Topic NK 2011 aangepast naar NK 2012 ?????

Nu Halewijn , de aandacht heb je, nu een hele moeilijke vraag voor jou:

zeg in zo weinig mogelijk woorden wat er dient te gebeuren om de Nk weer
goed/druk te krijgen volgens jou.:p

Greetz JW

Dit jaar de ETS klasse en een mod 10.5/13.5 dynamisch.

Aankomend jaar digitaal van alle leden van alle clubs de interesse verzamelen,
Hier door Nomac bestaande voorstellen van maken en dan op de vergadering hierover vergaderen, dit met ingebrachte voorstellen.

Athans, dat lijkt mij een mooi systeem.

Laatst bewerkt:
Hoi Patrick en Ton,

Je kan hier een poll van maken.
Dan krijg je meteen een goede indruk van mensen die mee zouden willen doen.
(Of ze dit ook uiteindelijk gaan doen is altijd afwachten)

In mijn ogen zouden de volgende opties goed kunnen:
Als stock klasses:
13,5t 0graden vaste motor / vaste regelaar
13,5t 0graden vaste motor / regelaar van vaste lijst

Als superstock cq modified
13,5t vrije regelaar / vrije motor kezue
10,5t vrije regelaar / vrije motor keuze

Zelf zou ik de 13,5t 0grd met vaste motor en vaste regelaar de beste keuze vinden voor echte stock klasse. En de 10,5t vrije klasse voor vervanger van de modified.

Samen met de keuze van een goede band (bv de sorex 36) zou ik ook weer overwegen mee te doen met de NK's in 2011.

Open inschrijven met verhoogd inschrijfgeld zou ik ook mee kunnen leven.
Als club is dat minder gewenst maar als we niks proberen gaat er ook niks verbeteren.
Te denken valt aan €100,- bij voor inschrijven voor 6 wedstrijden.
En voor losse wedstrijden eenmalig €10,- voor een licentie en €20,- per wedstrijd. Dit maakt €130,- voor het hele seizoen van 6 wedstrijden. Dat maakt het voorinschrijven ook nog enigszins interresant.

Grt,
Michael
Wie weet in 2011 ook weer NK rijder :)

+1 Hier ben ik het helemaal mee eens!
En wanneer er een dergelijk voorstel is wat bijna, dan wel gelijkend is aan deze, is voor mij de drempel om (weer) NK's te gaan rijden heel laag.

Groet Robert

Laatst bewerkt:
Nu Halewijn , de aandacht heb je, nu een hele moeilijke vraag voor jou:

zeg in zo weinig mogelijk woorden wat er dient te gebeuren om de Nk weer
goed/druk te krijgen volgens jou.:p

Greetz JW

Hahaha, zo moeilijk is dat niet hoor voor mij.

De NOMAC moet het onderstaande voorstel gewoon goed digitaal communiceren naar de clubs toe. De clubs moeten hun verantwoording nemen en dit voorstel digitaal naar hun leden verspreiden. Deze leden moeten hun verantwoording nemen, hun keuze kenbaar maken en terug mailen naar de clubs en de clubs naar de NOMAC. De clubs voeren de keuze van hun leden uit. NOMAC voert tijdens de keuze van hun leden uit. Een nieuwe NK is geboren. Iedereen blij. Snappie?

Hoi Patrick en Ton,

Je kan hier een poll van maken.
Dan krijg je meteen een goede indruk van mensen die mee zouden willen doen.
(Of ze dit ook uiteindelijk gaan doen is altijd afwachten)

In mijn ogen zouden de volgende opties goed kunnen:
Als stock klasses:
13,5t 0graden vaste motor / vaste regelaar
13,5t 0graden vaste motor / regelaar van vaste lijst

Als superstock cq modified
13,5t vrije regelaar / vrije motor kezue
10,5t vrije regelaar / vrije motor keuze

Zelf zou ik de 13,5t 0grd met vaste motor en vaste regelaar de beste keuze vinden voor echte stock klasse. En de 10,5t vrije klasse voor vervanger van de modified.

Samen met de keuze van een goede band (bv de sorex 36) zou ik ook weer overwegen mee te doen met de NK's in 2011.

