In principe heb je van elk type profiel nu ook een 2.2/3.0 variant.
Ik ben een beetje een banden fetishjist dus ik heb echt bijna elk type profiel wel liggen.
In mijn ervaring zijn dit zo'n beetje de beste keuze's (let wel: dit is niet in een wedstrijd situatie, het gaat puur om grip in een rechte lijn)
-Straat:
Proline Street Burner in 2.8" maat, voor droog en nat wegdek.
Voor droog wegdek zijn de Imex Road Runners te gek (semi slicks met V groef) Ik heb ze zelf op 2.8" velgen Da's op de weg wel lekker omdat ze minder baloonen en je de demping niet zo nodig hebt.
-Offroad, gemengd onverhard: (stof, nat en droge bosgrond, losse stenen, bladeren, gras)
Proline Gladiator, verruit de beste. Is een 2.2 band en past dus alleen op de achteras met spacers ringetjes op de meenemer, bredere 8mm wheelhubs (zoals van de voorkant Slash 2WD) en iets afvijlen van de turn buckle rod ends (anders loopt de binnenste velgrand aan. Ook moet je iets van die binnenste velgrand afsnijden. Dan gaat het allemaal net.
Op de voorkant kan je dan Proline Bowtie of Proline Calibers doen. De voorkant moet perse een 2.2/3.0 velg zijn want anders past hij niet om je casterblock. De achter kant past dus met aanpassen wel een 2.2 velg.
-Offroad, maar harde ondergrond (opgedroogte klei, stenen)
Achter de HPI Geolanders of Proline Dirt Works (2.2) en voor de Proline Switch (2.2/3.0) Je kan er ook de weg mee op
-Offroad, zacht onverhard: (vochtige aarde)
Achter de Proline Dirt Paw. Stevige dikke noppen die door de aarde ploegen. Is een 2.2 band. Dit profiel heb je nog niet voor een 2.2/3.0 dus je zou de Bowtie of Caliber weer kunnen nemen.
-Strand:
Nat zand, ook weer de Dirt Paw.
Droog los zand natuurlijk de Proline Slingshot (2.2/3.0), de Sand Paw (2.2) of andere paddle banden. Met deze laatste heb ik alleen geen ervaring omdat ik niet op los zand rij. Je kan op Youtube echter genoeg filmpjes zien waaruit blijkt dat het werkt.
Het is dus mogelijk om achter met 2.2 "brede" wielen te rijden maar je moet dus het e.e.a. aanpassen. Die extra breedte helpt goed bij rechtuit accelereren.
Je hebt dan wel een echte "breedset" zoals dat dan heet.
Oja, en in het echte leven rij ik op Michelin Pilot Sport 2

Kwam ook uit eigen test het beste uit de bus.
