Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Compleet alu is erg (erg erg) mooi, maar vraag jezelf wel eerst goed of het ook aansluit bij je gebruiks doelen ;). Ik zie dat je spacers hebt geplaats wat betekend dat je of grote jumps maakt of hoge rijhoogte nodig hebt wat beide neerkomt op offroad rijden / bashen. In zo'n geval zouden RPM armen een beter idee zijn.

Kwa gewichtsverdeling : Wellicht een batterijtje plaatsen en wat LEDjes erop monteren :D ?

Spacers kunnen je rijhoogte idd beinvloeden. Beter is het je totaalgewicht van de auto eens te spiegelen aan de olie die er in de shocks gebruikt worden. Samen met de veren moet dit een goed resultaat geven. Hiermee kan ook de gewichtsverdeling beinvloed worden.
 
016-2.jpg

014-1.jpg
 
Spacers kunnen je rijhoogte idd beinvloeden. Beter is het je totaalgewicht van de auto eens te spiegelen aan de olie die er in de shocks gebruikt worden. Samen met de veren moet dit een goed resultaat geven. Hiermee kan ook de gewichtsverdeling beinvloed worden.

spacers zijn ervoor om de rijhoogte aan te passen. als je de auto neerzet moeten de schokbrekers iets ingedrukt worden. (Anders kan de auto helemaal niet rollen, wat resulteerd in erg slecht de bocht om kunnen komen (aka, over de kop gaan :p )
 
Netjes Bernie! Al mee gereden en merkte je ook een verschil?

Is dat een Zippy LiPo, hoe bevalt deze?

Je hebt een lange accu-esc kabel lijkt me:
LiPo -> kabel -> Deans -> kabel -> Traxxas -> kabel -> Esc ?
Wellicht een idee om of alles TRX of alles Deans te maken?

EDIT: Bernie bij jou post zie ik : 8 uur geleden, het is nu 10:09 .. het is dus een laat project geworden neem ik aan ?
 
Netjes Bernie! Al mee gereden en merkte je ook een verschil?

Nog niet gereden, waarschijnlijk woensdag even de ruimte opzoeken ;)

Is dat een Zippy LiPo, hoe bevalt deze?

LiPo's bevallen me goed, zaten er 2 bij de wagen toen ik 'm kocht.

Je hebt een lange accu-esc kabel lijkt me:
LiPo -> kabel -> Deans -> kabel -> Traxxas -> kabel -> Esc ?
Wellicht een idee om of alles TRX of alles Deans te maken?

Verloopstekker zit er nu tussen ivm eventuele garantie op de regelaar, er moet dan een traxxas stekker aanzitten.
Als ik het aanpas wordt het allemaal Traxxas.

EDIT: Bernie bij jou post zie ik : 8 uur geleden, het is nu 10:09 .. het is dus een laat project geworden neem ik aan ?

Ben er laat aan begonnen ;).

Grtn Bernie.
 
Alvast veel plezier morgen ;)

Die LiPo's zijn de 3S varianten of niet ? 5000mAH ? Hoeveel C ?

Dat was 1 van de redenen waarom ik alles naar Traxxas omzet. Het zijn namelijk ook fijne stekkers met weinig weerstand en grote A capaciteit :)
 
Zippy-H 5000 mAh 20-30C 3S1P.
Goede LiPo's voor een mooie prijs, alleen wordt bijna alles van Hobby-King bij de douane tegengehouden omdat ze er lage prijzen of gift op zetten....

Denk dat ik ook alles naar Traxxas om ga zetten, is wel makkelijker.
 
Dat was 1 van de redenen waarom ik alles naar Traxxas omzet. Het zijn namelijk ook fijne stekkers met weinig weerstand en grote A capaciteit :)

Dat is hetzelfde. ;) als een stekkerverbinding een grote weerstand heeft, kun je er geen grote stroom doorheen sturen, omdat die dan gaat smelten.
Ik gebruik zelf 4mm goudcontacten aan al m'n accu's.

PS: Bernie, hoe lang heeft het versturen van die accu geduurt? (en was die nog op voorraad toen je hem kocht? )
 
spacers zijn ervoor om de rijhoogte aan te passen. als je de auto neerzet moeten de schokbrekers iets ingedrukt worden. (Anders kan de auto helemaal niet rollen, wat resulteerd in erg slecht de bocht om kunnen komen (aka, over de kop gaan :p )

Precies! Tip kan zijn te kijken of je draagarmen horizontaal staan nadat je de auto hebt neergezet. Dan weet je zeker dat de auto voldoende "armslag" heeft om ook uit te veren in een bocht of kuilen.
 
Dat is hetzelfde. ;)
Als het dan nog niets duidelijk is weet ik het ook niet meer :P

EDIT : Maar is het ook daadwerkelijk hetzelfde?
Een 3,5mm goudcontact kan minder stroom doorlaten dan een 5,5mm goedcontact toch? Is de weerstand van die 5,5 dan zoveel lager (ondanks de grotere massa) ?
 
jee. de diameter van de 3.5mm is kleiner, dus heb je een kleiner oppervlak om de stroom over te verdelen. daardoor kan een 5.5mm contavt een grotere stroom aan als een 3.5. :) (zelfde principe als kabeldiktes. )
ik denk niet dat er een verschil zal zijn in overgangs weerstand tussen de 2. (nouja, gezien de 5.5mm dikker is, zal deze ook wel een iets groter raakvlak hebben, en dan ook een kleinere overgangs weerstand.
 
Maar dan spreek je jezelf toch tegen :D ?

Eerst zeg je kleine weerstand = grote stroom, grote weerstand = kleine stroom. Dat klopt maar de stroom is ook afhankelijk van de massa.

Dus toen ik het onderstaande zei, gaf ik niets dubbels aan (in tegenstelling tot wat jij zei) toch ?
Nard Cox zei:
Het zijn namelijk ook fijne stekkers met weinig weerstand en grote A capaciteit

Anyhowz, TRX stekkers zijn wel goed :)

Even een kleine update van mijn eigen topic / originele bedoeling (klikbaar):


Nu nog de order van MSUK (die in tegenstelling tot wat op de site stond eigenlijk niets op voorraad hadden).
Helaas is dit pakketje onderschept door onze douane vrienden. Waarde van de materialen was 90euro, daar kwam $35 (28eu) shipping bij en moest aan de postcode nog eens 35euro betalen.

19% BTW van 90 euro = 17,1 euro
35 euro - 17,1 = 17,9 euro voor ??? TNT of wat ?
 
Maakt niets hoor :)

Ik kreeg een briefje van TNT erbij waar opstond:

Zending:
EPG uit btnl, kosten 35,87 euro.

Een ander briefje:

Douane waarde 123EU
Belastingen : BTW bij invoer : 23.37
Overigen : Inklaringskosten : 12.50
Totaal te betalen : 35.87

123 euro (90eu mat. + 28eu verzendk) * 19% = 23.37

ps. Zie dat RCplanet een total value van $59,72 heeft opgegeven. Dit komt omdat ze niet alle onderdelen erbij hebben gezet.
 
Laatst bewerkt:
Kan hier op m'n werk de foto niet vergroten, maar ik zie fusees, tandwielen, lagers, shocktower, banden en dat flashpoint, is dat voor snelheid of temperatuur?
 
Pro-Line tire glue, 4 RPM Clawz rims, robinson racing pack pinions, 2 traxxas pinions, 1 traxxas spur, STRC caster blocks, STRC steering knockles, STRC rear hub cariers, RPM rear shocktower, Duratrax Flaspoint Temp Gauge.
 
Net ff het strand op geweest. Moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over de grip van de banden. Hij groef zich niet in, kon goed tegen de duinen oprijden en ook in het mulle zand bleef hij niet steken (ook niet op lagere snelheid).

Wel moet ik concluderen dat hij ratelt in de buurt van de motor. Zal hem zo ff uit elkaar halen en kijken wat er aan de hand is. Wellicht een lager....

@Nard Cox ; Wat voor pinions en spur heb je besteld? Standaard?
 
Laatst bewerkt:
Heren,

Heb zaterdag langs de A4 gereden (Keet BAM), wat jumps enz... was super, ff de LiPo getest... hij reed super goed..en ik moet zeggen ook een aardig lange rijtijd...

Maar nu ff mijn vraag:
Ik wilde zojuist de originele pinion vervangen door de 28, maar kreeg de borgschroef niet los.. Mijn bijgeleverde Inbus was zelf rond(dol) geworden..
Zou verhitten van de pinion helpen (dmv vuur)?? of een betere Inbus...
Heeft er iemand hier ook last van gehad??

gegroet
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top