Traxxas Slash 4x4 VXL Topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee eigenlijk, heb tot nu toe braaf de originele Traxxas pinions laten komen ;-)

Hoezo andere zender ? Je moet de auto door het zand laten crossen, niet je zender !

hmmm moet ik even opzoeken welke maat de traxxas tandwielen zijn...

Ja idd de auto laat ik zeker door het zand crossen, echt mijn sanwa ziet zo uit na mijn dagje op het zandcircuit dat ik hem echt moet afborstelen om zuiver te krijgen...

Had de Slash even op Kampenhout getest, was wel fun rijden. Echter teveel grip amai :D

Ha fijn, wat meer ervaring!
Kun je me een aantal dingen vertellen?

- welke vertanding hou je aan bij welke omtrek van de wielen? (pinion, spur en wielomtrek)

Op dit moment heb ik een 16/90 gearing, maar ga weer terug naar 18/87 of iets in die trend (misschien 18/84). Wieldiameter is 143mm, ofwel 45cm omtrek.

wheel-2.jpg

stock talons naast de Proline Harakiki banden.

- welke vertanding tip zou je me geven voor de slash 4x4 met 54t spur (staal, die blijf voorlopig dus nog even)

Geen idee, ik had er eigenlijk maar naar gegokt omdat mijn wielen nu zoveel groter zijn dat ik dacht veel meer power nodig te hebben om die wielen rond te krijgen dus ben fors overkill gegaan in gearing.

- welke temperaturen haalt de motor (fannetje?)? (gokje of gemeten)

Alles blijft ijskoud, zelfs zonder ventilator, ik heb met mijn IR tempmeter niets boven de 40 graden gemeten.

- heb je de motor op de standaard vxl regelaar aangesloten?

Nee ik heb hem op de CC Sidewinder V2 zitten.

- rij je dan met 2s of 3s? (verschil in temperatuur?)

Ik rij er mee op 2S.

En tot slot, waar heb je de motor gehaald? ik sta op het punt deze te bestellen via e-bay namelijk :)

Ebay, de hele set incl regelaar voor 89 euro in huis. Ik heb later wel de Sidewinder SCT geruild met iemand die liever een SCT regelaar dan zijn V2 wou.

Euhm 32P is dat hetzelfde als MOD 0.8?

Yep. Er is wel een verschil, maar dat valt met het blote oog niet te zien. Kan ook gewoon gemixt worden dus. Als je met de slipper blijft rijden kan je zelfs mod1 tandwielen gebruiken. De spur van de brandstof revo kan je dan gebruiken

Yep. Er is wel een verschil, maar dat valt met het blote oog niet te zien. Kan ook gewoon gemixt worden dus. Als je met de slipper blijft rijden kan je zelfs mod1 tandwielen gebruiken. De spur van de brandstof revo kan je dan gebruiken

Thanks Bricks

Ik ga echter toch het middendiff erin steken, dus ergens op zoek gaan naar mod 0.8 tandwielen :D Er steekt standaard een 13 op, en Snoebel je zou naar een 14 of 15 gaan?

Blijft de motor dan koel genoeg? Met de standaard gearing op high grip Astro in kampenhout werd hij gisteren (30 graden buiten) 78 graden...

Gewoon de Traxxas origineel pinions doen, die hebben ze overal. Perfect fit en gaat best lang mee (ik heb hem nog niet hoeven wisselen na heel veel runs).

Ik heb idd wel een koeler geplaatst op de motor, rij met 14T. Maar ik zou denken dat het ook zonder zou moeten kunnen, zal op het randje zijn en afhankelijk van ondergrond.

Ik vind de Traxxas pinion bagger.... de aftermarket (wel van Traxxas) pinion hebben al zeer snel haaievin vorming waardaar je redelijk snel je spur stript...

Sinds ik de robinson racing pinion heb heb ik daar nooit meer last van gehad.
Deze zijn ook van gehard staal.
Voor op de Vxl moet je wel buisje over de as (# 1200 reducer sleef)

succes :D

waartussen?

Bedoel je hoeveel mm er zit tussen de voorste schokbreker en de achterste schokbreker?

Of bedoel je hoeveel mm spacers (die zwarte klemmetjes) we er tussen hebben zitten?

hmmm waar zou je het voor kunnen gebruiken....
bijv als je stekkers op je accu soldeerd doe je het eromheen om de verbindingen netjes en veilig te maken .enz enz.

Nee hoor want ik wil weten waarvoor je het gebruikt welk onderdeel van je rc

dus zoek je dat zelf even op. 2 sec werk om een voor de hand liggend antwoord bevestigd te krijgen.

maar om het goede antwoord je maar te geven.. krimpkous in de RC gebruik je om je lipo's heen. lipo's willen soms wel eens wat uitzetten door warmte. en met een krimpkous verhelp je dat.

En een krimpkous kan je ook een stukje over je driveshaft doen zodat hij iets dikker is bij de opening in het chassis zodat er minder vuil in komt...

Maar inderdaad er word te weinig zelf gezocht en te makkelijk gevraagt, ok daar is een forum voor maar een beetje eigen initiatief is nooit weg...

Google is niets voor niets "your best friend" ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back