Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom alluminium bumpers en draagarmen? 1x crashen en het is verbogen..

waarom aluminium? geen idee... ik heb hem zo gekocht, dus ik zal er niet rouwig om wezen...
Ik ben normaal gezien niet echt een crash-man, maar wat die brushless in petto zal hebben weet ik nog niet, moet eerst ff de spur en pinion bestellen.

@ riko,

Ik moet zeggen dat het er prachtig uit ziet, persoonlijk zou ik niet zoveel in het alu pakken, maar het is prachtig, ik mis 1 ding, waarom geen rolkooi erop, dat beschermt veel dan hé?

Ik me deze bestellen bij tower hobies.

Effe nog een vraagje die shocks welke zijn dat juist, (link of zo) en welke veren. Die zie ik wel zitten.

grtz

hey

ik ga ook een traxxas rustler vxl kopen en zal die laten rijden op 3s lipo
zijn er dan dingen die ik meteen moet veranderen? tandwielen ofzo? of is dat al allemaal in staal?

alvast bedankt

hey

ik ga ook een traxxas rustler vxl kopen en zal die laten rijden op 3s lipo
zijn er dan dingen die ik meteen moet veranderen? tandwielen ofzo? of is dat al allemaal in staal?

alvast bedankt

Staal is niet nodig...

En je kan zelf toch wel een héél klein beetje kijken? Je kan zelf toch wel zien dat het een plastic spur is?

@ riko,

Ik moet zeggen dat het er prachtig uit ziet, persoonlijk zou ik niet zoveel in het alu pakken, maar het is prachtig, ik mis 1 ding, waarom geen rolkooi erop, dat beschermt veel dan hé?

Ik me deze bestellen bij tower hobies.

Effe nog een vraagje die shocks welke zijn dat juist, (link of zo) en welke veren. Die zie ik wel zitten.

grtz

hoi thx,

ja alu heeft idd zo zijn nadelen, als je hard zou crashen dan is de kans op een buiging groot + kan je eventueel andere onderdelen mee buigen (als de rest ook alu is)
Dat is het risico natuurlijk :)

+ heb vandaag ondervonden hoe belangrijk het is om locktite te gebruiken als je alu tegen alu veinzed.
Bij mij wordt dat een lange opdracht aangezien er veel onderdelen alu tegen alu verbonden zijn. :)

En een rolkooi heb ik niet echt aan gedacht, moest ik daarover een body kunnen gebruiken, zou ik dat nog overwegen, maar ik denk dat het of rolkooi is of lexan body.

De informatie over de onderdelen vind je in mijn handtekening.
Over de springs kan ik al zeggen dat de voorste springs véél te hard zijn :)
Dat zijn rode springs gebruikt in de E-revo, maar ik zal overschakelen naar de witte (zelfde formaat) gebruikt in de jato.
Hier vindt je een overzicht van de verschillende springs die passen bij die shocks.
spring rate :: Wheelspin Models UK
Persoonlijk ga ik switchen naar deze:
Traxxas 5428 - Spring shock (GTR) (front) (0.9 rate orange) (1 pair) - Traxxas Jato Spares - Wheelspin Models UK
rate 0.9, en nu zit vanvoor 2.6, de lichtste van de rode springs, wat veel te hard is dus.

Ik heb me ook een besteld, ik ben benieuwd...
Twijfelde al heel veel, toen ik de keus had tussen de Stampede VXL en de Rustler VXL. Toen de stampede gekozen, en nu dus ook de rustler.....

Heb meteen de wheeliebar besteld, en verder geen opties gekocht nog.
Twijfel nog of ik er "gewoon" mee wil rijden, of er een highspeed machine van wil maken...

Staal is niet nodig...

En je kan zelf toch wel een héél klein beetje kijken? Je kan zelf toch wel zien dat het een plastic spur is?

ja heb gekeken maar de spur gear zit altijd verscholen onder die cover.
plastiek gaat toch meteen kapot als je snelheden van 100 per uur kunt halen?
bij mijn savaeg flux gaat metaal zelf nog kapot..

ja heb gekeken maar de spur gear zit altijd verscholen onder die cover.
plastiek gaat toch meteen kapot als je snelheden van 100 per uur kunt halen?
bij mijn savaeg flux gaat metaal zelf nog kapot..

Nee.

Raar dat bij mijn LST het plastic niet kapot gaat, terwijl die toch veel zwaarder is als een Savage... Mesh goed zetten misschien?

