Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
net weer evven gereden hier in de straat:)

ik heb het idee dat links achter het wiel wat meer kracht heeft dan rechts klopt dat? het bandje slijt daar ook sneller (slijt snel op straat!)

na het rijden even het kapje er afgehaald om te kijken of de spur nog oke was (was ie) toen kwam ik er achter dat de sliper cluch (hoop dat ik het goed schijf) erg heet was kon hem zeker niet aanraken spur was ook bekoorlijk warm.

heeft het met elkaar te maken? is het normaal? kan ik er iets aan doen?

Ik hoor heeeeeeeeeel graag van jullie :worship:

Groet Ronald

Maakt je wagen nog wheelies? Zo niet dan staat de slipperclutch te los. Draai deze volledig aan en dan dan 1/4 los ongeveer. Kwestie van beetje mee spelen en kijken waarmee jij het fijnste rijdt.

Krachtverdeling kan een diff betekenen die zijn werk niet meer goed doet of wellicht dat de lagers aan de langzame kant aan het slijten zijn waardoor die stroever draait ofzo.

@I Xyzyx I: Het gaat niet om de brushless maar de brushed versie in het item waar JER0NiM0 het heeft over het aansluiten van zijn motor rechtstreeks op de lipo.

Ik heb sinds zaterdag een Rustler en ben er erg tevreden over.

Nu wil ik wel graag mijn motor beter beschermen. Kan ik nu beter een wheelie bar aanschaffen of een specifieke motor protector?

ik heb ook pas een rustler ... bij het bestellen van de wheeliebar heb ik er per ongeluk 2 besteld. Dus als je er 1 wil ... voor €10 mag je hem overnemen.

hallo,

onverwachts uit de hoek kwam mijn vrien opeens met: ik ga mischien ook een modelbouw auto kopen. he hem even lekker gemaakt, en hem de rustler geadviseerd ;) alleen had ik de vraag, als je dit ding standaard xl-5 laat, wat kun je dan verwachten dat slijt en kapot gaat? als ik hem hiermee kan overtuigen dat dit niet al te veel is, hebbebn we er ee modelbower bij ;) zou het zelf ook wel leuk vinden, iemand die mijn gezanik over wegligging kan aanhoren :D

Kun je met de xl-5 ook standaard wheelies maken door bijvoorbeeld de slipper clutch vaster te draaien? Ik ben namelijk van plan om er ook een te kopen. En het leek me leuk wheelies te maken.

groeten Joeri

Kunt er beter een zwaardere accu (meer voltage) in doen. Slipperclutch dichtdraaien kan ook maar kan slecht zijn voor de aandrijving (al helemaal wanneer je nog niet zo ervaren bent).

Oh oke bedankt. helaas wil me vader niet de accu en lader betalen (alleen accu of lader) dus zal nog ffe verder moeten sparen. maar dan bijvoorbeeld een 8.4 volt? of een lipo

Laatst bewerkt:
Kan in de Rustler VXL een Alluminium tandwiel, ik heb namelijk al 2 keer mijn normale tandwiel kapot gemaakt...

sorrie maar als je je spur kapot rijd doe je wat verkeerd .
of je rijd veel in het zand en maakt de tandwiel kast niet schoon.
of je kunt je pinion/ spur niet goed afstellen ,ik geef toe het gaat wat ruk ,
maar als ik nog steeds met mijn eerste set bezig ben met 3s en echt vermogen er op .
slipper wil niet vaster ,
dan doe je toch wat fout denk ik .
groeten wiebe.

of je hebt echt dikke lol met de wagen ,gewoon 2 op voorraad houden .het slijt dan .

Laatst bewerkt:
sorrie maar als je je spur kapot rijd doe je wat verkeerd .
of je rijd veel in het zand en maakt de tandwiel kast niet schoon.
of je kunt je pinion/ spur niet goed afstellen ,ik geef toe het gaat wat ruk ,
maar als ik nog steeds met mijn eerste set bezig ben met 3s en echt vermogen er op .
slipper wil niet vaster ,
dan doe je toch wat fout denk ik .
groeten wiebe.

of je hebt echt dikke lol met de wagen ,gewoon 2 op voorraad houden .het slijt dan .

Ik weet al hoe ze kapot zijn gegaan, door een WOT landing.. Ik wist niet dat dat niet kon :p

Over welk tandwiel heb je het?
Je spurgear? Dat is dat grote plastic tandwiel. Die heb je in een alu versie, verkrijgbaar op www.liquidrc.com . Is van Hot-Racing.

Greetz,
Joram

Ik heb het over de spur gear ja, kan die er gewoon op zonder dat die je motor naar de kl**e helpt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back