Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Afgelopen zondag wezen kijken bij de club in het mooie Lage Bergschebos.
Wat een leuk baantje ligt daar.
Me buurman rijd daar en ik was hem gevolgd. Mocht ook nog stukje sturen met zijn auto.

Had ik beter niet kunnen doen, want dit was wel erg leuk. (TE LEUK :D )
Toen een aantal Slashes zien rijden, en man wat ziet dat er gaaf uit.

Heb wat foto's geschoten:

IMG_0518.sized.jpg

IMG_0557.sized.jpg

IMG_0575.sized.jpg

IMG_0578.sized.jpg

IMG_0563.sized.jpg

IMG_0641.sized.jpg

Hoi iedereen !!

Volgende week staat er hier een Traxxas Slash 4x4!

Ik had graag van jullie geweten waar ik zoal voor moet opletten. Ik had al gelezen dat een overtray aanteraden was. En heb ook een aantal pagina's terug wat tips gezien. Maar zijn er spicifieke onderdelen die snel breken/slijten ? de Slash zal gebruikt worden op 2s en 3s lipo. Ook zullen er 1/8 buggy banden opkomen (offroad)
want een mede-forumlid zei me daarnet dat met lipo's de grip ver te zoeken is.

Graag jullie advies! Waarschijnlijk zal het de Mike Jenkins of de Greg Adler worden.

Vind de Greg Adler wel het vetste op foto..

Laatst bewerkt:
Hoi iedereen !!

Volgende week staat er hier een Traxxas Slash 4x4!

Ik had graag van jullie geweten waar ik zoal voor moet opletten. Ik had al gelezen dat een overtray aanteraden was. En heb ook een aantal pagina's terug wat tips gezien. Maar zijn er spicifieke onderdelen die snel breken/slijten ? de Slash zal gebruikt worden op 2s en 3s lipo. Ook zullen er 1/8 buggy banden opkomen (offroad)
want een mede-forumlid zei me daarnet dat met lipo's de grip ver te zoeken is.

Graag jullie advies! Waarschijnlijk zal het de Mike Jenkins of de Greg Adler worden.

Vind de Greg Adler wel het vetste op foto..
Ik heb trouwens nog adapters en buggywielen te koop.
Adapters van AKA, wielen van medial pro.
Adapters nog nieuw in de verpakking.
Wielen heb ik 2 setjes, 1 1 x gebruikt en een nieuwe set (van 4).
Vraag er 50 euro voor excl. verzenden.
Ik kan je fotos mailen als je wil.

Ik had graag van jullie geweten waar ik zoal voor moet opletten. En heb ook een aantal pagina's terug wat tips gezien. Maar zijn er spicifieke onderdelen die snel breken/slijten ?

Dit staat meerdere keren door dit topic heen beschreven maar hier nogmaals een lijstje.

-lager voor slipperclutch schoon houden (gat in bodem waar as doorheen gaat afdichten)
-achterste wielblokken zwak
-halfshafts goed schoonhouden
-wielassen redelijk zwak
-overtray helpt tegen vuil, echter sommigen hebben vervolgens problemen met warmte. Ik zou hem gebruiken op ondergronden waar het echt nodig is en anders gewoon niet.
-schuimpje maken om gat boven slippermoet te dichten
-ruimte waar spurgear inhangt goed schoonhouden

Dat was het wel denk ik. Gewoon normaal onderhoud dus met een paar kleine minpuntjes

@ Gies ,

Ik heb al 1/8 adapters van traxxas zelf :p Banden ben ik ev. wel iets mee maar eerst zien wat het goedje me gaat kosten !!!

@ Robin ,

Bedankt , dat lijstje ga ik toch even opslaan;)

Maar met de achterblokken bedoel je dan de fusee's of axle carriers wordt dat ok wel genoemt.
En wat bedoel je met wielassen ? de aandrijving ??

Maar met de achterblokken bedoel je dan de fusee's of axle carriers wordt dat ok wel genoemt.
En wat bedoel je met wielassen ? de aandrijving ??

Achterste wielblokken, dat bovenste (redelijk dunne) deel breekt wel eens af. Met de wielassen bedoel ik de stalen uiteindes van de assen (dus de delen welke in de wielblokken op lagers lopen en waarop je het wiel vastschroeft)

Als je de assen van de 4X4 per definitie naar z'n grootje wilt hebben dan zijn de AKA's een goed idee.;) Ook 2wd assen gaan hierdoor soms krom... Hoewel deze een stuk steviger zijn. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, maar wil Gies z'n aanbod natuurlijk niet belachelijk maken.

