Traxxas SLASH topic

kan iemand mij vertellen hoe ik hem precies zou moeten solderen tussen de stock ontvanger en regelaar?
nu heb ik ook dit gevonden:
http://data.robbe-online.net/robbe_pdf/P1122/P1122_1-8636.pdf
ik denk dat ik het snap,het enige wat ik nog steeds niet snap is welke kabels van de lipo akku ik naar de metalen pinnetjes moet brengen en ofdat dat via een kabeltje moet of via gesoldeerde verbindingen.
even een voorbeeldje:
robbemc.png

ik bedoel dus hoe ik de oranje omcirkelde verbinding zou moeten maken.
alvast bedankt,lennert es

Laatst bewerkt:
Gras is in deze tijd van het jaar vochtig tot nat. Tel daarbij op dat de originele banden van de Slash een realistisch (lees ondiep) profiel hebben.
Uitkomst is dat de Slash niet vooruit te branden is door het gras. Het is dus zinloos een snellere motor te gaan monteren. Andere banden zou een optie zijn. Een mooie zomer ook;)

Tractie heeft niet zo veel invloed op de topsnelheid. Vergelijk het met rijden op een besneeuwde snelweg. Je tractie is verminderd, maar je kan nog steeds 120 (met ruwweg hetzelfde motorvermogen).

Je merkt het gebrek aan tractie wel als je flink accelleert op zo'n wegdek; dan slippen je banden.

Als een rc wagen in nat gras slippende banden heeft terwijl hij op topsnelheid rijdt, dan is tractie de limiterende factor voor die snelheid.
Zo niet, dan is de limiterende factor voor de snelheid de weerstand die hij ondervindt van het gras. Nat gras zuigt daarbij nog wat meer en is zwaarder. Dat resulteert in nog meer weerstand en een nog lagere topsnelheid.

Als je in gras rijdt, is het het beste een paar tandjes lagere pinion te kiezen. Dan heb je meer trekkracht om de vrijwing te overwinnen. De motor wordt dan minder belast en wordt minder heet.

Ik wil zelf ook een Slash gaan kopen (bij PKracing?) maar dan moet ik nog wel een accu + lader er bij kopen. Ik weet dus niet echt welke en gaat hij nog sneller met een lipo accu? Ik had deze al gezien: EC POWER Hard-case 4300mAh 7.4V LIPO BATTERY (Golden) - USD$39.99 : EC POWER HOBBIES CITY, RC Radio Control Accessories Lipo Charger ESC Online Shopping Forum
Is die 'geschikt'?

En dan nog een lader... ik heb al laders bij HobbyCity gezien, goedkoop met veel mogelijkeden. Iemand ervaring mee?

En... dan wil ik er ook nog een brushless setje inzetten. Ik heb zelf geen idee wat een goede motor/regelaar zou zijn. Mss de EzRun? Het mag best hard gaan hoor :-)
Ik koop het het liefst in het buitenland, want ik heb al gezien dat je in NL 3 keer zoveel kwijt ben 8-O

@joram:dankje! nu bestel ik die even en dan ben ik ready to bash!:D

@brushless: op de meeste fora hoor ik veel positieve dingen over de traxxas slash met velineon 3500 motor+ velineon 3s ESC.
Met een 7,4V lipo zal ie sowieso sneller gaan dan met een 7,2V NIMH.
Maar ik had op een amerikaans forum gehoord dat ze met een dragtest een beter resultaat kregen met een 8,4V NIMH set dan met een 2s lipo.
die accu's die je daar geeft lijken mij wel ok,maar je moet ook niet vergeten om er een traxxas stekker aan te (laten) solderen.
hier kun je zien hoe je een traxxas connector moet vastsolderen:
TRAXXAS - Video Vault - Support

bij PK racing,modelsport.co.uk,...
velineon is eigenlijk van traxxas zelf dus overal waar men traxxas verkoopt zal men wel velineon sets hebben denk ik.op ebay staat er eentje te koop voor 100 euro direct kopen:o

@Mex: Ubermooie kap..Geweldig! Ja gaat me toch niet vertellen dat je ermee gaat rijden he:confused:
@Highspeeddirt: Volgens mij zeggen we ongeveer hetzelfde, maar spreek jij Engels en ik Chinees;)
@Brushles: PK Model Racing
@Rcnooby: Veel plezier met je Slash!

kan iemand mij vertellen hoe ik hem precies zou moeten solderen tussen de stock ontvanger en regelaar?
nu heb ik ook dit gevonden:
http://data.robbe-online.net/robbe_pdf/P1122/P1122_1-8636.pdf
ik denk dat ik het snap,het enige wat ik nog steeds niet snap is welke kabels van de lipo akku ik naar de metalen pinnetjes moet brengen en ofdat dat via een kabeltje moet of via gesoldeerde verbindingen.
even een voorbeeldje:
robbemc.png

ik bedoel dus hoe ik de oranje omcirkelde verbinding zou moeten maken.
alvast bedankt,lennert es

Als ik het goed begrijp moet je de balance kabel van de accu in de balance ingang van de MC-Balancer doen.

