Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet of het 'negatief' wordt genoemd, volgens mij wel. Het ziet er iig zo uit:

/---\ en dus niet \---/

Als ik het zo lees is dat ''groen'' meestal het beste is, en daarom met groen word aangeduid.

Zie deze quotes van iets wat groen is:

Positief caster zorgt voor het "zelfcentrerend effect" wat voor de rechtuitstabiliteit zorgt.
Net als bij de voorwieltjes van een winkelwagen.

De groene lijn laat "positief caster zien

Greetz,
Joram

Idd, dat is nog de beste optie.

Al zijn er nog veel meer manieren om je assen sterker te maken.

Je assen zijn hol van binnen, vul dat op met iets sterks zoals hout ofso. Het versterkt je assen ENORM!!!

Greetz,
Joram

Ik heb gisteren de "Traxxas Rustler 3705" besteld. Ik heb al een LiPo lader. En ik heb samen met de auto ook een "Lemon RC Lipo Car Hardcase 7,4V 5400mAh 20C" besteld.

Heeft iemand hier ervaring met de standaart Rustler in combinatie met LiPo accu's, en dan met name van dezelfde specs ?

Heb er zelf geen ervaring mee maar je moet er zo niet mee gaan rijden. Je moet nog een lipo cut off voltage erbij kopen. Daarnaast moet je de motor in laten lopen. Dit kan ik een glas water. Google of Youtube wat om hier meer informatie over te vinden. Verder weet ik niet of je LiPo lader uitgerust is met een interne balancer, anders zul je die er ook nog bij moeten kopen.

Ja m'n lader heeft een interne balancer en ik heb ook al een balancer cable bij. Maar wat moet ik me precies bij die "lipo cut off voltage" voorstellen wat is de technische verklaring waarom ik dit nodig heb.

De motor kan volgens de traxxas site: 4.8 tot 9.6 Volt hebben en de motor trekt in de piek max 100A, deze LiPo levert minimaal 108A dus dan zou ik met deze accu toch het volle vermogen uit de motor moeten kunnen halen?

Je LiPo kan continue 108A leveren (5.4A * 20C = 108A). Hij levert het niet minimaal, als de motor minder vraagt dan levert de LiPo ook minder ;). Hetzelfde effect als bij een computervoeding. Dat de voeding 600Watt kan leveren wil niet zeggen dat hij dit ook daadwerkelijk constant doet.

Een LiPo Cut-Off zorgt er voor dat je LiPo niet onder een bepaald voltage komt. Een LiPo cell mag namelijk NIET verder dan 3.0V worden ontladen. Dit kan erg schadelijk en zelfs 'dodelijk' zijn voor een LiPo.

My bad. Bij 3V wordt aangeraden op te laden, bij 2,5:
Een ontlading van onder de 2,5V per cel beschadigt de cellen permanent en moet daarom absoluut vermeden worden.
Snap alleen niet hoe cellen zover ontladen kunnen worden. Bij mijn 8000mAh packs zit ik op 3.3V als ik 7900mAh eruit heb gereden (dan springt cut-off erin). Zijn andere cellen kwalitatief minder dat de votlages zoveel sneller dalen dan dat er mAh worden uitgereden?

Stomme drive outpukes yokes .. gister alweer 1 kapot gereden :(. Ben aan het twijfelen om de stalen te halen en de shafts te houden zoals ze zijn (heb namelijk Jato's besteld). Mja voor een setje stalen ($17) kan ik ook 5 setjes normale halen ($3.39).

Laatst bewerkt:
Kijk dit bedoel ik van mijn assen:

Die gaatjes beginnen uit te slijten. Als ik dan die mod ga doen van die andere assen erin, moet ik alsnog die dingen bestellen waar je je wiel op vast zet(ben de naam ff kwijt). Waarom zouden die CVD's van traxxas er niet in passen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back