Ik heb 1 keer een gestripte spur gehad en dat kwam door zand in de tandwielen en vervolgens veel toeren met 3 cellen lipo.
Nu rijd ik al een hele tijd met een nieuwe spur op 2 cellen lipo en mijn spur is nog zo goed als nieuw. Niets aan te zien. Zou zelfts zo terug in de verpakking kunnen.

Ik heb me ook een besteld, ik ben benieuwd...
Twijfelde al heel veel, toen ik de keus had tussen de Stampede VXL en de Rustler VXL. Toen de stampede gekozen, en nu dus ook de rustler.....

Heb meteen de wheeliebar besteld, en verder geen opties gekocht nog.
Twijfel nog of ik er "gewoon" mee wil rijden, of er een highspeed machine van wil maken...

Je gaat teveel met Ydo om... :-)

Ik ben van plan nieuwe tandwielen te bestellen: 19t pinion - 90t spur,
is dit een goede verhouding in combinatie met een nosram 9.5t brushless motor en 6cell Nimh 4000Mah accu's?
(acceleratie is belangrijker dan topsnelheid), of is dit te extreem in vergelijking met de 25-85 standaard verhouding?

Je gaat teveel met Ydo om... :-)

Hmm, dat zei me vrouw nu ook al..... :worship:

Maar:
Echter vergeet niet dat IK hem aan de 1.16 revo heb gekregen!!!

En dat de reden, dat ik nu een rustler zonder problemen, erbij heb gekocht heb, is:

Omdat ik op de vraag, van Inkie (mijn vrouw) "..Deze heeft die Ydo zeker ook al ??? " NEE , heb mogen beantwoorden. :mrgreen::mrgreen:
Aan de andere kant vond ze ook, de slash 4x4 te lelijk, voor aan de muur, en daar heeft ze een punt, het is ook haar muur natuurlijk.
Er hangen al 4 modellen aan de muur, straks dus de 5de, en vondt toch ook wel dat ze bij de 5de, een beetje inbreng mocht hebben..

Dus met tegen zin de Rustler gisteren maar besteld. :cool:

Laatst bewerkt:
ik heb na 2 keer rijden al het probleem dat na een sprong of kleine crash het metalen pinnetje eruitschiet aan de motor... bestaan die dingen niet in metaal? of iets anders?
3708_driveshaft.jpg

bedoelt hij niet de pin die de aandrijfas met de transcase verbindt...?

en hij zegt dat het metalen pinnetje eruitschiet, en dan vraagt hij of dat niet in metaal bestaat :rolleyes:

inderdaad, voor men vragen stelt op een forum moet men zelf toch eens zijn post 2x lezen alvorens te posten, want als het niet duidelijk is, krijg je ook onduidelijke antwoorden

haha ok ok, maar ik weet waarover het gaat eh :mrgreen:

Het is dus inderdaad dat pinnetje niet die ik wil bedoelen maar gans de aandrijfas en dan vooral die verbindingsstukjes waar dat pinnetje in zit, dat is van plastiek en zoals ik al zei het is er al 2 keer uitgeschoten. Niet zon goeie kwaliteit van plastiek, te flexibel naar mijn gedacht voor zoveel kracht.

Dus nu mijn vraag: bestaat dat niet in metaal van kop tot teen? en zoja een linkje ofzo?

Dankuwel! :cool:

weet iemand waar ik zulke Round Threaded Standoffs kan vinden?

screw%20shit.JPG

screw%20shit1.JPG

hun lengte is 2.5 cm, breedte 0.45 cm, of mss beter 0.5 cm breedte nemen aangezien ik er mijn screws er niet inkrijg zonder ze kapot te maken...

haha ok ok, maar ik weet waarover het gaat eh :mrgreen:

Het is dus inderdaad dat pinnetje niet die ik wil bedoelen maar gans de aandrijfas en dan vooral die verbindingsstukjes waar dat pinnetje in zit, dat is van plastiek en zoals ik al zei het is er al 2 keer uitgeschoten. Niet zon goeie kwaliteit van plastiek, te flexibel naar mijn gedacht voor zoveel kracht.

Dus nu mijn vraag: bestaat dat niet in metaal van kop tot teen? en zoja een linkje ofzo?

Dankuwel! :cool:

TRAXXAS Rustler VXL - Accessories

Linkje..Als het goed is vind je het onderdeel (van metaal) hier;)

HARDENED STEEL DIFFERENTIAL OUTPUT YOKES: Hardened steel differential output yokes provide extra strength. Part #4628X- Steel Output Yokes (2)
Suggested retail price $19.50

Deze bedoel je toch?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back