Traxxas 1/16 e-revo Topic!

10062.jpg

Deze connector heb je aan je ventilator zitten neem ik aan?
dan is het aansluiten vrij simpel. gewoon in een lege plaats in de ontvanger drukken. :) (wel even kijken dat je hem er goed om tussen drukt.)
Alle rode draden die in de ontvanger zitten, en alle zwarte draden zitten in de ontvanger doorgelust. dus de ventilator krijgt dan de spanning direct vanuit de ESC (nouja, de BEC in de ESC :) )

Wat een Hawkeyes hier ! Maar inderdaad, wiel hoorde daar niet. Het was namelijk wat rommelig op mijn bureau en dan pak je al gauw het verkeerde setje van 4 voor een vlugge foto...;)

(sorry mannen, zijn allemaal gereserveerd, ik ben alleen de banden lijm/tape sheriff

dishes.jpg

De Intergy aandrijfassen waren niet goed. Ik was in eerste instantie enthousiast, omdat ze niet zoals mijn stockers tegen de skidplates aan sloegen (beetje krom).
Na een paar ritten kreeg ik ook last van de falende crosspins. Het gevolg daarvan is dat er zowel in je chassis als in je bulkhead een gaatje wordt geslepen door de uitstekende crosspin en je bent weer toe aan je volgende chassis....
Op Traxxas.com zitten wel wat Nico's met allerlei mogelijke oplossingen, maar ik koos voor de gemakkelijke weg terug naar stock.
Het overgrote deel van de gebruikers is niet tevreden, zelfs na prutsen.

Heb nu deze onderweg, zijn net uit. Als ze net zo goed zijn als ze er uit zien ben ik een happy camper! Laat nog weten hier hoe ze bevallen.

GHcenter-1.jpg

probleem met HR knuckes snap ik niet helemaal. Pivot ball door de knuckle heen in je arm schroeven, witte plastic washer er over heen met kleine gaatje naar voren en dan rode alu pivot ball cap vast schroeven.
Op traxxas.com kwam ik onlangs wel wat quality control issues tegen met de HR knuckles dus het zou kunnen dat jij net een maandagochtend setje hebt. Wat die problemen exact waren weet ik niet meer.
Eerst:

HR1.jpg

En dan:
HR2.jpg

Iemand vroeg over de GPM shocks. Ik heb 70K achter en 50K voor.
Het is met die GPM's wel klooien omdat de caps geen bleedhole hebben. Netjes luchtvrij vullen vergt een hoop geduld en vette vingers.

De Micro Sidewinder is NIET geschikt voor de 1/16's!
Volgorde die Nard noemt klopt, maar is eigenlijk niet zo interessant. Alle drie geven ze een enorme performance boost tov de stock VXL-3M, alleen kan de MMP t/m 6S voor de freaks. Sidewinder kan op 4S, maar dat is tricky! Zet de brandblusser maar vast klaar....
Als je nog zit te lonken naar een NEU of Lehner motor moet je ook de MMP hebben. Die slurpen zo hard dat dat noodzakelijk is.

Andere ESC met stock motor geeft je (veel) lagere temps, meer tuning mogelijkheden en vooral BRAKING POWER!
(handig als je gaat speedrunnen en stuurfouten moet corrigeren)

Klinkt overdreven maar de remkracht van een Castle ESC op 10-20% getuned met de Castle Link komt overeen met 100% remkracht van de stock regelaar.
Dussss, front flipping all over the place met 100% :D

Muchas gracias voor de hulp en antwoorden MMirage!
Waarschijnlijk zal ik wel weer opgescheept zitten met een maandagochtend setje wat de knuckles betreft :sad: Tijd om wat meer te gaan prutsen!

Als ik het zo lees word denk ik de Mamba Max Pro de winnaar word! Aangezien ik ook nog een Rusty heb kan de ESC daar nog altijd in! Tevens ben ik geen echt speedrun freak maar wil graag de track op met dat ding. En dan is een goed afgestelde ESC een must!
Graag trouwens jullie mening om met de MERV de tracks op te gaan!

