Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit gebeurt er als je je zoontje van 4 met je Rustler VXL laat rijden :P
Rustlerwiel.jpg
 
weet iemand hoeveel volt de standaard rustler VXL motor aan kan ?

grtjes Joeri

Tot 50.000 toeren/min als ik me niet vergis. Dus iets van 14.5V ofzo. Maar kijk eens in de manual, daar staat dit allemaal in.

En dat is volgens de manual, dus je zou er waarschijnlijk nog iets boven op kunnen doen als je dit per se wilt...
 
ik heb een rustler gekocht nu heb ik de motor en regelaar vervangen door een lrp regelaar en een vector motor 11 turns nu weet ik niet of ik iets fout heb gedaan pas bezig met elektro maar hij gaat harder achteruit als vooruit.
weet hier iemand raad mee?
alvast bedankt.:)

Is het al gelukt ?
Het kan zijn dat je twee draden aan de motor gewisseld hebt. Hiermee draai je ook de draairichting, MAAR PAS OP, sommige merken kan dit niet dus zorg eerst dat je de juiste handleiding hebt !!!!!!
Ga met deze handleiding stap voor stap het binden / programmeren na.
Dan moet het zeker goed komen.
 
Dit gebeurt er als je je zoontje van 4 met je Rustler VXL laat rijden :P
Rustlerwiel.jpg
Tsja...
Waar reed ie tegen aan, en hoe hard?
Caster kapot, voor zo ver ik kan zien, of niet?

O en als ik het goed zie heb jij strc draagarmen en zoiezo ook de achterste shocktower( dan meest waarschijnlijk ook voor).
Hoe bevalt dat, zit er ook naar te kijken, heb je deze ook bij rcplanet gekocht of andere winkel( en hoe lang duurde het bezorgen).
 
VXL motor

ik vind niets in de manual maar ik heb een speed passion 1/8 brushless esc deze kan tot 150A constant aan denk ik en 2X4S lipo
maar 2X4S lipo is te veel zeker voor de VXL motor ?
en 1X4S lipo kan hij volgens jou aan ?

grtjes Joeri

Tot 50.000 toeren/min als ik me niet vergis. Dus iets van 14.5V ofzo. Maar kijk eens in de manual, daar staat dit allemaal in.

En dat is volgens de manual, dus je zou er waarschijnlijk nog iets boven op kunnen doen als je dit per se wilt...
 
maar 2X4S lipo is te veel zeker voor de VXL motor ?
en 1X4S lipo kan hij volgens jou aan ?
2 * 4S in serie is 8S = WAY TO MUCH !!
2 * 4S in parralel is 4S = Nog altijd te veel imho

Heb je wel eens je Rustler op 3S gereden, ik vind dat al **** snel, meer is imho alleen maar overkill. Ik rijd zelf op 2S wat ik al snel genoeg vind.
 
Zou je een filmpje willen maken de eerste keer dat je op 8S gaat rijden?

En als je 4S gaat rijden ook! Trek je er niks van aan, 2S is voor watjes :p
 
VXL motor

ja ik rij op 3S 30C :D dit is niet normaal maar ik wil het effect weten van 4S kan iemand mijn helpen met een te zoeken op hobycity ? want ik weet niet juist hoeveel Mah ik juist nodig heb enz

grtjes Joeri

2 * 4S in serie is 8S = WAY TO MUCH !!
2 * 4S in parralel is 4S = Nog altijd te veel imho

Heb je wel eens je Rustler op 3S gereden, ik vind dat al **** snel, meer is imho alleen maar overkill. Ik rijd zelf op 2S wat ik al snel genoeg vind.
 
@RCSjonnie: Ik heb deze vxl zo gekocht, alle Alu Integy delen zaten er al op. Bevalt prima.. gaan niet zo snel stuk.

Gelukkig had ik mijn ESC op 50% ingesteld dus achterlijkt hard ging het niet.
 
Zou je een filmpje willen maken de eerste keer dat je op 8S gaat rijden?

En als je 4S gaat rijden ook! Trek je er niks van aan, 2S is voor watjes :p
daar deze controller (denk ik) max 3S gespec'ed is, denk ik dat 4s je levensduur zeer sterk zal verkorten
8s... welja... als je max 11.1V kan verdragen en je zet er 29,6V op... dan moet ik daar hopelijk geen tekeningetje bij maken...
indien je toch ervoor gaat: probeer dan eens 3fasen rechtstreeks op je 3 fasen van je brushless te connecteren... zou normaal perfect moeten lopen...
 
VXL motor

ja een brandblusser daar heb ik ervaring mee :) mijn standaard regelaar is in brand gevlogen toe ik in de repelse duinen aan het rijden was met een 4900Mah 25c 11.1V trakpower lipo aan het rijden was :D
ik heb al wat mee gemaakt met die rustler ;)

grtjes

en een brandblusser....

Ik heb met 8s gereden in een Slash, maar dan wel met een regelaar die tot 10s aankan en een 1300kv motor.
 
Hey, mijn rustler vxl heeft een afwijking naar links, ik heb hem al een beetje geprobeerd te trimmen maar dat resulteert alleen in dat het gewoon goed gaat op lage snelheid en op hoge snelheid begind de auto te zwabberen van links naar rechts met omrollen tot gevolg, zou het te maken kunnen hebben met bijv een te korte toe-stang aan de linkerkant en een te lange aan de rechter??
Ik heb zelf geen set up sheet en/of camber gauge of zo dus kan ik gewoon de stuurstang aan de linkerkant langer maken en de rechter korter en dan gewoon opmeten met een liniaal?
Grt,
Alex
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top