Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil de vertanding gewoon zo houden en wil ook gewoon op 3S Rijden.
Maar waar koopt u dan een 30x30 ventilatortje + koelblokje van integy dat op de velineon 3500 motor past.
En rij je je motor sneller kapot als de motor te warm word.

RC 540 Motor Alloy Heat Sink & Centre Fan (heatsink) Gu - eBay Other Parts Accessories, Car Parts Accessories, Cars, Radio-Controlled, Toys Games. (Eindtijd 14-aug-10 15:30:03 CEST)

ikzelf ben een fan van Ebay. maar als je naar een modelbouwspeciaal zaak gaat zullen ze vast een heatsink+fan hebben.

warmte verkort de levensduur van je electronica. en te heet is echt funest, dan gaat het kapot.

die 2 seconden dat jij je vinger op je motor kan houden is echt te kort naar mijn mening. 19/54 op 3s is wel een zware vertanding voor je motor. ik snap jou wel. je auto gaat dan superhard. maar je moet een balans zien te vinden om ook je spullen heel te houden.

kijk ff in de shop waar je je auto heb gekocht en vraag daar naar een koelblokje en een ventilator op je motor

Zijn er nou nog mensen die zo'n Fastlane aluminium centerdiff behuizing willen? Ik heb er een paar extra meebesteld. Zijn denk ik volgende week binnen. 22 euro.

Heb wel interesse maar zit nog fftjes te twijfelen, aangezien ik de alu behuizing moet aanpassen om hem passend te krijgen met het grotere lager wat ik gebruik. Ik heb er verder niet de middelen voor hier thuis om dat netjes te doen helaas dus dat is wel jammer.

Ik heb je wel een pb gestuurd over wat anders...

Heb wel interesse maar zit nog fftjes te twijfelen, aangezien ik de alu behuizing moet aanpassen om hem passend te krijgen met het grotere lager wat ik gebruik. Ik heb er verder niet de middelen voor hier thuis om dat netjes te doen helaas dus dat is wel jammer.

Ik heb je wel een pb gestuurd over wat anders...
Wat is je huidige lagermaat? Ik sta n.l. op het punt om weer lagers te bestellen (keramische voor de motormount :cool:) Misschien hebben ze jouw maat wel, als we toch bezig zijn...

ben nog opzoek naar een setje on-road bandjes voorop de parkeerplaats , iemand idee van banden met velgen?

Ik ben erg gecharmeerd geraakt van de HPI geolander. Is geen onroad maar allterrain band. Hij presteert echter boven verwachting goed op de weg. met name als de weg niet helemaal spuerglad is (zoals klinkers of betonplaten)
Helaas het is een 2.2 band.... past hij niet op 2.2/3.0 velgjes en je kan ze dan ook alleen achter monteren, daar past een 2.2 velg wel met brearing carriers van de Slash 2WD (anders lopen ze aan)
Wat wel rondom past. als je op asfalt wil rijden kan ik je de Proline Roadrage 3.0 aanraden. Doen het op zowel nat als droog gemengd wegdek vrij goed. Als je Jato velgjes erbij neemt passen ze gewoon op je 12 mm hex meenemers. Ik heb ook Imex Road runner semi slicks maar die doen het alleen goed op asfalt.

Laatst bewerkt:
Wat is je huidige lagermaat? Ik sta n.l. op het punt om weer lagers te bestellen (keramische voor de motormount :cool:) Misschien hebben ze jouw maat wel, als we toch bezig zijn...

haha bedankt voor het meedenken maar dat lager doet het nu prima:) En mijn vader kan ze zo meenemen van zijn werk als het nodig is dus daarmee red ik me wel

Ik bedoel dus dat je dan een andere maat lager neemt. Eentje die in jouw motormount past en op het diff.
bijv:

De Fastlane lager voor de motormount combi is 10x19x5 (kleiner lager adapter zit er bij)
De Kingheads lager is ook 10x19x5.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik al een tijd een 5*16*5 lager en dat gaat werkelijk prima.
De plastic mount moet ik inderdaad vervangen, maar niet vanwege smelten van het ding ofzo. Heb een schroef lam gedraaid haha.

hoeveel kan een slash trouwens hebben?
[URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Undertray? No way!

Ik veel gezien en gehoord over een Slash 4x4 undertray.
En het idee leek me wel goed vooral gezien de openingen bij de centrale as.

Nou ben ik zelf een beetje aan de slag gegaan, en het op de meest goedkope manier opgelost die ik me kon bedenken.
Toen heb ik dit maar gedaan, hier mijn "underducktray";

Af en toe een nieuw stukje ducktape nodig maar verder tot nu toe nog weinig problemen mee gehad.
En heb op de plek waar de stuur arm en de servo zit een papiertje gedaan zodat de boel niet bleef plakken.

En heb ook de achterkant van mijn centrale as beschermd door nog een super low-budget mod:

Een afgeknipt stukje schuurspons.
(En ja ik heb een klein ventilatortje op mijn ESC gelijmd. Met bisonkit gedaan en hij blijft nu gewoon koel in plaats van warm te worden.)

Sorry voor de niet zo hoge kwaliteit van de foto's maar is gedaan met mijn mobieltje....

Laatst bewerkt:
Het zijn gewoon (extreme) bashers ipv racers :)

Van die hoge drops was wel geen carnage.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back