Traxxas Rustler VXL & XL-5

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Nard Cox, 27 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beest23

    beest23

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    103
    Ik ben zojuist ook even aan het cruisen geweest. Ging erg goed. Met de nieuwe noppenbanden had ie goede grip op de zandpaden in het bos. Binnenkort maar even het strand op.

    Wat me echter wel opviel dat het bereik van de zender/ontvanger een stuk kleiner is geworden. Nu bij 10-15 meter heb ik geen bereik meer. Iemand een idee?
     
  2. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    @ Bernie, ahh dat wist ik helemaal niet, ziet er wel cool uit!

    @ beest23, 10 a 15 meter :eek: dat is wel helemaal weinig.

    Loop alle contacten even na
    Maak ff alles schoon van zand
    Controleer antenne op breuk
    Nieuwe AA in de zender
     
  3. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland
    Zoals Nard hierboven al zei. Maar ik denk dat het aan de batterijen ligt, die zou ik als eerste nakijken. 10 meter is wel érg weinig.
     
  4. beest23

    beest23

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    103
    Bij aanschaf van de Rustler heb ik ook gelijk een nieuwe set AA aangeschaft, dus het lijkt me niet dat die na 1.5 maand al verrot zijn, maar ik heb ze wel ff in de oplader gedaan.

    Morgen zal ik hem ff goed schoonmaken. Ik heb net gekeken, maar ik zie zo snel geen draadbreuk.
     
  5. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Let dan eens goed op OF de AAtjes goed contact maken met je zender;)
     
  6. Byte

    Byte

    Lid geworden:
    20 dec 2007
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Venlo, Nederland

    1.5 maand is nog redelijk. (tenzij je amper rijd) Ik doe met 2500mAh batterijen in mn zender ook niet langer dan 2 dagen ( ongeveer 6 uur in totaal ) Deze heeft wel een LCD schermpje, dat trekt ook een beetje stroom.
    Maar toen ik nog met de Traxxas zender reed waren die ook altijd best snel leeg. Ik zou zeker oplaadbare batterijen kopen als ik jou was...
     
  7. beest23

    beest23

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    103
    Ben vol goede moed en nu met volle AA's weer op stap geweest en nu totaal geen problemen meer met het bereik......pfff alleen hij had wel last van storingen. Af en toe happerde hij, gaf vol gas, deed niets of ging er langzaam vandoor. Op een grote parkeerplaats kan dit geen kwaad maar het moet nergens anders gebeuren. Wellicht zaten er storingen in de lucht.

    Iemand anders al soortgelijke problemen gehad?
     
  8. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Het zijn inderdaad radio storingen, ook wel glitches genoemd. Een mogelijke oplossing is 2,4Ghz aanschaffen.
     
  9. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Een 2,4 Ghz zender is aan te bevelen. Al is het maar om de ingebouwde failsave die bv. een Spektrum zender heeft.

    Hoe is de conditie van de ontvangerdraad? (antenne) dit wil ook nog wel een storing veroorzaken.
     
  10. beest23

    beest23

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    103
    Ik heb de antennedraad licht opgerold en vastgeplakt met een plakbandje. Niet te strak.
     
  11. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    In de body ? Probeer de tube er eens helemaal overheen te halen en de rest eruit te laten komen aan de bovenkant.
     
  12. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    De beste ontvangst heb je door gewoon het draadje als antenne te gebruiken. Dus rechtop. Door het oprollen, en deze binnen de body te houden, bestaat de mogelijkheid dat er storing ontstaat door de regelaar etc.
     
  13. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Begonnen met het ombouwen naar het alu chassis :cool: .
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Ik heb het verlengde chassis, dus moet even kijken hoe ik de body aan ga passen.
    Ontvanger en antenne moeten ook nog een plekkie krijgen.
     
  14. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Ontvanger en antenne pal tegenover de ESC vanwege gewichtsverdeling.

    Ik neem aan dat je 2 strapt hebt voor je batt ?? Pas daar trouwens even me op. Heb gelezen dat de randen van het FLM chassis best scherp kunnen zijn dus wellicht een stukje rubber op de hoeken van het FLM chassis plaatsen waar je de straps plaats?

    Bijna vergeten : *drewl* erg mooi !!
     
  15. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Ontvanger zal daar idd wel komen.
    Wat gewichtsverdeling betreft zou het beste zijn om de regelaar op de originele plek te doen, ontvanger weegt niks tegenover de regelaar.
    Heb 2 straps, maar randjes zijn netjes afgefreesd.
    En dan in de loop van dit jaar of langer de rest ook veraluminiseren :cool:.
     
  16. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    Tja..Als je zo'n mooi chassis bekijkt tegenover de reeds gebruikte parts....kan je niet anders;)
     
  17. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Compleet alu is erg (erg erg) mooi, maar vraag jezelf wel eerst goed of het ook aansluit bij je gebruiks doelen ;). Ik zie dat je spacers hebt geplaats wat betekend dat je of grote jumps maakt of hoge rijhoogte nodig hebt wat beide neerkomt op offroad rijden / bashen. In zo'n geval zouden RPM armen een beter idee zijn.

    Kwa gewichtsverdeling : Wellicht een batterijtje plaatsen en wat LEDjes erop monteren :D ?
     
  18. Bernie

    Bernie

    Lid geworden:
    30 jan 2006
    Berichten:
    1.203
    Wagen gaat voor 80% onroad gebruikt worden, en af en toe off-road.
    Bedoeling is om 'm laag bij de grond te gaan maken, met een mogelijkheid om ook hoog op z'n wielen te staan.
    Op het traxxas forum gezien dat er iig veel moois mogelijk is met het wagentje :cool:.
    Alu is puur voor de looks, en niet functionaliteit ;).
     
  19. beest23

    beest23

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    103
    Antennesnoer uitgerold en doorgetrokken. Hebben jullie hem afgeknipt?
     
  20. Nard Cox

    Nard Cox Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 jan 2009
    Berichten:
    5.661
    Nee, ik laat de rest er momenteel uit wapperen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina