Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iets teveel opgeruimd, het stukje plastic om de motor kabels op het chassis vast te zetten, onderdeeltje 6877

Heeft iemand die nog liggen, en niet meer nodig? Ik hou me aanbevolen

een vraagje ik zou met men slash 4x4 op 2s lipo willen rijden,
zou ik dan die 18t pion die erbij zit er moeten opzetten?
of wat doen jullie?

en moet ik dan om deze pion te wissellen die hele achterkant eraf nemen om er goed bij te kunnen of is dat niet nodig?

weet iemand hoeveel vermogen de VXL motor heeft in watt's ?
Watt = Volt x Ampère

de motor kan geloof ik 15V aan. Op vol vermogen trekt ie 100 Ampere. Dat zou dus betekenen dat ie 15x100=1500Watt aankan, maximaal.

Over de 5T. Ik wist niet dat de Savage de zelfde wielbasis heeft als de Baja. Je zou dus idd een Baja kap op een Savage kunnen zetten. Ik denk alleen dat 1x een 2200 flux(=MMM 220kV) een beetje krap is om echt een krachtige en snelle offroader te hebben. In mijn fantasie zou een 5T electro een dubbele 2200 hebben. Maar goed, ik draaf door. En bij nader inzien vind ik het toch niet zo veel verschil maken die paar cm in grootte. Maar wie weet...

Overigens is er ergens in de VS vandaag een container geladen....

Laatst bewerkt:
Iets teveel opgeruimd, het stukje plastic om de motor kabels op het chassis vast te zetten, onderdeeltje 6877

Heeft iemand die nog liggen, en niet meer nodig? Ik hou me aanbevolen

Kun je daar niet een witte kabelclip voor nemen waar je het gat van boort tot 3mm? 10 tegen 1 heb je die gewoon in de schuur of op zolder liggen.

een vraagje ik zou met men slash 4x4 op 2s lipo willen rijden,
zou ik dan die 18t pion die erbij zit er moeten opzetten?
of wat doen jullie?

en moet ik dan om deze pion te wissellen die hele achterkant eraf nemen om er goed bij te kunnen of is dat niet nodig?

18T alleen gebruiken als je speedruns wil doen. Bij het bashen zal de motor erg warm worden. 15T loopt dan lekkerder, en scheelt zeker op en circuit niet zo heel veel.
Achterkant eraf nemen is niet nodig. Even het motorboutje er helemaal uitdraaien en je pakt de motor er vanaf.

zal een ezrun 5.5T 6000kv motor werken op de VXL regelaar van de 4x4?
of moet ik dan ook de 60A ezrun regelaar overzetten?
wat denken jullie?

ik wil wel eens kijken wat de 5.5T in de 4x4 doet
of dat werkelijk veel verschil zal maken tov de vxl.

ik heb ze pas geleden allebei tegelijk in actie gezien wel is waar de 4x2 en de 4x4 van mezelf,en die hadden ongeveer dezelfde snelheid.
4x4 stock en de 4x2 18t 90spur en allebei 2s 5000mah 40c,mischien dat je hier wat aan hebt.

en vandaag heb ik er me kinderziektes eruit hoop ik,ik had bij een winkel waar ze een 4x4 uit elkaar hadden gehaald, omdat ernog geen onderdelen los te verkrijgen waren wat reserve onderdelen gekocht. waaronder de banden,body,slipperclutch,driveshaft en nog wat meer losse dingentjes.
en eindelijk kennen we weer lekker gas geven.
maar wat ik dus wilde doorgeven is zet je clutch vast want als die los staat dan braad je al dat plastic te warm dat het vervormt en zodoende je lagers kapot lopen.
het heeft me al 2 lagers gekost en me motor vast gelopen.

motor vastgelopen? Kapot dus? Hoe krijg je dat voor elkaar? Niet toevallig de lagers van de motor kapot? Dat kan je wel fixen he
EDIT:
Ow wacht dat had je idd al verteld ja.

Laatst bewerkt:
18T alleen gebruiken als je speedruns wil doen. Bij het bashen zal de motor erg warm worden. 15T loopt dan lekkerder, en scheelt zeker op en circuit niet zo heel veel.
Achterkant eraf nemen is niet nodig. Even het motorboutje er helemaal uitdraaien en je pakt de motor er vanaf.

ok bricks bedankt, maar wat zit er orgineel in , bij nieuw koop? is dat 13t of 15 t ?
als het 13 of 15 t is zou dat dan goed zijn om op 2s lipo te rijden?

Laatst bewerkt door een moderator:
de 15T zul je erbij moeten kopen.

yep geen probleem ,
de vraag was als ik op 2s lipo wil rijden of ik dat op de stock gear mag doen 13/54 , of als ik die 18t pion moet steken?
voorlopig tot ik eens achter een een andere pion geweest ben

yep geen probleem ,
de vraag was als ik op 2s lipo wil rijden of ik dat op de stock gear mag doen 13/54 , of als ik die 18t pion moet steken?
voorlopig tot ik eens achter een een andere pion geweest ben

in het boekje wat meegeleverd word bij de slash 4x4 staat precies wat traxxas adviseerd qua gearing van je auto.

je kan met allerlei pinions en spurs rijden op lipo's hoor !
alleen word het e.e.a. wat warmer bij een bepaalde combinatie dan bij een andere

ik zou het gewoon op 15/54 houden bij 2s lipo. temperaturen bijven nu ook goed ook na een tijdje rijden. het word van de zomer pas interesant als de buitentemperatuur 20 graden warmer is en je electronica de warmte dus minder goed kan afgeven aan de buitenlucht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back