Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou ik heb m'n "Rustler XL-5 RED" gister binnen gekregen. Het was nog even geklooi om die motor in te laten lopen in gedemineraliseerd water maar het is redelijk gelukt.

Ook heb ik geprobeerd de "LiPo Battery Discharge Protector" van PK Racing te installeren maar dit is me niet goed gelukt. Wanneer ik met de protector er tussen gas geef draait de motor maar heel langzaam. Pas als ik helemaal vol gas geef gaat hij na een paar seconden pas op volle toeren draaien. Zonder de protector kan ik mooi geleidelijk gas geven.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

Nee helaas de ESC van de XL-5 heeft dat niet. De ESC in de Rustler VXL heeft dat uiteraard wél. Ik heb inmiddels contact gehad met PK Racing en ze gaan hem vervangen voor een andere, waarschijnlijk functioneerd deze niet goed.

Oke, als je gaat rijden merk je trouwens wel als je lipo leeg is. Een vriend van me rijd ook zo, als de power minder word gelijk stoppen. Maar ik snap wel dat je een extra veiligheid wil;)

Ik heb een Rustler Xl-5 en die gaat al zeer hard !
Een erg goede auto ( ook voor de prijs ! )
Ik raad deze aan iedereen aan. ( ook de beginner ! )

hoi vandaag een rustler vxl gekocht 2e hands die van noah. Begrijp ik goed dat de cut off alleen werkt voor 3s en niet voor 2s??

ik vind dat de spur en pinion samen een hoop herrie maken maken is dat bij jullie ook????

Groet Ronald

Laatst bewerkt:
Dat begrijp je verkeerd, hier werkt hij perfect op 2s.

De pinion en spur herrie vind ik reuze meevallen. Wellicht de mesh nog een keer goed bekijken?

hoi vandaag een rustler vxl gekocht 2e hands die van noah. Begrijp ik goed dat de cut off alleen werkt voor 3s en niet voor 2s??
welke ESC heb je ? Bij de VXL werkt die met zowel 2S en 3S(Low Voltage Detection: Auto-detect (2-S or 3-S Lipo),
2-Stage indicators, switchable(on or off))
ik vind dat de spur en pinion samen een hoop herrie maken maken is dat bij jullie ook????

Groet Ronald

twee mogelijkheden:
1 je spurs zijn gestript of aan vervanging toe
2 je spurs opnieuw (goed)afstellen

je hoort ze altijd iets als je gas geeft , de wielen moeten vrij kunnen ronddraaien, ander even kapje er af en met de hand de spurs rond draaien , en kijken wat de staat is , te strak afgestelde spurs geeft een hoger geluid dan goed afgestelde spurs

suc6

Laatst bewerkt:
NP. maar ik dacht ik beantwoord de vraag maar even.

diver hoe kom je er bij dat die alleen bij 3S werkt, werkt die op 2S bij jou niet ?

ps. deze.

Laatst bewerkt door een moderator:
hehe, maakt niet uit, als de vraag maar wordt beantwoord...:cool:

Welke kleur heeft het lampje van de ESC als de lipo is aangesloten en aan staat???

Hallo,

dank u voor de antwoorden

er wordt elkekeer gesproken over de The Velineon VXL-3s en dacht dat ie dus alleen voor3s was:confused: kon het ook niet in het boekje vinden.

de spur die er op zat was een alu maar daar zat (toen ik thuis kwam) maar de helft van de tanden op ook een hoop metaal onder het kapje:(

een kunstof versie er op gezet maar vind hem veel geluid maken. en er zit een klein slagje in.

verder is alles orgineel VLX

Groet Ronald

Dat slagje is een ENORM probleem waar ikzelf ook last van had.

Spur zit vanaf fabriek er mooi op, maar monteer je er zelf 1 op, zit hij niet meer recht.

Ik heb er dagen mee geprutst, met shimmetjes etc... bleef krom...

Hier kan je niks aan doen, gewoon goed de tandwielen op elkaar zetten en rijden met die hap!

Greetz,
Joram

Tippie voor ieder met een VXL setje....

controleer regelmatig de lagers van de motor , deze kunnen op den duur zwaar gaan lopen of defect raken, dit dmv fijnstof.

geen probleem als de lagers slecht zijn of defekt, het zijn dezelfde lagers die oa in de fusee's zitten ..dus 5x11x4 bb , art nr : 5116 traxxas

Mijn Rustler rijd niet meer :(

Ik dacht eerst dat ik m'n lipo had verknald maar die heb ik doorgemeten en die geeft gewoon 8,4 Volt af. Wanneer ik de zender aan zet en dan de auto doet de besturings servo gewoon z'n ding, maar gassen, ho maar. Ik zie op de ESC wél dat er een signaal binnenkomt op het moment dat ik gas geef of achteruit wil rijden.

Heeft één van jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Je hoort de motor dus ook niet neem ik aan ?

Nope :(

Heb zojuist ook de motor rechtsreeks op de lipo geprobeerd maar toen ging hij ook niet draaien dus ik ben bang dat de motor het heeft begeven. Zaterdag maar ff mee terug naar de winkel.

Nope :(

Heb zojuist ook de motor rechtsreeks op de lipo geprobeerd maar toen ging hij ook niet draaien dus ik ben bang dat de motor het heeft begeven. Zaterdag maar ff mee terug naar de winkel.

De meeste brushless motoren zijn 3 fase motoren, deze worden aangestuurd met pulsen. Daardoor kun je ze niet zomaar aansluiten op een spanningsbron...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back