Open inschrijven met verhoogd inschrijfgeld zou ik ook mee kunnen leven.
Als club is dat minder gewenst maar als we niks proberen gaat er ook niks verbeteren.
Te denken valt aan €100,- bij voor inschrijven voor 6 wedstrijden.
En voor losse wedstrijden eenmalig €10,- voor een licentie en €20,- per wedstrijd. Dit maakt €130,- voor het hele seizoen van 6 wedstrijden. Dat maakt het voorinschrijven ook nog enigszins interesant

Bij een gebrek aan een poll; +1

Halewijn

Het is lastig omte begrijpen he?
Je kunt hier voorstellen wat je wil, je kunt polls bedenken, een grote bek opzetten en meer; het zal allemaal niks helpen..

Maar je moet gewoon via je club zorgen dat jouw vertegenwoordiger het bovenstaande voorstel indient en zorgen dat jouw vertegenwoordiger medestanders vindt die het voorstel ondersteunen. Als er genoeg leden van de NOMAC (de clubs die op de vergadering vertegenwoordigd zijn) het voorstel steunen wordt het aangenomen en hebben jullie je zo graag gewilde regeltjes....
Als je vindt dat de NOMAC niet goed functioneert moet je zorgen dat jouw club een betere/andere opzet van de NOMAC voorstelt. En weer; als je genoeg medestanders (in de vorm van NOMAC aangesloten clubs) vindt, zal de NOMAC zich veranderen.
De NOMAC is niks anders dan een overleg orgaan van bij de NOMAC aangesloten clubs. De NOMAC bestaat uit de clubs en de NOMAC bestuursleden zijn ook leden van clubs die zich ooit verkiesbaar hebben gesteld, en zijn verkozen als NOMAC bestuurslid.

Begrijp nou eens hoe het werkt en in elkaar steekt.

Als je het allemaal zo goed weet en wil regelen, zorg dan dat jouw club jou voorstelt bij de NOMAC als bestuurslid, zorg dat je genoeg medestanders hebt en laat je kiezen in het NOMAC bestuur. Als je het allemaal zo goed weet is het een kleine moeite om zelf het heft in handen te nemen en NOMAC bestuurslid te worden. Dan mag JIJ de aangenomen voorstellen van de leden (de clubs) uitvoeren en verdedigen...

Je begrijpt toch wel dat je met een grote bek en een plaat voor je kop nergens komt. Alleen met inzet en motivatie kan je wat veranderen. Met klagen en zeiken bereik je niks...

Vier apen zitten in een kooi. In de kooi staat een paal en bovenop de paal ligt een tros bananen. Elke keer als een aap in de paal klimt om de bananen te pakken, worden alle apen natgespoten. Op een zeker moment proberen de apen het niet meer. Als een oude aap wordt vervangen door een nieuwe aap, wil de nieuwe aap de bananen pakken. De oude apen houden hem tegen. Als alle apen zijn vervangen, klimt geen aap in de paal om de bananen te pakken.

De les: Mensen in organisaties houden elkaar tegen op basis van vooronderstellingen die men van generatie op generatie doorgeeft.

Begrijp nou eens hoe het werkt en in elkaar steekt.

Euh... 1 spookrijder? wel 100! Mischien is het beter dat JIJ eens begrijpt dat het zo NIET werkt en in elkaar steekt!!!

Je begrijpt toch wel dat je met een grote bek en een plaat voor je kop nergens komt. Alleen met inzet en motivatie kan je wat veranderen. Met klagen en zeiken bereik je niks...

Zo jammer dit.... Maar ik begrijp het wel hoor Bart (althans als dat je naam is...). Ik heb net even een paar van je berichten gelezen die je gepost op dit forum en het is wel overduidelijk dat je een nitrorijder bent.
Dit gaat over electrische tc NK's. Ik weet, in de nitro staat de tijd al geruime tijd stil en al jaren zijn er dezelfde klasses. Maar probeer je eens in te leven in de electrische TC klasses waar de ontwikkelingen maandelijks al weer verouderd zijn door de opvolging van alweer een nieuwe update. Vandaar dat dit een iets andere aanpak vergt dan bij de NITRO klasses. En we proberen opdeze manier een statement te creeëren bij de NOMAC dat zij dit ook begrijpen. En dat deze organisatie anders anticipeert op de ontwikkeling van de electrische TC klasses.

En ik vind dat ik dat niet met een grote bek doe, maar zelfs met een knipoog. Mocht ik desondanks jou (of je maat Roelof) beledigd hebben, mijn excuses!

Als je het allemaal zo goed weet is het een kleine moeite om zelf het heft in handen te nemen en NOMAC bestuurslid te worden. Dan mag JIJ de aangenomen voorstellen van de leden (de clubs) uitvoeren en verdedigen...

Als je de moeite had genomen om alles goed te lezen, had je gezien dat ik dit al aangeboden heb. Ik wacht echter nog op een reactie.

Halewijn

Vier apen zitten in een kooi. In de kooi staat een paal en bovenop de paal ligt een tros bananen. Elke keer als een aap in de paal klimt om de bananen te pakken, worden alle apen natgespoten. Op een zeker moment proberen de apen het niet meer. Als een oude aap wordt vervangen door een nieuwe aap, wil de nieuwe aap de bananen pakken. De oude apen houden hem tegen. Als alle apen zijn vervangen, klimt geen aap in de paal om de bananen te pakken.

De les: Mensen in organisaties houden elkaar tegen op basis van vooronderstellingen die men van generatie op generatie doorgeeft.

Briljant:worship:

Je slaat de spijker op z'n kop!

Halewijn

Laatst bewerkt:
Even als reactie op de vraag van de TS:
ETS format volledig overnemen, dan is het voor mij interessant om NK's te gaan rijden.
Dus ook de opzet van de kwalificaties veranderen, conform ETS.
EN een modified klasse zonder beperkingen in de motor.

MvGr,

Teun Dragstra

Als je de moeite had genomen om alles goed te lezen, had je gezien dat ik dit al aangeboden heb. Ik wacht echter nog op een reactie. Halewijn

Blablabla... Dat bedoel ik met een bord voor je kop...
Wachten op een reactie?? Van wie? Wanneer? Aan wie heb je wat aangeboden??

Jouw club moet gewoon jou voorstellen als mogelijk NOMAC bestuurslid. Op de vergadering van de NOMAC wordt dan door de leden (de afgevaardigden van de andere clubs) gestemd over jouw deelname aan het NOMAC bestuur. Na de vergadering weet je meteen of je bestuurslid bent.

De NOMAC is van ALLE aangesloten clubs, electro, nitro en big scale! De sectie elektro gaat over de electro regels, NIET het NOMAC hoofdbestuur, die gaat over het algemeen reilen en zeilen van de NOMAC.
Of je nou nitro, elektro of benzine rijdt maakt helemaal geen ene f*ck uit... Onze club zal vanaf begin volgend jaar zich aansluiten bij de NOMAC en onze leden (en ik zelf ook) rijden in vele verschillende klassen: 1:10 elektro 2WD en 4WD, Stockcar, Buggy, Truggy, Large Scale. Wij zullen dus inspraak krijgen (als club) in al deze secties. En ja, ik ben bestuurslid van onze club en ja, als onze club aangesloten is wil ik ook zitting nemen in het NOMAC bestuur of in de sectie nitro offroad van de NOMAC (een sectie die her-opgericht moet worden bij de NOMAC).. Hiervoor zal ik me kandidaat stellen en ik hoop dat ik dan gekozen wordt.

Zo jammer dit.... Maar ik begrijp het wel hoor Bart (althans als dat je naam is...).
Ja hoor, jouw naam echte naam is Halloween zeker?? Iedereen met een beetje kennis van RC autootjes in Nederland kent mijn echte naam, maar zelfs op de circuits wordt ik meestal met Bart_Banaan aangesproken. Dus noem me gerust Bart als jij dat leuk vindt.

Ik heb net even een paar van je berichten gelezen die je gepost op dit forum en het is wel overduidelijk dat je een nitrorijder bent.

