Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
djeezus!

dat zijn vragen die je kan vermijden en ons niet over lastig te vallen, het antwoord op die vraag staat LETTERLIJK op die grafiek + onderaan de site van de Rustler VXL zelf!!!!

Als je problemen hebt met je ogen kan ik er nog inkomen, maar dat denk ik niet want je kan wel je overbodige vragen in de juiste topic stellen!
Dan vraag ik mij af of je gewoon lui bent!? :evil:

voor de aller aller laatste keer, in 1 van mijn vorige posten heb ik een link gezet naar een nog oudere post van gisteren of eergisteren. SCROLL DUS

Je kan ook gewoon normaal reageren! Niet ietdereen is gelijk en je hoeft mensen op dit forum al helemaal niet aan te vallen met 'val ons er niet mee lastig'. Dan lees je er maar overheen! Niet iedereen is even bekend met modelbouw. Domme vragen bestaan niet! Domme antwoorden wel........

Daarnaast wil ik je met klem verzoeken om commerciele links uit je onderschrift te halen. Zie de forumregels, dit is niet toegestaan

Daarnaast wil ik je met klem verzoeken om commerciele links uit je onderschrift te halen. Zie de forumregels, dit is niet toegestaan

ben jij mod? ik zie niets staan dat jij mod bent....zonee, heb jij daar niets over te zeggen :)
zoja, mag je discussieren met de andere mod die mij het wél hebben toegelaten.

OT:

ik heb mijn FLM én REM parts binnengekregen :o :)
alleen, er zit geen 4° toe in bij zoals ik besteld had :rolleyes: én deze rear shock tower support zit er ook niet bij
fastlane.jpg

:rolleyes: (dit zijn geen fotos van mijn onderdelen btw, maar om te tonen wat de rear shock tower support eigenlijk is, blijkbaar is dit geen echt bekend stukje)

Laatst bewerkt:
Tja het is het eerste wat onder zijn naam staat.

"Als je problemen hebt met je ogen kan ik er nog inkomen, maar dat denk ik niet."
Klinken deze woorden je bekend Rieko?

Ik kan het ook wel vinden in Rogier zijn woorden.
Elk topic waar jij de "heerser" denkt te zijn, schrijf je als een baas die zijn hond afbekt.

Laatst bewerkt:
just hij is mod

en het is Riko, danny56

Nuja, ik mocht van Wiebe wel die links in mijn handtekening hebben.
Ik had ze eerst met smilies en in een andere kleur en in een groter formaat, maar mits aanpassing mocht het wel nog net....

Ik had niet op dit draadje moeten kijken, ik begin de rustler nu ook wel een erg leuk autootje te vinden.

Toch een keer een winnend lot kopen.

Omdat ik een project zie, ik zou het leuk vinden een kap/buizenframe te maken om er een woestijnbuggy van te maken. Een soort schaalmodel.

Die buggies die je vroeger in het A-Team zag vind ik geweldig.

Mja, eerste tijd maar eens concentreren op de Slash.

net mn rustler chassis aangepast om die Turnigy lipo's te doen passen en kmoet zeggen die lipo's zijn nie normaal... Het is mn eerste ervaring met brushless wagens en ik ben meer dan aangenaam verrast! Nog maar een paar toerkes gedaan int donker dus ben benieuwd wat vol gas zal geven morgen :twisted: wss een accidentje , hopelijk niet natuurlijk :cool:

Heb ook wat nieuwe bodies gekocht, zal ze binnenkort es posten.

ah, ik heb je net een pm gestuurd maar ik zie dat je het probleem van de lipo's al hebt opgelost :)
Hoe heb je het opgelost dan? :)

Over mijn "projectje", tijd voor een update, en wat voor 1.
Ineens ging de bel deze namiddag, totaal onverwachts de 2 duurste pakketen binnen! (hoewel de tracking er zelfs nog niets van zei)
Dus, heel erg snelle verzending en ZONDER douane :)
De FLM onderdelen en de REM shock towers waren binnengekomen :)

De FLM zwart geanodized tranny case zit erop gemonteerd :cool:
De wheelie bar mount, na 2 uur ofzo, ook :rolleyes: over die wheelie bar mount las ik al wat veel heikel op diverse forums, en idd, het is een bitch om te installeren....totaal niet logisch qua monteerpunten, screws enz. Maar het is uiteindelijk gelukt en dat telt op het einde.
De REM rear tower staat er ook op, dus de achterkant is eigenlijk helemaal af :)
Morgen de front REM tower eropsteken en wat fotootjes maken van wat het tot nu toe is geworden.

