Traxxas Rally VXL topic

Ai, das jammer.
Was er al bang voor dat die moertjes los zouden komen.
Dus wielen met iets meer offset zou moeten werken.
Ben benieuwd...

idd, was ik dus ook al bang voor. Maarja ik heb het geprobeerd e;)
De volgende keer komen er velgen met meer offset, maar heb je hier ook zoveel keuze in?

grtzzz

Dit kan het probleem iets verhelpen maar niet voldoende. De draad is maar voor de helft benut door de moer dus ik ga het zo laten...

grtzzz

Pfff swaybarkit ook hier gemonteerd (op de merv dan) ik moest natuurlijk weer de moeilijke weg kiezen. Set zit er nu net zo op als bij de Erbe. Heb van alle stappen foto's gemaakt, zal van de week even plaatsen in het bouwverslag deel.

hmm, als je dit zo leest allemaal is het een leuke auto met aardige looks, maar alleen voor op de vlakke vloer voor te driften en er zijn al wat modificaties nodig om hem een beetje controleerbaar te houden ,laat staan de bodemvrijheid, dus dat "rally"slaat dus de spijker mis !

beter traxxas VXL drifter.
:cool:

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is hier al vaker gezegd, maar oke, ik val wel effe in herhaling: je MOET niks aanpassen aan die auto.

Je kan hem lekker stock laten en met andere stock rally's de grootste lol op een baantje hebben (ik laat hem bijvoorbeeld gewoon stock m.u.v. evt andere bandjes).

Maar voor deze auto geldt ook weer: je kan het zo gek maken als je zelf wilt..

op wat voor ondergrond rij je hem dan ?:confused::)

modificeren zoals de E-revo en slash 1/16 is geen must maar verbeterd een hoop, maar voor zo'n prijskaartje wel een beetje een aanfluiting, ieder zijn ding , enig die zo uit de doos goed rijdt is de E-revo 1/16 , das mijn idee;)

Gisterenavond bij onze indoormeeting met een stuk of 3 rallys aan het rijden geweest! Die karretjes zijn gewoon geweldig!, De mooie vlakke ondergrond maakt driften zo simpel! Ik heb met 2 stock batterijen in parallel gereden en de rijdtijd was zeker niet slecht.
Achteraf even de duurdere medial pro bandjes erop gelegd, deze voelde vele malen zachter aan maar driften was nog nooit zo gemakkelijk met deze schoentjes! Hij driften bijna uit zichzelf! Had nooit kunnen denken dat een band zoveel verschil kon maken...

En om even op de discussie terug te komen, je kan hem volledig stock houden, het enige minpuntje zijn de bandjes.

@bokkenrijder: welke ondergrond rij jij hem?

vindt een beetje moeilijk om elke keer een stukkie vlakke ondergrond te zoeken in de vorm van een parkeergarage e.d.
En op een vlak stuk asfalt elke keer de skidplate of servo evt.te moeten vervangen,of aan moet denken.
Was wat makkelijker geweest, de keuze, als de servo was omgedraaid om zodoende wat meer bodemvrijheid te creëren.
:)

Laatst bewerkt:
..op straat

@bokkenrijder: welke ondergrond rij jij hem?

vindt een beetje moeilijk om elke keer een stukkie vlakke ondergrond te zoeken in de vorm van een parkeergarage e.d.
En op een vlak stuk asfalt elke keer de skidplate of servo evt.te moeten vervangen,of aan moet denken.
Was wat makkelijker geweest, de keuze, als de servo was omgedraaid om zodoende wat meer bodemvrijheid te creëren.
:)

...het is een traxxas, niet van chinees porselein. Maar alles kan kapot. Qua rijhoogte is er genoeg ruimte onder de auto te realiseren. En gewoon op straat met een TT01 of welk onroad chassis gaat toch ook en de Rally kan ook nog water en onverharde troep aan. Prima voor de startende RC'er en interesant genoeg voor de RC'er met ervaring die er een lolletje bij wil hebben (M03 cup gevoel alleen dan met echt snelle karren/ weinig grip LOL).

Het blijft naar mijn mening dat de Rally een move is van traxxas om de 1/16 uit te melken, anders hadden ze wel andere ontwerp keuzes gemaakt. Wat een goede move zou kunnen zijn van Traxxas, bv demo's bij verkooppunten houden en laten zien hoe de auto bedoeld is en hoeveel lol je er aan kan hebben.

Het is gewoon weer een 1/16 variant met al zijn plussen en minnen...

Laatst bewerkt:
Persoonlijk vind ik Traxxas wel slim. Ze kiezen niet voor hardcore race auto's geen compititie dingen. De gedachte is simpel, we willen de snelste voertuigen maken die stock uit een doos komen. Gevolg is dat mensen die competitie rijden met auto's die daarvoor gemaakt zijn denken 'hè dat gaat hard' maar er dan ook achte komen dat het geen compitie auto is.

Hoe dan ook, ze zijn volgens mij vooral bedoeld om plezier te hebben, en je gaat nog rap ook. Zo ook de rally, volgens mij is dat driften gewoon super leuk. Vandaar dat ie hoog op mijn verlanglijst staat terwijl ik 3 maanden geleden nog riep 'nooit on-road' voor mij. Maar ja op deze manier lijkt het me wel weer lachen...

Hoe dan ook, er zullen betere auto's zijn maar deze geeft veel plezier en veel mogelijkheden tot sleutelen en dat vind ik persoonlijk ook heel erg leuk. Hij zal er dus wel bij komen...;)

Ik maak de keuze aan de hand van de ondergrond. Als ik lekker op een buiten parkeerplek wil knallen dan neem ik de revo en de slash mee, voor als het wat minder glad terrein is.

In ondergrondse parkeerplaatsen enz is de rally echter helemaal in zijn element en daar is het ook de fun auto die het bedoeld is te zijn.

Natuurlijk voel ik ook wel aan dat traxxas de 1/16 uitmelkt op deze manier, maar so what? Dit is een leuke variant en als je nog geen 1/16 hebt dan heb je hier geen slechte auto aan die, mits je wat wilt investeren, makkelijk is om te katten naar een van zijn broertjes, mocht je je bedenken.

Voordeel van deze opzet van traxxas is dat de gezamelijke onderdelen goed leverbaar zijn, en betaalbaar blijven. Daar is toch niks mis mee?

..helemaal mee eens, niets mis mee. Persoonlijk vind ik de merv weer niets (heb ik gehad), de Slash 1/16, helemaal leuk, de Rally, ook leuk! En als de onderdelen uit te wisselen zijn, helemaal goed, aan de eene kant als het gaat om handigheid qua sleutelen, aan de andere kant qua centjes....

Het enige nadeel, al die verschillende draadjes voor in beginsel dezelfde auto. Wat ik uit een forum wil halen is tips, ervaringen. En nu voor de 1/16 kan dat op 4 verschillende plaatsen zijn. En heel veel posts hebben dan ook heel veel van het zelfde daar het toch eigelijk om het 'zelfde' autotje gaat met al zijn plussen en minnen. 4 draadjes, dat is een keuze die gemaakt is, prima.

Laatst bewerkt:

Back