Laatst bewerkt:
Als je de assen van de 4X4 per definitie naar z'n grootje wilt hebben dan zijn de AKA's een goed idee.;) Ook 2wd assen gaan hierdoor soms krom... Hoewel deze een stuk steviger zijn. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, maar wil Gies z'n aanbod natuurlijk niet belachelijk maken.
Dat is aan jou, welke keuze je maakt.
Normale wielen en een beperkte keuze aan prijzige banden/wielen.
Of adapters en een gigantische keuze aan goedkope buggywielen met verschillende profielen en hardheden.

Dat is aan jou, welke keuze je maakt.
Normale wielen en een beperkte keuze aan prijzige banden/wielen.
Of adapters en een gigantische keuze aan goedkope buggywielen met verschillende profielen en hardheden.

dat was vroeger zo.. een jaar geleden toen je maar uit 1 a 2 verschillende soortej shortcourse banden kon kiezen.

nu zijn er wel 10 of 12 verschillende shortcourse banden ( 2.2/3.0 )

en de goede shortcourse banden zijn niet duurder dan goede 1/8 buggy banden.

nadeel van 1/8 buggy wielen vind ik het effect op het rijgedrag. de auto voelt harder aan. iets meer stuiteren.
omdat erbijna geen demping meer is in de band zelf.
nog een nadeel is dat door de adapters de assen ( stubaxles ) een nog groter zwak punt worden.
Ik spreek uit ervaring. ik had met mijn 2wd slash nooit een gebogen asje en nadat ik de adapters geplaatst had, gebeurde dat wel eens..

In principe heb je van elk type profiel nu ook een 2.2/3.0 variant.
Ik ben een beetje een banden fetishjist dus ik heb echt bijna elk type profiel wel liggen.
In mijn ervaring zijn dit zo'n beetje de beste keuze's (let wel: dit is niet in een wedstrijd situatie, het gaat puur om grip in een rechte lijn)

-Straat:
Proline Street Burner in 2.8" maat, voor droog en nat wegdek.
Voor droog wegdek zijn de Imex Road Runners te gek (semi slicks met V groef) Ik heb ze zelf op 2.8" velgen Da's op de weg wel lekker omdat ze minder baloonen en je de demping niet zo nodig hebt.

-Offroad, gemengd onverhard: (stof, nat en droge bosgrond, losse stenen, bladeren, gras)
Proline Gladiator, verruit de beste. Is een 2.2 band en past dus alleen op de achteras met spacers ringetjes op de meenemer, bredere 8mm wheelhubs (zoals van de voorkant Slash 2WD) en iets afvijlen van de turn buckle rod ends (anders loopt de binnenste velgrand aan. Ook moet je iets van die binnenste velgrand afsnijden. Dan gaat het allemaal net.
Op de voorkant kan je dan Proline Bowtie of Proline Calibers doen. De voorkant moet perse een 2.2/3.0 velg zijn want anders past hij niet om je casterblock. De achter kant past dus met aanpassen wel een 2.2 velg.

-Offroad, maar harde ondergrond (opgedroogte klei, stenen)
Achter de HPI Geolanders of Proline Dirt Works (2.2) en voor de Proline Switch (2.2/3.0) Je kan er ook de weg mee op

-Offroad, zacht onverhard: (vochtige aarde)
Achter de Proline Dirt Paw. Stevige dikke noppen die door de aarde ploegen. Is een 2.2 band. Dit profiel heb je nog niet voor een 2.2/3.0 dus je zou de Bowtie of Caliber weer kunnen nemen.

-Strand:
Nat zand, ook weer de Dirt Paw.
Droog los zand natuurlijk de Proline Slingshot (2.2/3.0), de Sand Paw (2.2) of andere paddle banden. Met deze laatste heb ik alleen geen ervaring omdat ik niet op los zand rij. Je kan op Youtube echter genoeg filmpjes zien waaruit blijkt dat het werkt.

Het is dus mogelijk om achter met 2.2 "brede" wielen te rijden maar je moet dus het e.e.a. aanpassen. Die extra breedte helpt goed bij rechtuit accelereren.
Je hebt dan wel een echte "breedset" zoals dat dan heet.
nikond90a8703s.jpg

Oja, en in het echte leven rij ik op Michelin Pilot Sport 2 :mrgreen: Kwam ook uit eigen test het beste uit de bus.:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Veel te veel informatie..Hahahahahahha

Tamiya Racer: Ik denk dat het opdelen in subfora alleen maar maakt dat alles omtrent de Slash 4X4 minder bekeken wordt. Nu is het al zo dat er soms een dag, of twee dagen, overheen gaat voor er een nieuwe reactie wordt geplaatst. Hierdoor zakt het topic weg en staat deze nog minder onder de aandacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back