Nu zit ik echt met de laatste kwestie....
Ik rij nog steeds met de stock zender en ontvanger (2,4 ghz). Is het dan wel nuttig een dure ESC aan te schaffen of kan ik eerst beter voor een fatsoenlijke zender gaan kijken? Het komt er zowiezo binnen aanzienlijke tijd maar mijn geldboom wil nog niet uit de grond komen....

@ Nard: voor onze knutselavond moet er echt serieus gekeken worden naar de aandrijving en dan vooral de wat er zit in de gearbox....
Ik meende al dat het toen in America niet soepel de poepel liep maar nu kraakt het behoorlijk en draait het niet lekker naar mijn zin!

Box stock:

Indoor setup:

Indoor race:

Master 1:

Master 2:

Master 3:

Master 4:

Je hebt nu 2 van die 2.4Ghz toch? Beide verkopen en bijleggen voor een goede 2.4GHz. Mijn voorkeur zou uitgaan naar een zender.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zou iemand de lengte tussen de schroefgaten in de motor en de dikte van de schroeven voor mij kunnen opmeten?

De lengte het liefst van het midden van de gaten.

Ik geloof dat de schroeven 3mm dik zijn, maar voor ik de motor voor mijn project koop, moet ik het wel zeker weten, ook van de ruimte tussen de schroefgaten, anders is het verloren geld.

Hulde aan degeen die voor mij wat moeite wilt doen! :p

Zou iemand de lengte tussen de schroefgaten in de motor en de dikte van de schroeven voor mij kunnen opmeten?

16mm, schroeven 3mm diameter 6mm lang.

Maak je geen zorgen, meneer Traxxas is zo vriendelijk geweest de stock motormount al van diverse mounting holes te voorzien. NEU, Lehner, Arc, het past allemaal prima ! Bij NEU wel je as inkorten. 1110 past zonder mods, 1112 en 1115 even de rear shockmount scheren met de dremell.

Wat ga je kopen? Ben benieuwd. Weet niet welke regelaar je gaat gebruiken, maar als je de MMP kiest en dus 6S kan beleven zou ik kv lekker laag houden.
Ik rij met een NEU van 2250kv en een Lehner van 3117kv en daarmee haal je toch net niet de sweet-spot wat betreft motortemps en gearing op 4s/6s op zware offroad setups.

NEU 1115/2Y met 1400kv is hele fijne....

Die bekende Zwitserse vlieg-toko heeft trouwens bijna alle NEU's op de plank in voorraad, op die manier hoef je alleen nog maar op het getreuzel van TNT te wachten met de inklaring, maar het scheelt je wel de 4-6 weken "bouwtijd" van een NEU uit de states.

Nu zit ik echt met de laatste kwestie....
Ik rij nog steeds met de stock zender en ontvanger (2,4 ghz). Is het dan wel nuttig een dure ESC aan te schaffen of kan ik eerst beter voor een fatsoenlijke zender gaan kijken? Het komt er zowiezo binnen aanzienlijke tijd maar mijn geldboom wil nog niet uit de grond komen....

Das persoonlijk. Ik investeer aardig in m'n setups, maar geef geen moer om een fancy zender. Heb er gewoon een knaken-setje in zitten.
2.4ghz, gassen, remmen, sturen en steering rate. Meer wil ik niet.
Maar nogmaals, das persoonlijk.
Van een nieuwe ESC heb je ongeveer 50 maal zo veel plezier als van een nieuw tx/rx setje.
Maar als jij graag op het OLED Full colour display van je zender een indicatie wil krijgen dat je stock VXL-3M regelaar weer eens thermal gaat zou ik vooral die zender ipv ESC kopen ;)

@ MMirage, ik heb ook over kv zitten dubben maar zo'n lage kv betekend veel cellen in serie = kortere rijtijd, zwaardere set-up.