Ik rij met alles wat radiobestuurd is: ik bezit ruim 100 RC auto's en rij in elke klasse. Nergens ben ik een topper in, maar ik heb wedstrijd ervaring met buggy, truggy, elektro 2WD offroad, elektro 4WD offroad, Short Course, Large Scale on- en offroad, nitro 1:10 onroad en elektro 1:10 en 1:12 onroad...
Lees eens wat stickies hier in het elektro deel; ook die heb ik geschreven...

En we proberen op deze manier een statement te creeëren bij de NOMAC dat zij dit ook begrijpen. En dat deze organisatie anders anticipeert op de ontwikkeling van de electrische TC klasses.

Via een statement of een forum bereik je de NOMAC niet; via je club wel.
Jouw club moet een gesteund voorstel indienen en daarover kan dan een besluit genomen worden door de sectie elektro onroad. Als je de werkwijze wil veranderen dan zal jouw club een voorstel moeten indienen wat dan gehoord wordt op de vergadering door de andere aangesloten clubs en zij nemen de beslissing.

De NOMAC begrijp je 'gezeur' wel maar het blijft 'gezeur' zolang er niet op een normale manier via de normale communicatie wegen met de NOMAC wordt gecommuniceerd. Met geblaat in een forum kan de NOMAC niks...

Zo jammer dit.... Maar ik begrijp het wel hoor Bart (althans als dat je naam is...). Ik heb net even een paar van je berichten gelezen die je gepost op dit forum en het is wel overduidelijk dat je een nitrorijder bent.
Dit gaat over electrische tc NK's. Ik weet, in de nitro staat de tijd al geruime tijd stil en al jaren zijn er dezelfde klasses. Maar probeer je eens in te leven in de electrische TC klasses waar de ontwikkelingen maandelijks al weer verouderd zijn door de opvolging van alweer een nieuwe update. Vandaar dat dit een iets andere aanpak vergt dan bij de NITRO klasses. En we proberen opdeze manier een statement te creeëren bij de NOMAC dat zij dit ook begrijpen. En dat deze organisatie anders anticipeert op de ontwikkeling van de electrische TC klasses.

Klagen over de constructie van de NOMAC betekent dat je daarmee alle secties binnen de NOMAC aanspreekt en als sectie BC08 kan ik je zeggen dat in iedere sectie sprake van ontwikkeling is waarop ingegrepen moet worden en ook echt de licentiehouders en de clubs inspraak hebben op deze ontwikkelingen. Zo is er onlangs bij 1 van mijn clubs afgesproken dat we een standaard nitromotor gaan gebruiken voor de clubwedstrijden, de kosten van deze motor zijn maar een kwart van een serieuze competitiemotor en kan hiermee de discussie opgestart worden zoals de electrowereld het over de regelaars heeft.
En zoals ik je al eerder aangaf ligt bij de clubs veelal het probleem om hun leden over de NOMAC zaken in te lichten en te mobiliseren. En ja, als clublid bij meerdere verenigingen kan ik zeggen dat dit niet exemplarisch is maar een algeheel probleem omdat ik zelf kan zien wat mijn clubs op dit gebied organiseren.

Toegegeven dat de electro in de afgelopen 2 tot 3 jaar flinke ontwikkelingen heeft meegemaakt en daarmee oa. de fabrikanten schuldig zijn aan het verlies van serieuze rijders maar als ik het ETS lijstje door de jaren heen van Eric lees heeft de NOMAC daar in de afgelopen jaren toch niet veel naast gezeten en lijkt de huidige ETS formaat ook bij de NOMAC aan het lijstje toegevoegd te gaan worden. Persoonlijk hoop ik dan ook dat mijn club(s) hierin mee gaan, niet alleen zodat er klasses zijn die prima bij de NOMAC aansluiten maar ook ikzelf met weinig investeringen voor een langere periode op clubniveau mijn TC uit het stof kan halen. (Ik ben niet alleen nitro minded)

En ik vind dat ik dat niet met een grote bek doe, maar zelfs met een knipoog. Mocht ik desondanks jou (of je maat Roelof) beledigd hebben, mijn excuses!

Op het gebied van de NOMAC zijn Jaap en ik geen maatjes maar we kennen elkaar wel. De knipoog zoals je bedoeld komt alleen niet zodanig over want na je vele posts heb ik nog geen ander beeld van je maar sportief ben ik ook en aanvaar je excuses.

