de filmpjes zie en niet gebasseerd op ervaring op lelystad maar het enigste nadeel wat ik op dit moment zie aan het circuit layout is het nadeel dat er geen afscheiding is tussen de verschillende onderdelen van het circuit. Tevens zijn die dots echt dodelijk voor een pancar. Die worden daar nog harder over gelanceerd dan een electro of nitro toerwagen.

Is daar niet iets aan te doen? Ipv die dots curbs of wat daar op lijkt te plaatsen en bijvoorbeeld een strook kunstgras oid tussen de verschillende circuit delen te leggen?

Tevens zie ik voor de rijdersstelling een groot gedeelte groen geschilderd waar het circuit met een grote bocht omheen gaat. Hierdoor is er weinig nodig om op de andere deel te komen wat er boven ligt aangezien er maar zo'n 30-40cm tussen zit. Als dat groene geschilderde gedeelte nu kleiner wordt kun je dat deel van het circuit verder van elkaar af plaatsen. Met wat kunstgras oid ertussen heb je een goede barriere waardoor de auto's niet of nauwelijks door kunnen schieten. Dan heb je goede bescherming voor de auto's mochten ze een keer van de lijn af wijken. Nu is het 1 keer doorschieten en je hebt kans dat een tegemoet komende auto er tegen aan knalt.

Is positief bedoeld om het circuit wat veilger of mooier te maken kwa rij-ervaring. Ik zou er namelijk best een NK of andere pro10 wedstrijd op willen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik op foto's heb gezien is lelystad toch een redelijk circuit kwa omvang? Als ideetje...maar puur voor de vuist weg zou een 10.5t zeker ok zijn daar. We hebben gisteren ook met de 10.5t op deventer gereden. Deventer is wel 1van de kleinere circuits lijkt me. :D

Het circuit van MRM is groter als Deventer.
Helemaal als ik de rondetijden bekijk.
Dit kan natuurlijk aan de baan lengte en layout liggen en niet aan het oppervlakte van de baan.

Heb de regelaar gewoon wat achteruit gezet. Je hoef niet overal full power te gaan als het niet kan. Ik heb gisteren op deventer welgeteld 2 keer mijn instellingen veranderd en ik was er gisteren voor de eerste keer sinds het vorige NK in 2010. Verder gewoon gereden en de auto afgesteld. Op het NK in den haag heb ik hetzelfde gedaan met de 10.5t.

Regelaar of EPA op zender wat minder zetten is idd een optie of een 13.5 als de snelheid toch te groot word?


Als er op lelystad redelijk grip is dan weet ik wel wat er gebeurd met de rondetijden. Het ziet er glooiend uit dus het is een perfect pro10 parcour ;).
Grip is er wel met de juiste banden natuurlijk.
De enige remmende stukken zijn de 3 hairpins achter elkaar links.

Het volgende is puur wat ik op de filmpjes zie en niet gebasseerd op ervaring op lelystad maar het enigste nadeel wat ik op dit moment zie aan het circuit layout is het nadeel dat er geen afscheiding is tussen de verschillende onderdelen van het circuit. Tevens zijn die dots echt dodelijk voor een pancar. Die worden daar nog harder over gelanceerd dan een electro of nitro toerwagen.

Dat van de dots is reeds aangekaart en er zijn plannen om dit te wijzigen in curbstones:cool:
Nu de financiele middelen nog.
Lanceren van de TC en nitro valt reuze mee hoor.
Voor een pancar zal het iets anders zijn.
Met de F1 had ik er gisteren niet echt last van.

Is daar niet iets aan te doen? Ipv die dots curbs of wat daar op lijkt te plaatsen en bijvoorbeeld een strook kunstgras oid tussen de verschillende circuit delen te leggen?
:cool:

Zie opmerking hierboven.

Tevens zie ik voor de rijdersstelling een groot gedeelte groen geschilderd waar het circuit met een grote bocht omheen gaat. Hierdoor is er weinig nodig om op de andere deel te komen wat er boven ligt aangezien er maar zo'n 30-40cm tussen zit. Als dat groene geschilderde gedeelte nu kleiner wordt kun je dat deel van het circuit verder van elkaar af plaatsen. Met wat kunstgras oid ertussen heb je een goede barriere waardoor de auto's niet of nauwelijks door kunnen schieten. Dan heb je goede bescherming voor de auto's mochten ze een keer van de lijn af wijken. Nu is het 1 keer doorschieten en je hebt kans dat een tegemoet komende auto er tegen aan knalt.

De layout zal denk ik niet veranderd worden daar als je de verf er af gaat halen, het asfalt gaat beschadigen en dus grip verlies.
Tot nu toe hebben wij van de korte tussen ruimtes nog niet echt hinder onder vonden.

Is positief bedoeld om het circuit wat veilger of mooier te maken kwa rij-ervaring. Ik zou er namelijk best een NK of andere pro10 wedstrijd op willen rijden.

