Traxxas Rustler VXL & XL-5

Status
Niet open voor verdere reacties.
Springt hij dan niet steeds met zijn voorwielen de lucht in?
Ik kreeg een mail terug van PK en ze raden de 3S echt af, behalve als je er spectaculair mee wilt rijden.
Dat valt best mee, als je geleidelijk op trekt en je slipper niet helemaal vast kun je er gewoon rustig mee rijden. Ik snap niet dat hun het afraden...

Dat valt best mee, als je geleidelijk op trekt en je slipper niet helemaal vast kun je er gewoon rustig mee rijden. Ik snap niet dat hun het afraden...
Maar de medewerkers van de zaak hebben toen met de auto blijkbaar gereden.
Zij gooien wel hoge ogen bij een brandstof-truggy kampioenschap of wil dat nog niet zeggen dat ze goed met deze auto kunnen rijden?

Ik zag btw wel een filmpje met een 3S op youtube maar dat ging erg moeizaam, de auto vloog bij het minste beetje gas al de lucht in en landde vaak op zijn kop.
Ik denk dat een 2S lipo voor mij toch beter is.

Kan het ook met de gearing die er nu op zit?
Toen ik de manual las stond er dat je de gearing moest wijzigen.
ligt eraan , als de motor erg heet word dan is het natuurlijk wel slim om de gearing te veranderen maar , 3s lipo op een vxl dat is volgens mij niet eens meer leuk... :p veeeelste snel en veeeelste veel wheelies :p

ligt eraan , als de motor erg heet word dan is het natuurlijk wel slim om de gearing te veranderen maar , 3s lipo op een vxl dat is volgens mij niet eens meer leuk... :p veeeelste snel en veeeelste veel wheelies :p
Dat zeggen ze bij PK ook.
Maar Indigo meent dat het allemaal wel te rijden is.
2S lipo kan ook op de Rustler, als ik een lipo ga nemen neem ik een krachtige 2S.

Ik heb de Rustler ook lang op 3S gereden, is erg leuk maar ik heb er nooit vol gas mee kunnen geven, dan gaat ie of zwabberen of hij vliegt de lucht in. Als je hem lager legt e.d. lukt dat vol gas wel, maar dan is het imo meer een on-road ipv een off-road auto. 3S vond ik opzich heel leuk, je moet alleen niet alles er uit willen halen want dan ga je teveel crashes maken.

Dan ga ik gewoon een 2S kopen.
Ik wil natuurlijk wel vol gas kunnen rijden, maakt niet uit of dat moeilijk is maar het moet wel mogelijk zijn.

Ik rijd nu al een aantal weken met mijn rustler op 3S, de slipper wat los zodat hij niet gelijk wheelies trekt en op een lange weg lukt het me wel op vol gas te geven, je moet op hoge snelheid wel opletten dat je niet te snel gaat accelereren want dat ligt hij op zn kap want hij trekt dan een wheelie en de kap vangt de lucht op en vliegt achterover. Maar het is zeker mogelijk.

En als een 15' jarige met een rustler op 3s kan rijden, moet het u ook lukken toch?

Ik ga toch de 2S lipo nemen.
Ik ga ook nog een lader verkopen die ik toch niet meer ga gebruiken (heb nu een goede snellader en die lader was er één met een tamiya stekker).

Na het zien van de video ben ik helemaal overtuigd.
Welke lipo uit deze lijst zouden jullie mij aanraden (het liefst al met een Traxxas-stekker, anders weer extra kosten voor solderen)?

Ik raad deze van hobbyking aan. Is vele malen goedkoper. Scheelt zeker wel 30 euro. Deze heeft jammergenoeg geen traxxas stekker maar daar hebben ze al dit verleng stukje voor, dus je hoeft niet te solderen.

EDIT:
Ik zie dat Hackroader net iets eerder was.

Laatst bewerkt:
Waarom dan niet deze:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S1P 20C hardcase pack (DE Warehouse)

1000 meer mAh (dus rijtijd) hij is alleen 20C maar lijkt mij afdoende.

Of 3S:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 20C hardcase pack (DE Warehouse)

Ik raad deze van bohhyking aan. Is vele malen goedkoper. Scheelt zeker wel 30 euro. Deze heeft jammergenoeg geen traxxas stekker maar daar hebben ze al dit verleng stukje voor, dus je hoeft niet te solderen.

EDIT:
Ik zie dat Hackroader net iets eerder was.

Hou er rekening mee dat het verlengstukje in het US warehouse is dus niet tegelijk met je accu komt!

Waarom dan niet deze:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 2S1P 20C hardcase pack (DE Warehouse)

1000 meer mAh (dus rijtijd) hij is alleen 20C maar lijkt mij afdoende.

Of 3S:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 20C hardcase pack (DE Warehouse)

Hou er rekening mee dat het verlengstukje in het US warehouse is dus niet tegelijk met je accu komt!
Die 2S kan ook ja, maar die is 20C, dus dat gaat toch weer wat langzamer. En als je de afgelopen paar berichten hebt mee gelezen weet je dat hij geen 3S wilt. En dat verlengstukje komt idd uit US/HongKong

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back