Traxxas Rustler VXL & XL-5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Spacers kunnen je rijhoogte idd beinvloeden. Beter is het je totaalgewicht van de auto eens te spiegelen aan de olie die er in de shocks gebruikt worden. Samen met de veren moet dit een goed resultaat geven. Hiermee kan ook de gewichtsverdeling beinvloed worden.
     
  2. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Je antennesnoer mag nooit ingekort worden. Dit veroorzaakt slechte ontvangst....
     
  3. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
  4. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    spacers zijn ervoor om de rijhoogte aan te passen. als je de auto neerzet moeten de schokbrekers iets ingedrukt worden. (Anders kan de auto helemaal niet rollen, wat resulteerd in erg slecht de bocht om kunnen komen (aka, over de kop gaan :p )
     
  5. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Netjes Bernie! Al mee gereden en merkte je ook een verschil?

    Is dat een Zippy LiPo, hoe bevalt deze?

    Je hebt een lange accu-esc kabel lijkt me:
    LiPo -> kabel -> Deans -> kabel -> Traxxas -> kabel -> Esc ?
    Wellicht een idee om of alles TRX of alles Deans te maken?

    EDIT: Bernie bij jou post zie ik : 8 uur geleden, het is nu 10:09 .. het is dus een laat project geworden neem ik aan ?
     
  6. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Grtn Bernie.
     
  7. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Alvast veel plezier morgen ;)

    Die LiPo's zijn de 3S varianten of niet ? 5000mAH ? Hoeveel C ?

    Dat was 1 van de redenen waarom ik alles naar Traxxas omzet. Het zijn namelijk ook fijne stekkers met weinig weerstand en grote A capaciteit :)
     
  8. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Zippy-H 5000 mAh 20-30C 3S1P.
    Goede LiPo's voor een mooie prijs, alleen wordt bijna alles van Hobby-King bij de douane tegengehouden omdat ze er lage prijzen of gift op zetten....

    Denk dat ik ook alles naar Traxxas om ga zetten, is wel makkelijker.
     
  9. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Dat is hetzelfde. ;) als een stekkerverbinding een grote weerstand heeft, kun je er geen grote stroom doorheen sturen, omdat die dan gaat smelten.
    Ik gebruik zelf 4mm goudcontacten aan al m'n accu's.

    PS: Bernie, hoe lang heeft het versturen van die accu geduurt? (en was die nog op voorraad toen je hem kocht? )
     
  10. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Bestelling van een kennis is al geruime tijd onderweg, en voorraad staat bijna altijd in de min :confused:.
     
  11. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Precies! Tip kan zijn te kijken of je draagarmen horizontaal staan nadat je de auto hebt neergezet. Dan weet je zeker dat de auto voldoende "armslag" heeft om ook uit te veren in een bocht of kuilen.
     
  12. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Als het dan nog niets duidelijk is weet ik het ook niet meer :p

    EDIT : Maar is het ook daadwerkelijk hetzelfde?
    Een 3,5mm goudcontact kan minder stroom doorlaten dan een 5,5mm goedcontact toch? Is de weerstand van die 5,5 dan zoveel lager (ondanks de grotere massa) ?
     
  13. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    jee. de diameter van de 3.5mm is kleiner, dus heb je een kleiner oppervlak om de stroom over te verdelen. daardoor kan een 5.5mm contavt een grotere stroom aan als een 3.5. :) (zelfde principe als kabeldiktes. )
    ik denk niet dat er een verschil zal zijn in overgangs weerstand tussen de 2. (nouja, gezien de 5.5mm dikker is, zal deze ook wel een iets groter raakvlak hebben, en dan ook een kleinere overgangs weerstand.
     
  14. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Maar dan spreek je jezelf toch tegen :D ?

    Eerst zeg je kleine weerstand = grote stroom, grote weerstand = kleine stroom. Dat klopt maar de stroom is ook afhankelijk van de massa.

    Dus toen ik het onderstaande zei, gaf ik niets dubbels aan (in tegenstelling tot wat jij zei) toch ?
    Anyhowz, TRX stekkers zijn wel goed :)

    Even een kleine update van mijn eigen topic / originele bedoeling (klikbaar):
    [​IMG]

    Nu nog de order van MSUK (die in tegenstelling tot wat op de site stond eigenlijk niets op voorraad hadden).
    Helaas is dit pakketje onderschept door onze douane vrienden. Waarde van de materialen was 90euro, daar kwam $35 (28eu) shipping bij en moest aan de postcode nog eens 35euro betalen.

    19% BTW van 90 euro = 17,1 euro
    35 euro - 17,1 = 17,9 euro voor ??? TNT of wat ?
     
  15. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Zijn idd je topic aardig aan het misbruiken :oops:.

    Bedrag wat jij overhoudt zijn volgens mij de inklaringskosten van de douane.
    Ik kreeg er een afschrift bij waar dat opstond.
     
  16. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Maakt niets hoor :)

    Ik kreeg een briefje van TNT erbij waar opstond:

    Een ander briefje:

    123 euro (90eu mat. + 28eu verzendk) * 19% = 23.37

    ps. Zie dat RCplanet een total value van $59,72 heeft opgegeven. Dit komt omdat ze niet alle onderdelen erbij hebben gezet.
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2009
  17. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Kan hier op m'n werk de foto niet vergroten, maar ik zie fusees, tandwielen, lagers, shocktower, banden en dat flashpoint, is dat voor snelheid of temperatuur?
     
  18. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Pro-Line tire glue, 4 RPM Clawz rims, robinson racing pack pinions, 2 traxxas pinions, 1 traxxas spur, STRC caster blocks, STRC steering knockles, STRC rear hub cariers, RPM rear shocktower, Duratrax Flaspoint Temp Gauge.
     
  19. beest23

    beest23

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    103
    Net ff het strand op geweest. Moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over de grip van de banden. Hij groef zich niet in, kon goed tegen de duinen oprijden en ook in het mulle zand bleef hij niet steken (ook niet op lagere snelheid).

    Wel moet ik concluderen dat hij ratelt in de buurt van de motor. Zal hem zo ff uit elkaar halen en kijken wat er aan de hand is. Wellicht een lager....

    @Nard Cox ; Wat voor pinions en spur heb je besteld? Standaard?
     
    Laatst bewerkt: 1 apr 2009
  20. benny007

    benny007

    Lid geworden:
    7 jan 2009
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Den Haag
    Heren,

    Heb zaterdag langs de A4 gereden (Keet BAM), wat jumps enz... was super, ff de LiPo getest... hij reed super goed..en ik moet zeggen ook een aardig lange rijtijd...

    Maar nu ff mijn vraag:
    Ik wilde zojuist de originele pinion vervangen door de 28, maar kreeg de borgschroef niet los.. Mijn bijgeleverde Inbus was zelf rond(dol) geworden..
    Zou verhitten van de pinion helpen (dmv vuur)?? of een betere Inbus...
    Heeft er iemand hier ook last van gehad??

    gegroet
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina