Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb mijzelf een tweedehands Slash 4x4 kado gedaan. Met borstelmotor. Welke brushless set kan ik hiervoor het best aanschaffen? Ben wel een beetje een newby maar wel helemaal gegrepen door de Slash.

u was toch die meneer die op de scooter in leiden kwam kijken bij de baan? ,ik was er met nog iemand met de e-revo en savage.veel plezier iig met de slash.

In een slash 4x4 zit toch een brushless motor? Of heeft die er zelf een borstel motor ingezet?

Ik zou er dan een Ezrun 5.5t 60a combo erin zetten, dat gaat goed volgens meerderen;)

Zijn er al mensen die ervaring hebben met die aluminium differentieelbehuizing die Leonardo laatst aanbood? En dan bedoel ik flinke ervaring waarbij de plastic behuizing het begeven zou hebben, maar de aluminium versie nog leeft.
Eeeh dat lijkt me sterk Robin. Ze zijn net uit....
Ik vond ze net bij terugkomst van vakantie op de deurmat.... morgen eens kijken. Ziet er iig gelikt uit alvast.... :cool:

Weet iemand of lagertje hier aan de voorzijde er vanaf de buitenkant word in gestoken of dat deze van binnenuit word gemonteerd?

full

Iemand een idee of je die lagertjes ook los kan bestellen ipv een setje voor 10$???

Laatst bewerkt door een moderator:
jahoor. maar da's niet veel goedkoper. Een setje van 10 stuks in RVS b.v. voor een dollar of 10

maat is gewoon 5-11-4

RVS met teflon seal (minder snel last van zand in de lager)
#YB6014B Blue Telfone Bearing (5x11x4mm) 10pcs - eBay (item 130363923650 end time Aug-30-10 21:33:52 PDT)
kan je het best doen aan de kant van de schacht. Als je wil kan je een zlefde met metalen seal doen aan de kant van de zwarte kap die zit afgeschermd immers. Een stalen seal heeft beduidend minder weerstand dan een teflon seal.. Ik gebruik RVS lagers met rvs seal in m'n overbreningen en diffs b.v.
#YB6014M Metal Bearing (5x11x4mm) 10pcs - eBay (item 350348073189 end time Aug-27-10 21:37:43 PDT)

of RVS met keramische kogeltjes (voor je motor wel beter ivm met lagere slijtage)
http://cgi.ebay.com/Yeah-Racing-YB6...0231615659?pt=Radio_Control_Parts_Accessories

Had dus een lekkend diff, heb net ander o ringetjes gehaald.

Nu zie ik dat er 1 binneste buiten zit;)
Moet de kant van de v-groefje langs binnen of buiten, want ik krijg da o ringetjes er niet goed in.
Ze moeten tog in het verzonken ringetje??

grtzzz en dank bij voorbaat

probleem met achteruit

Gisteren kon ik mijn Slash, na een tijdje bashen, niet meer achteruit laten rijden. De remmen deden het wel. Het gekke was dat hij twee keer plotseling niet meer voorruit ging, maar alleen achteruit. Ik heb alles goed laten drogen, maar nu gaat hij maar af en toe in de achteruit. De VXL staat in de modus normaal, dus niet race of training.

Kent iemand dit probleem?

Had dus een lekkend diff, heb net ander o ringetjes gehaald.

Nu zie ik dat er 1 binneste buiten zit;)
Moet de kant van de v-groefje langs binnen of buiten, want ik krijg da o ringetjes er niet goed in.
Ze moeten tog in het verzonken ringetje??

grtzzz en dank bij voorbaat

als je de blauwe o-ringen bedoeld, heb je dus een diff rebuild kit gekocht. daar zitten de juiste o-ringen in.

pest is met die krengen, ookal zijn je o-ringen niet lek. en je heb je diff op nieuw gevuld. dan krijg je de o-ringen er ook weer erg slecht in.

volgens mij worden die o-ringen tijdens het rijden wat warm en of uitgerekt zodat ze een haartje groter worden. en dan zitten ze niet erg lekker meer op hun plek

Gisteren kon ik mijn Slash, na een tijdje bashen, niet meer achteruit laten rijden. De remmen deden het wel. Het gekke was dat hij twee keer plotseling niet meer voorruit ging, maar alleen achteruit. Ik heb alles goed laten drogen, maar nu gaat hij maar af en toe in de achteruit. De VXL staat in de modus normaal, dus niet race of training.

Kent iemand dit probleem?

Dat klinkt, helaas, als een defecte ESC. Misschien dat het toch nog vocht is in de ESC, deze is 'waterdicht' en je zult hem dus uit elkaar moeten halen om hem echt droog te krijgen van binnen.

als je de blauwe o-ringen bedoeld, heb je dus een diff rebuild kit gekocht. daar zitten de juiste o-ringen in.

pest is met die krengen, ookal zijn je o-ringen niet lek. en je heb je diff op nieuw gevuld. dan krijg je de o-ringen er ook weer erg slecht in.

volgens mij worden die o-ringen tijdens het rijden wat warm en of uitgerekt zodat ze een haartje groter worden. en dan zitten ze niet erg lekker meer op hun plek

Idd,heb de blauwe o ringen, origineel waren het ook de blauwe hoor.
Krijg ze er echt niet goed in. heb het nu gemonteerd en ga zien wat het gaat geven..
Hoe doen jullie het, gewoon lang prullen om ze erin te krijgen;)

Mij lukt het niet goed hoor.

grtzzz

ik loop ook altijd te klooien met die ringetjes..

het is een beetje 50/50 bij mij.

soms net het diff opnieuw gevuld, en gerebuild. en binnen 1 accu zijn die ringen weer kapot.

ik heb ondertussen een shitload aan diffcups omdat ik alleen maar de blauwe o-ringen gebruik van het rebuild setje

mmm lekker is dat wil net me diffs openhalen voor het eerst maar als ik dit lees kan ik ze net zo goed leeg laten omdat het er toch weer eruit loopt.
want wat heb je aan een lekkende pakking.

ga ik eens proberen!

Maar val net over een ander probleem...
Had de wagen dus volleig schoongemaakt, diffs, dempers enzo. Ook de voortrein uit elkaar voor het diff.
Net alles gemonteerd, en ik wil een testritje maken, blijkt dat de wagen op hoge snelheid danst:p.
De 4wielen zwabberen over de weg, lijkt net op onbalans. snap het niet goed daarvoor had hij dit niet...

De wagen springt vooraan zelfs lichtjes over de weg door de banden, op volgas met de wagen in men hand trilt alles ook loeihard, lijkt echt op onbalans...

grtsss

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back