Nu de vraag aan jou. Als jij geen licentiehouder bent, wat ga je nu organiseren om jouw stem en die van alle andere potentiële NOMAC rijders binnen je club kenbaar te maken? Of ga je (zoals velen) een afwachtende houding nemen?

Op het gebied van de NOMAC zijn Jaap en ik geen maatjes maar we kennen elkaar wel. De knipoog zoals je bedoeld komt alleen niet zodanig over want na je vele posts heb ik nog geen ander beeld van je maar sportief ben ik ook en aanvaar je excuses.

Nu de vraag aan jou. Als jij geen licentiehouder bent, wat ga je nu organiseren om jouw stem en die van alle andere potentiële NOMAC rijders binnen je club kenbaar te maken? Of ga je (zoals velen) een afwachtende houding nemen?

Shit, man, nu verraad je mijn naam toch... Kan ik nooit meer als Bart door het leven gaan.

@ Halloween:
Ik sluit me bij Roelof aan vwb het aanvaarden van je excuus, alleen er is NERGENS een knipoog in één van je posts te vinden.. Maar toch: je excuus is aanvaard

Maar WAT ga je nou doen? In een forum 'de grote jongen' lopen uithangen en mensen als mij en Roelof piepelen, of ga je -zoals Roelof aangeeft- echt actie ondernemen en jouw club en clubleden van andere clubs mobiliseren zodat zij via het bestuur van hun club jouw voorstellen tijdens de TC-sectie vergadering van de NOMAC kunnen bespreken???

Laatst bewerkt:
Het enige dat hier in dit topic gedaan is, zijn voorstellen omtrent de werkwijze van de Nomac, de bestaande methodes worden kritisch bekeken.

Het gaat om de inventarisatie van meningen van rijders en de methodes van voorstellen indienen. Enkele deelnemers van dit forum tonen geen enkel blijk van inlevingsvermogen in ideeen van mederijders. Je hoeft het er niet mee eens te zijn..dat is iets anders.

Ze versterken alleen maar de bestaande methodiek door telkens weer het bestaande systeem op te ratelen en dan zeggen dat men het niet begrijpt.
De zelfingenomenheid is zo lastig...(nee, zo doen wij dat hier niet)...mee om te gaan, geen enkele vorm van kritiek is dan mogelijk, zelf niet in een simpele discussie.

Het systeem is nu wel duidelijk hoor., ga denk nu druk zieltjes winnen op de clubs. Dit is de methode om het gedaan te krijgen.

Laatst bewerkt:
Als je wat wilt veranderen, zorg dan dat JOUW club met voorstellen komt. De NOMAC is een overleg orgaan van CLUBS, geen overleg orgaan van leden van de clubs..

Begrijp eens WAT de NOMAC is!
De NOMAC is een groep bestuursleden van verschillende clubs die regels die de clubs willen op papier heeft gezet en deze regels uitvoert.
De NOMAC zelf heeft geen werkwijze, de clubs hebben gekozen dat de NOMAC op deze wijze functioneert. Als je een andere manier wil, stel het voor via de club!!

Elke vorm van functioneren, inspraak, regel uitvoering is mogelijk!!
ALS HET MAAR WORDT VOORGESTELD DOOR DE CLUBS EN AANGENOMEN OP DE VERGADERING!!

Jongens jongens,

Kom op eej niet steeds elkaar aanvallen of afvallen.

DE VRAAG WAS WIE WEL WIE NIET?

WE zijn inmiddels op 9 man die willen en die hebben hun pijlen gericht op voorstel ETS format voor Stock en Mod klasse 10,5 alles vrij.

Banden??

Kom op eej.
Wij tellen hier een aantal mensen en elders ook zodat wij kunnen gaan kijken of het voor ons rendabel is om sectie hoofd te blijven in 2011.

@ Jaap D.

Ik zal me omwille van dit topic me niet laten verleiden om in te gaan op jouw posts. Ik wens MBC Friesland veel succes met het toetreden van de NOMAC en ik wens jou en NOMAC succes met jou mogelijk toetreding in het sectiebestuur.

Ik zal, na nog 1 keer mijn repliek te uiten, ophouden met dit topic te vullen cq vervuilen.