Positieve of opbouwende kritiek is altijd welkom en word je niet kwalijk genomen:cool:

Ik zeg kom gewoon een keer langs om het circuit te proeven zo gezegt:wink:

mvg Roy
 
Voor een kleiner circuit rijd een 10.5t met voor het circuit geschikte setup verbazend genoeg heel gebalanceerd. De auto rolt dan mooier en hoef je minder het gas te knijpen om snelheid te krijgen/houden. Is mijn ervaring in ieder geval nu ik ook met een 10.5t op kleinere circuits rij. Deventer is een heeeel stuk kleiner dan MRM. Als ik moet gokken van de videobeelden is deventer 1/4 tot 1/6 van het oppervlak van lelystad.

Het lanceren van auto's had ik gezien op enkele MRM filmpjes op youtube. Het filmpje bij jullie op de site wordt er ook een auto gelanceerd over de dots en die zit nog relaxed wat rondjes te rijden zonder dat iemand achter hem zit te pushen:D

Maar goed we moeten inderdaad volgend jaar maar eens langskomen om het in de praktijk te testen. met het aanpakken van die dots komt dat wel goed.
 
Volgens mij is het wel een uitdagende baan. Er ligt zo te zien best een aardige griplijn ook en op youtube heb ik filmpjes gezien van Halewijn en Kees. Wellicht kunnen zij het een en ander toelichten. Vind de layout wel mooi alleen die dotjes inderdaad, die zijn killing. Een afzetting met kunstgras zou idd een mooiere en beter oplossing zijn...

Wellicht een keer met een aantal Pro10's daar knallen???
 
Indien jullie zondag niets te "doen" hebben kun je altijd een keer langs komen.
Het weer voor aankomend weekend schijnt ook redelijk te zijn.
Ik ben er denk ik ook nog wel een tijdje.
Misschien om te rijden(mits ik de auto klaar heb natuurlijk) en anders ffies kijken.
BTW de dots zijn niet massief maar hol en over het algemeen "glijden" de auto er overheen ipv lanceren.

mvg Roy
 
Dit weekend heb ik helaas andere verplichtingen maar ik wil volgend jaar zeker langs komen (als die dots weg zijn :D).

Als er inderdaad meerdere een pancar op de plank hebben staan dan heb je zo een klasse gevormd als er animo voor is.

Dan kunnen we over een jaar of wat een pro10 shootout houden:
Team MACH vs Team MRM


of loop ik nu te hard van stapel :p
 
Mijne heren,

Dank voor de positieve feed-back over het circuit
Het idee van kunstgras kan natuurlijk altijd meegenomen worden, ditidee hadden we al voor de strook gras aan het einde van het rechte stuk

Alleen hoe zet je het vast zodat de rand niet los laat als je er tegenaan rijdt?.

De "busstop-chicane" voor de rijdersstelling, kan lastig worden aangepast ivm het verloop van de bocht ervoor en de doordraaier erna.

Maar nogmaals, dank voor de positieve reacties.:D

Mvg. René

ps. er kan ook lekker met de 1/12 gereden worden, ik rij zelf met 1-cell LiPo en een 4,5T Brushless:banana:
 
in hoeverre is het mogelijk op het circuit materialen aan te brengen? Is bijvoorbeeld een lage curb van cement mogelijk of moet het allemaal vrij eenvoudig weer te verwijderen zijn?
 
Volgens mij is het wel een uitdagende baan. Er ligt zo te zien best een aardige griplijn ook en op youtube heb ik filmpjes gezien van Halewijn en Kees. Wellicht kunnen zij het een en ander toelichten. Vind de layout wel mooi alleen die dotjes inderdaad, die zijn killing. Een afzetting met kunstgras zou idd een mooiere en beter oplossing zijn...

Wellicht een keer met een aantal Pro10's daar knallen???

Kees en ik zijn er idd al meerdere keren geweest. Enkel dit jaar (nog) niet.

Ik ervaar MRM Lelystad als een heel mooi circuit, mooi en een snel technisch layout waar je met oa een Pro10 volgens mij heel goed uit de voeten kan komen. Het ligt naast een motorcross terrein, dus als het stevig heeft gewaaid ligt er wat zand op de baan. Maar volgens mij is dat eenvoudig met een blower weg te blazen. De dots ervaar ik zelf als een handicap. Vooral aan het einde van de dag als de consentratie niet meer zo heel scherp is. Curbs is daar goed aan te brengen en zal absoluut een toegevoegde waarde zijn voor het circuit en het rijplezier. Nu wil ik me niet te veel ermee bemoeien maar met bakstenen en wat cement is het goed te maken.

1278696446_resized.jpg

(Nieuwe curb bij ERCE Eindhoven 2010 voor meer foto's zie http://www.erceracing.nl/)


En hoeft niet te veel te kosten.. Het ontbreken van een afscheiding tussen de baandelen is even wennen, maar als je gewoon tussen de lijnen blijft is er niets aan de hand. Maar dat geld natuurlijk ook voor de dots;). Bovendien vind ik het daar een hele relaxte sfeer.

Een goede aanvulling als daar idd een pro10 (NK) wedstrijd wordt georganiseerd in 2012!

Halewijn
 
Laatst bewerkt:
Back
Top