1=rood
2=zwart

dus op de MC balancer is nummer 1 rood en nummer 2 zwart voor een 7,2 volt accu een 11,1 heeft er 3

dat witte stekkertje op de foto is de balance stekker
diggity3200lipo.jpg

Sjonge die lipo's worden steeds goedkoper. Koop je er een liposack bij om je lipo in te doen bij het laden?

Ik zie een comment bij de lipo staan van iemand die hem daar gekocht heeft: "I run these packs in my Traxxas rustler VXL and Slash. Excellent performance. The pack is a few mm wider than the battery tray. "

Oftewel hij past net niet in de slash. :-|

Laatst bewerkt door een moderator:

op zich wel maar je accu is niet meer leverbaar -40+
en hij past niet.
de accu bak is 48mm ongeveer.
en de motor en regelaar kun je beter bij rcmart/rc market.kopen dan krijg je de prog box erbij.in 1 pakket.
Hobbycity Online R/C Hobby Store : IMAX B5 Balance Charger 1-5 Cells $39.99
deze lader is maar een beetje duurder en toch wat beter,laad je lipo,s met 5ampere ipv 2

tja ik zou dus de lader bij hobbycity kopen en de motor en regelaar ergens anders.
en de accu tja ,wie weet weten andere mensen hier een goede kwa prijs .
groeten wiebe.

@brushles:
Heb op zich goede ervaringen gelezen met EZRun setjes. De prijzen vallen inderdaad behoorlijk mee. Zag alleen dat de lader geen 220v voeding heeft.(Input voltage 9-15V DC) Vandaar dat deze zo'n mooi prijsje heeft;)
Ook de lage prijs van de lipo is te verklaren. Deze zijn maar 20C. Dit lijkt me in combinatie met een 9t motor aan de lage kant. Maar ik kan me vergissen.

Groeten,

Rinaldo

Kijk eens op de site van PK racing.

Op deze site staat goed uitgelegt waar je rekening mee moet houden m.b.t. Lipo's. Hebben er ook mooie aanbiedingen lopen.:mrgreen:
btw. De 9t EZ run motor is ook out of stock.

......Ook de lage prijs van de lipo is te verklaren. Deze zijn maar 20C. Dit lijkt me in combinatie met een 9t motor aan de lage kant. Maar ik kan me vergissen......

20C is toch niet weinig als je uitzet tegen de capaciteit?

Deze accu kan een stroom leveren van 20 maal zijn capaciteit leveren. De capaciteit is 5 Ah. Dus continu 100 Ampere! De toegestane piek is 30 C ofwel 150 ampere.

Dat zal toch voldoende zijn voor een 9 turns motor?

Hij kan zelfs meer leveren dan een 2S1P A123 LiFe pack. Die heeft weliswaar 30C continu, maar de capaciteit is minder dan de helft (2300 mAh). Dus de continu stroom daarvan is ongeveer 70 ampere. Piek kan een A123 60 C = 140 ampere.

C waarde:
Er is wel nog een groot verschil in Lipo accu's, niet alle lipo's zijn even geschikt om een hoge stroom te kunnen leveren. Bij een Lipo accu hoort een "C" rating, als b.v. 15C, 20C, 25C. Deze "C" staat voor het aantal maal de capaciteit wat een accu als continu stroom mag leveren. 20C betekent dus 20 x de Capaciteit. Een accu van 5000 mAh met een 20C rating, mag dus 100,000mA of tewel 100A continue leveren. 20C bij 5000 mAh is wel het minste wat je moet hebben. Het is echter geen absoluut getal, maar een getal relatief aan de capaciteit. Een 25C accu van 3000 mAh mag 75A continue leveren, een 20C accu van 5000mAh mag 100A contimue leveren. De meeste accu's die wij aanbieden zijn rond de 5000 mah bij 25C, en mogen dus continu met 125A belast worden, de piekstromen mogen dan nog hoger zijn. Deze accu's zijn dus zeer geschikt voor gebruik in auto's.
(citaat PK Racing)

Uit dit verhaal begrijp ik dat 20C dus wel het minimale is. Zou hierop afgaand 25C Lipo's 5000/8000 mAh kiezen. Zijn natuurlijk wel wat duurder. In Nederland 60 a 70 euri. Begrijp ik het goed?

20C is toch niet weinig als je uitzet tegen de capaciteit?

Deze accu kan een stroom leveren van 20 maal zijn capaciteit leveren. De capaciteit is 5 Ah. Dus continu 100 Ampere! De toegestane piek is 30 C ofwel 150 ampere.

Dat zal toch voldoende zijn voor een 9 turns motor?

Volgens mij was die Ez-run regelaar ook maar 75A of zo (die bij het 9T setje zit) dus die lipo's moeten het zat aan kunnen. :)

edit: ik durf echter niet te zeggen of die stroom waarde nu de echte maximale stroom is. (ivm de stroom van boven-nominale accelleratie, mits dat hier van toepassing is. ) however, ik rijd zelf al geruime tijd met een 4000mAh 20C Lipo op een 5.5T LRP set, nog nooit problemen mee gehad. (op een parcours rijden, dus wel degelijk goed belast. :) )

Laatst bewerkt:
Back