Hopelijk komen de shocks deze week ook nog binnen.

En zodra de invoice is ontvangen voor de FLM extended arms zal FLM deze direct opsturen samen met de 4° arm mounts (die ze vergeten waren) samen met de Rear Shock Tower Support (die ze ook vergeten waren)...
Ze hebben wel een Rear shock tower van FLM bij toegevoegd die ik niet gevraagd had, maar ik mocht die houden :o mooie reserve onderdeel :cool:
Op zich een héél erg goede service van FLM, snelle verzendingen en uiterst snelle replies!

Een aanrader als je alu onderdelen overweegt! (idem voor REM trouwens)

Laatst bewerkt:
wou es nagaan of iemand kan bevestigen of deze heatsink stevig past op de Traxxas Velineon Brushless motor:
tc50301R.jpg

Je vindt em ook op de deze pagina van PKracing en er staat dat deze past op 540 elektromotoren, dus het zal wel safe zijn zeker?
List

Laatst bewerkt:
Ik sluit mij bij deze aan bij de Rustler-eigenaars :), bij deze mijn eerste brushless-wagen

Het gaat om de gewone XL-5, geupgrade met alu draagarmen, wheeliebar, alu bumper en nosram brushless setje,
de originele regelaar alsook 2 accu's en lader waren ook inbegrepen (de originele zender wordt mij nog nagestuurd)

stp66047.jpg

Meer foto's en rijervaringen volgen nog als ik de originele zender heb ontvangen.

Laatst bewerkt:
heb gisteren mn chassis dus wat aangepast om de turnigy lipo's te doen passen, het was wat knutselen maar ze passen nu perfect zonder al teveel moeite.

ziehier de fotos:

1st het tussenbalkje onder de ESC verwijdert met een soldeerboutje :)
batterijvak.jpg

Dan gezorgd dat de bedrading netjes wegkon langs de zijkant
en 2 zuigerpistons toegevoegd langs beide kanten om de dikkere lipo mooi te kunnen klemmen met het standaard houdertje.
uithollingbedrading.jpg

dan nog heel wat schuren langs de zijkanten van het batterijvak zodanig dat de lipo er netjes in schoof zonder te strak en te los te zitten.

ziehier het resultaat ;)
topviewlipo.jpg

Onder de 2 voorste schroefjes van de ESC bevestigingsplaat heb ik ook nog 2 kleine plastic washertjes gedaan zodat die lichtjes naar boven gericht is. Zo kun je de lipo er nog makkelijker onder schuiven.
De lipo paste echt perfect na deze kleine aanpassingen en het koste geen eurocent :)

zijkant.jpg

Voila, ik was gelukkig en de eerste test met de lipo was geweldig, wat een kracht! Ik rijd normaal met nitro wagens en had nog nooit een brushless wagen zien rijden dus ik verschoot toch wel eventjes :)

En nu rijden maar! :mrgreen:

Ik sluit mij bij deze aan bij de Rustler-eigenaars :), bij deze mijn eerste brushless-wagen

Het gaat om de gewone XL-5, geupgrade met alu draagarmen, wheeliebar, alu bumper en nosram brushless setje,
de originele regelaar alsook 2 accu's en lader waren ook inbegrepen (de originele zender wordt mij nog nagestuurd)
Zal eerst de gearbox eens opendoen aangezien er iets kraakt:(, waarschijnlijk (hopelijk) is de motor verschoven...
Mochten de tandwielen versleten zijn is dit nog geen ramp aangezien het volledige pakket mij slechts 50 euro gekost heeft :-D als dit geen koopje was!

stp66047.jpg

Meer foto's en rijervaringen volgen nog als ik de originele zender heb ontvangen.

edit:- pinion en spur zullen vervangen moeten worden, de gearbox maak ik straks nog even open
- en OMG :shock: wat een 2 joekels van vijzen die in de motor zitten, damn, precies of 2 m3 boutjes zijn niet voldoende,
hopelijk is hierdoor niks beschadigd, de motor draait wel, in hoeverre is brushless eigenlijk luider dan brushed?

Waarom alluminium bumpers en draagarmen? 1x crashen en het is verbogen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back