Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Denk niet dat iemand het antwoord weet, want er is geen touw aan vast te knopen wat er bij de shocks staat...

Greetz,
Joram

ben ik wel van plan ja,(weet niet zeker hoor maar nard cox had volgens mij ook wel interesse in nieuwe shocks)

Laatst bewerkt:
nard cox, zomaar een vraagje,
waarom heb je je shocktowers eigenlijk van rpm gekocht en niet van STRC(allu),
bij de STRC heb je veel meer gaatjes waar je shocks in kunnen, misschien iets duurder maar met jouw mega veel upgrades zou dat niet echt iets uitmaken. ;)
de voor shocktower was er ook met een carbon versie, die was 11dollar (volgens mij 2dollar duurder dan rpm) maar meer afstelmogelijkheden!!

Omdat ik vooral doe bashen en niet doe racen. De exacte stand van mijn shocks doet er daarom minder toe. Bovendien staat RPM bekend om hun sterke/kwalitatieve doch goedkope onderdelen. Tot dusver leven ze het na in mijn ogen :)

STRC's waren toch echt een heel stuk duurder. Die CF had ook gekund maar vind het er zo dun/kwetsbaar uitzien ook al is het wellicht niet zo. Nu heb ik beide van RPM :)

Op welke stand hebben jullie je dempers staan. Dus in welk gaatje op de shock tower en draag armen. Heb de mijne nog standaard staan namelijk.

De standaard shocktowers hebben maar 1 stand. Zowel voor als achter heb ik ze zo ver mogelijk naar de binnenkant van de wagen gemonteerd zodat de wagen ietswat hoger komt te staan wat voordeel geeft voor jumps. Ik kan niet zeggen dat ik de wegligging slechter vind aangezien het nog steeds vrij lastig is hem om te krijgen.

Oke, ik zie dat mijn bandjes beginnen te slijten. Wat zijn goede off-road banden die op de standaart traxxas velgen passen?

Oke, de badlands en dirt hawgs zien er wel goed uit. De bow-tie's lijken mij snel te slijten, net zoals de standaard alias banden. Is het aan te raden om dan ook andere voor banden te nemen?

Passen die 2.2" velgen zo op de rustler?

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf een grote fan van de Dirthawgs. erg prettige (slijtvaste) all around band. gaat af en toe wel een beetje ten koste van grip uiteraard, echter is dat niet extreem erg :)

de voorwielen kun je andere banden op zetten (heb ik bij m'n MF2 wel) maar het zal neit per-se nodig zijn. (scheelt waarschijnlijk maar weinig. )

Ik heb een mailtje van pk terug gekregen en volgens mij gaat het feest met de piggyback shocks niet door.
Even kort wat in het mailtje staat over de schokbrekers:
Je kunt op een auto van zeg 1.5 kg gewicht geen schokbrekers en veren zetten van een auto die rond de 4 kg weegt, dus de 1/8 schokbrekersets en veren kun je sowieso vergeten ( het 1/18 is inderdaad een foutje, moet 1/8 zijn)
ze zijden dat ik wel de traxxas bigbores kon kopen, maar ik vind wel jammer dat ze slechts 1 andere soort veer hebben daar, namelijk(je raad het al) ook van traxxas de rode zachtere veren.
ik ga anders hier dan wel voor, en dan kijk ik denk ik op rcplanet.com (daar had nard ook besteld)voor oa. STRC voor en achter shocktowers en dan ook een setje veren (van integy) 4 verschillende soorten hardheden!!!
en de veren kunnen toch niet breken, ook al zijn ze van integy ;)

edit: zie eigenlijk nu pas dat de bigbore shocks ook aangepast moeten worden met spacers, ben nog een beetje aan het twijfelen.

1vraagje voor nard, hoe lang deed je bestelling erover van rcplanet???

Laatst bewerkt:
Over bestellingen gesproken...
Ervaringen:
Heb vorig week woensdag bij LiquidRc wat besteld (nieuwe banden).... Woensdag betaald... Gisteren binnen...
Bij RCmart... Woensdag besteld, maandag pas verzonden...nog niet binnen..
De vorig keer mij ModelsportUK... Binnen 7 dagen binnen...
Alleen ben ook erg benieuwd naar ervaring met RCPlanet.. ( er staan hier wat meer onderdelen voor de Rustler ;-))
Nard???

Laatst bewerkt:
liquidrc,tot nu toe steeds binnen de 2-3 dagen binnen,4 dagen met daarbij een zondag:mrgreen:modelsport is ook best wel snel,al kun je beter bij dirtyrc bestellen,die zijn sneller heb ik al ondervonden.
verder denk ik dat de standaard vering perfect is,niet?
Mvg,

Lennert Es

En terug gesproken over de banden...
Ben ook te spreken over de Dirt Hawg... Heb aardig wat grip overal...
En Klamath, je zou wat dirt Paw binnen krijgen, wat is je arvaring met deze banden?
Heeft iemand verder nog ervaring met de Pro-line Step-Pin ??

@ r-s racer, ja je kunt 2,2'' velgen monteren op de Rustler zolang ze maar 12mm hexes/meenemers hebben. Ik heb zelf ook 2,2'' RPM Clawz in gebruik.

@ rcsjonnie, Big Bores zijn gewoon hele goede veren, daar zul je echt geen spijt van krijgen. Helaas dat de body geen thread heeft en je dus inderdaad met spacers moet werken. Wellicht kun je een aftermarket body krijgen zodat het alsnog threaded wordt?

Mijn bestelling bij RC-Planet ging relatief vlot. Het pakketje heeft ongeveer 8 werkdagen op zich laten wachten waarvan hij er een stuk of 3 a 4 bij de douane heeft doorgebracht. STRC is goed verkrijgbaar bij RC-Planet. Als je serieuze plannen hebt dan laat het me even weten. Via dit topic, pb of eventueel MSN, dan wil ik wellicht ook nog wat kleine dingen bestellen ;)

@ benny007, LiquidRC moet inderdaad ook razend snel verzenden. Heb inmiddels ook al zo'n vijf bestellingen gehad bij MSUK en top service/prijzen/verzendingen!!

@ DirtyRC ga ik eens onderzoeken, thanks voor de tip.

ps. de Badlands worden heel erg veel op de E-Revo's en ERBE's gebruikt, vaak in combinatie met of dish of Rulux velgen, ziet er stoer uit ;)

Hey nard, kan je dan even via een pb je msn sturen want die heb ik dus niet.
en hoe wist je dan dat je pakket 3-4dagen bij douane was, kreeg je bericht of e-mail ofzo of wist je dat pas achteraf??

Het staat gewoon bij ''contactinformatie'' in mijn profiel maar zal je zo even een pbtje sturen ;)

Via de verkregen T&T (Track & Trace) code kon ik zien dat het in NL bij de douane lag ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back