Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar staan meerdere berichtjes van in dit topic. Als je vanaf het begin een paar paginas doorleest dan kom je het vanzelf tegen!
Het is zowiezo een aanrader om het gehele topic door te lezen!!
En ja, dat is een partij werk maar je bent wel helemaal up 2 date! ;)

Zat al te denken om iets van het chassis weg te vijlen maar dar lijkt me niet de beste optie :hammer:
Goed gedacht:

IMG_3724.JPG

IMG_3725.JPG

IMG_3726.JPG

IMG_3728.JPG

P1020486.JPG

:help: Heb gisteren 2 graupner lipo s gekocht. Enige probleem zijn de kabeltjes aan de zijkant van de lipo (ipv voorkant). Ze passen niet in de accubak van de Rustler. Iemand tips hoe ik ze het beste in de auto kan plaatsen ?
Zat al te denken om iets van het chassis weg te vijlen maar dar lijkt me niet de beste optie :hammer:

als ze het zelfde formaat hebben als een flightmax hardcase 2S kun je ook de Battery expensionkit (trx3725x) aanschaffen.
dan kunnen ze naast elkaar staan met de kabels naar boven.

mijn mening is dat dat extra gewicht van 2 accu's tegelijk de rijeigenschappen ten goede komen, maar dat is voor ieder persoonlijk.

mijn mening is dat dat extra gewicht van 2 accu's tegelijk de rijeigenschappen ten goede komen, maar dat is voor ieder persoonlijk. .
Ik zat er ook al eraan te denken om voorop ergens wat lood te plaatsen...
Een nadeel van 2 accu`s plaatsen lijkt mij dat er vuil in de connectoren kan komen tijdens het rijden...

Denk dat ik eerdaags eens wat plaklood bij de kwik-fit of iets dergelijks ga scoren en daar wat mee ga experimenteren :D

Laatst bewerkt:
M.b.t. 2 LiPo's. Het gewicht neemt toe waardoor hij wat strakker zal rijden op de weg en waarschijnlijk wat minder snel kantelt. Nadeel is dat de wagen een stuk zwaarder wordt (duh) en daardoor dieper in de veren zal liggen en een hardere impact maakt met crashes en jumps. Ik probeer zelf altijd een wagen ''zo licht mogelijk'' te houden.

extra clipje op de veren en dat is opgelost, beetje techiek erbij en je hebt geen problemen meer met jumps. en rijd ook veel beter offroad, op de weg heb ik het niet geprobeerd
met een crash zit er wel iets extra gewicht bij, maar de rustler is stevig genoeg. daarintegen denk ik ook niet dat het bevorderlijk is voor de stevigheid door in je chassis te gaan zagen.

wat er tot nu toe stuk is gegaan aan mijn rustler is niet te wijten aan extra gewicht

Hoe weet je dat het daar niet te wijten aan is geweest :D?

Je kunt het altijd proberen, ik zelf zou er niet voor kiezen in ieder geval.

ik heb zelf m'n rustler ook wat zwaarder gemaakt. Aan de voorkant heb ik wat loodjes geplakt. Heb ik in de vis "sport" winkel gehaald. Ben er eigenlijk heel tevreden mee. Heb nu meer grip op de voorwielen en minder whiehiiiilies

@ nard cox
1e keer frontale botsing met iemand die het circuit niet kon volgen (casterblock gebroken).
de 2e keer mijn fout, had hem door een stuurfoutje dwars gezet op het einde van het rechte stuk en iemand ramde vol in mijn zijkant (rear shocktower onderaan gebroken, stub axle carrier gebroken, stub axle krom en schokbreker krom)
verder nog tandwielen versleten door zand en steentjes omdat ik nog geen rpm gearcover heb.

verder nog niets kapot gehad.

@ Wishiej.

Ik heb nog nooit op Raco2000 gereden terwijl het nog geen 10 km bij mij vandaan is! Moet toch eens langsgaan bij die heren.

Gr,

Dennis.

@Wishiej, totaal 240 gram en ik heb deze zo ver mogelijk naar voren op de servo dak dingetje geplakt. Hierbij heb ik het de dingetje weggezaagd waar de voorkant van de bandit kap vastgezet wordt. Kan het gewicht zo ver mogelijk naar voren.

240 gram voorop??
lijkt me wat veel, ik heb er een tweede accu van 264gram in het midden geplaatst en dat scheelt al enorm.

kan me wel voorstellen dat hij met 240gram voorop goed aan de grond blijft, maar bij jumps lijkt mij dat hij dan gaat duiken of blijft dat ook nog goed gaan?

Is de cooling fan van traxxas (TRX3340) een goede optie of helpt het niet veel ? Kan de heatsink nog net blijven aanraken na het rijden.(NIHM)
Zal vanaamd ff de warmte testen met lipo.

Ik zou een tempgun kopen en dan kun je precies zien hoe warm/heet alles word... Van daaruit zou ik bepalen of je een fan moet kopen ofnie!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back