Het is inmiddels wel duidelijk dat er 2 kampen zijn.

De oude kamp, die wilt graag dat het zo blijft en dat de clubs naar NOMAC actie ondernemen. De clubs hebben input nodig vanuit hun leden. Helaas blijven deze meningen vaak achterwegen, wegens slechte coördinatie van deze clubs, waardoor NOMAC dus ook verstookt blijft van input en dan wordt er op de vergadering door belangenverstrengeling misschien de verkeerde keuzes gemaakt. Omdat de licentierijders met andere belangen ook stemrecht hebben.

De nieuwe kamp, deze verlangt van NOMAC dat ze meer actie ondernemen naar hun leden (lees clubs) toe. Immers; Als de Mahommed niet naar de berg toe komt, moet de berg maar naar Mahommed toe komen. De clubs worden op deze manier "gedwongen" om te reageren. Gevolg; op de vergadering worden de juiste keuzes gemaakt, omdat iedereen op deze manier zijn "stemrecht" gebruikt.

Misschien is het een utopie, maar voor mij is het wel duidelijk dat de huidige vorm (lees oude kamp) niet werkt.
Het is aan NOMAC om te bepalen bij welke kamp ze willen behoren. Met 22 rijders of met ETS achtige aantalen (geen garantie).

Mijn mening heb ik gegeven en ik hoop samen met vele anderen dat het in de toekomst anders aan toe zal gaan. De eerste stap is al genomen. Zie dit topic. Chapeau Patrick! Ik hoop dat het je lukt om voor het komende jaar iets leuks van te maken. Bij een 13.5T 0 graden klasse zal ik zeker van de partij zijn en hoop dan met een ieder een kopje koffie te kunnen drinken. Ik trakteer;);););)!

Halewijn (wat overigens mijn echte naam is...)

Je begrijpt het echt niet he?
De NOMAC bestaat uit bestuursleden van clubs die uitvoeren wat de clubs vragen en besluiten tijdens de vergaderingen.
Wat jij wilt is dat de bestuursleden van clubs beter en vaker met elkaar moeten overleggen onder NOMAC noemer zodat vragen en eisen van rijders die geen lid zijn van een club toch inbreng krijgen in het beleid van de NOMAC??

De NOMAC is een (overleg-)orgaan van de clubs en jij wil dat zij de eisen en wensen van mensen die geen lid zijn van een club een stem geven in het algemeen beleid? Lijkt mij onmogelijk en erg vreemd. Bijvoorbeeld: ik ben geen lid van een voetbal club en zou toch inspraak hebben in het beleid van de KNVB?? En de KNVB zou mijn eisen en wensen toch in stemming moeten brengen bij de leden vergadering? Terwijl ik geen lid ben?

Waar jij op doelt is een onafhankelijke organisatie, die geen banden heeft met clubs of de industrie. Prima idee; maar wie zal zich daarvoor beschikbaar stellen? Dan zou je een eigen/andere organisatie moeten oprichten, maar ja; daar heeft niemand belang bij; de clubs niet, de leden niet, de winkeliers en rijders ook niet... Dus daar zal weinig animo voor zijn. En de NOMAC zal dan toch blijven bestaan aangezien dat een (overleg-) orgaan is van clubs en dus eigenlijk gewoon een soort 'praatgroep' voor bestuursleden van clubs waarin regels en beleid met elkaar wordt afgestemd. En clubs staat natuurlijk vrij om dat te doen....

En wie weet rij ik ook nog wel eens een NK wedstrijdje in de TC klasse mee; als de regels duidelijk zijn dan zorg ik wel dat ik een bijpassend autootje heb. En daar heb je meteen het probleem ook: wat zou ik met 1 wedstrijdje te zoeken hebben in een NK? Maar wat jij wil is dat elke 'sul' als ik met een autootje zich aan kan melden en meedoen met een NEDERLANDS KAMPIOENSCHAP. Alsof zo'n wedstrijd dan nog waarde heeft; een NK zou eigenlijk een heel serieuze aangelegenheid moeten zijn voor een groep serieuze toprijders die begrijpen dat de NK wedstrijden een bepaald niveau moeten hebben....

Laatst bewerkt:
Back