Ik heb gekeken naar de Neu 1112 2D 3250kv op 3.7v is dat (2S) 24050rpm (3S) 36075rpm (4S) 48100rpm. Op 2s wat weinig RPM, maar valt mee te gearen en je kunt 2S in parralel gebruiken voor lange rijtijden. 3S is net iest boven de sweet spot, maar meeeer dan snel genoeg, 4S (dus 2S in serie) = sick speed :)
Ook de Neu 1110 3D 3100kv voldoet aan dat profiel.

M.b.t. ESC vs zender is inderdaad persoonlijk. Ik zie het momenteel als : de ESC werkt goed genoeg voor nu. Maar om nu elke keer 5 zenders mee naar de track te nemen, met ieder 8AA batts (ja je kunt ook switchen) en dan maar onthouden welke zender waarvan is (ja je kunt ook taggen) .... bah. Nu zet ik gewoon de zender aan en binnen 5 sec rij ik met de wagen die ik wil. Geen gedoe, geen gezeik, instellingen makkelijk te veranderen wil ik er iemand anders mee laten rijden, ligt goed in de hand, goed bereik etc etc. Ik zie mijn zender als een ''long term'' investment waar ik een tijdje mee vooruit kan. Bovendien is dat het enige contact tussen jou en de wagen dus zorg dat het goed spul is.

Zo ken ik mensen die kopen PC's van een paar duizend euro en typen op een of ander rot MS tobo en muizen met een stock Logi. Opzich niets mis mee, maar het is je enige fysieke contact met de PC en geloof mij een goed tobo en muis zijn ZALIG bij lang PC gebruik.

Op ten duur zul je waarschijnlijk beide vervangen maar zosnel je drie of meer wagens hebt vind ik een 2.4Ghz met model memory zalig.

Laatst bewerkt:
Zoveel meningen, zoveel keuzes... Het lijkt de Maccie D wel! :D
Maar dit zijn een btje de zenders waar ik naar aan het kijken ben:

2 Futaba's
duurdere van de 2:
FUTK2021 Futaba 3PMX 2.4GHz FASST Tx/R603FF Rx

goedkoopste van de 2:
FUTK1200 Futaba 2PL Sport 2.4GHz FHSS

en 2 van Spektrum
duurdere van de 2:
R/C Planet - Radio Control R/C or RC Cars, Trucks, Boat, Heli, Airplane, Traxxas

goedkoopste van de 2:
SPM20320 Spektrum DX3.0 DSM 3-Channel Radio with SR300 - no Servo

Ik zal ze trouwens niet kopen bij RCplanet maar dit geeft jullie een indruk van wat mijn aandacht trekt qua prijs.
Het kwaliteitsverschil zal wel minimaal zijn en ik zal waarschijnlijk toch niet meer dan 3 wagens bezitten.

Verder het hele uitlezen van temps, RPM en dat soort fratsen is niet aan mij besteed. Ik zoek gewoon een fatsoenlijke zender waarmee ik meerdere autos kan besturen zonder al te veel fratsen.

Dus de vraag is of ik beter met mijn wensen voor een goedkopere 2 kanaals ga of voor een wat duurdere 3 kanaals?

edit: past de grote MMP 1/10 (met de fan erop) wel in de MERV? Bij de SW van MMirage is het al krap aan met de breedte...

Laatst bewerkt:
Meestal op 2.2A = 1C. Aangezien ik 4 LiPo heb heb ik nooit haast, maar je kunt ze ook met 4.4A = 2C laden als je ze sneller vol wilt hebben.

Muchas gracias! Ik heb net mn Lipos binnen (Turnigy 2200 Mah 25c) dus vanavond ff vlug kijken of ik nog steeds zo traag ben en of mn tranny kraakt....

Heeft hier iemand problemen gehad met zn transmission?

Laatst bewerkt:
hey,

weet iemand zo uit zijn hoofd welke maat bearings er in de rocker arms zitten?

integy battery doors heb ik er af gehaald, ze springen gewoon zomaar open!!!!wat een kut dingen!!!
voor mij geen integy producten meer!!!!!:mad:

Gr Onno

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Back