Traxxas SLASH topic

Zo heb ik het gedaan:
  1. shocks loshalen van de wagen
  2. zuiger naar beneden
  3. kapje los draaien
  4. 30wt eruit
  5. alles schoonmaken en even laten drogen (tenminste heb ik gedaan, ga een paar keer op en neer om er zeker van te zijn dat het vuil op de stang ook weg is.)
  6. zuigert naar beneden
  7. 50wt erin
  8. paar keer rustig op en neer gaan zodat alle lucht eruit is
  9. Dat zwarte dopje erop
  10. kapje erop
  11. klaar

Die zwarte plastics met de gaten zorgen ervoor hoe snel de olie zich kan voortbewegen. Veel gaatjes in makkelijker in te drukken dan weinig gaatjes. Minder gaatjes = stijvere vering.

ik wil de olie in de standaard shocks vervangen voor 50wt olie.

hoe ga ik te werk ?
  1. zuigertje naar beneden trekken.
  2. capje van de bovenkant afdraaien
  3. 30wt olie eruit.
  4. 50wt olie erin. helemaal vol tot het randje? met het zuigertje nog steeds uitgetrokken?
  5. zuigertje paar keer voorzichting op en neer ( lucht eruit )
  6. capje erop ( met zuigertje uitgetrokken )
  7. klaar?
is een goede manier?
1. ja
2. ja
3. ja
4. ja
5. ja, alleen zou ik de schokbreker een tijdje open weg zetten, voordat de lucht er uit is duurt meestal wel even. (tenzei je een vacuum pompje hebt. :) )
6. nee, teminste naar mijn eigen ervaringen is het beter om de schokbreker dicht te draaien met de zuiger volledig ingedrukt. als je hem helemaal beneden laat drukt hij er olie uit bij het inveren. (teminste, dat is mijn ervaring met deze shocks.)
7. ja

(sorry, kon het niet laten om het zo te typen. :D )

Met punt 6 heb je wel een goede, dat heb ik namelijk ook. Zal bij mijn volgende rebuild eens het zuigertje ingedrukt houden.

Zorg bij punt 6 ook dat alle shocks na het indrukken weer even ver uit de demper komen als er geen veer is gemonteerd. Dit om de werking van beide shocks gelijk te houden. Zeker de voor shocks gelijk aan elkaar houden net als de achter shocks links en rechts gelijk aan elkaar houden.

hou er ook rekening mee dat de hex of hoe je dat noemt 12 mm is op de slash en bij veel andere velgens is het 17mm dan moet je nog adapters kopen van 12 naar 17mm
dan heb je ook weer te maken met dat de banden dan vaak breder zijn dan de standaard

je kan ook kijken naar de band+velg van de SC-10, dat schijnt ook te passen op de slash. [ASC9813] Team Associated KMC Front Tire/Wheel Combo (Black) (2)
zien er mooi uit, geven goed grip en zijn in zwart en zilver.

nee, helaas. je moet met de slash velg rekening houden dat de binnenkant 3,0 inch is.. dus 2,2" X 3,0"
net als bij de slayer en de sc-10

De Slayer heeft helemaal rare velgen. de binnenkant is groter dan de buitenkant (dit is ivm de Revo fusees die de Slayer ook heeft.
De Slash heeft binnen en buiten dezelfde diameter. Ik heb op onze Slash HPI Geolanders zitten, en die zijn wel degelijk gewoon 2.2'' :)

de wielen die 17mm hex gebruiken zijn 1:8 buggy wielen. die kun je idd op de slash zetten (vind het wel minder mooi, maar ik denk wel dat ze stabieler zullen zijn op snelheid door de grotere velg/kleinere band. maar velgen zoals die van de HPI MT etc zouden gewoon moeten passen. (uiteraard wel kijken naar de offset! ) Ik ga dit binnenkort eens proberen. (velgen van een HPI RS4 MT op de Slash zetten :) )

edit:
Pro-line Epic bead lock voor de Slash:
http://www.prolineracing.com/popup.aspx?src=images/product/large/613_1_.jpg

Pro-line Epic bead lock voor de Slayer:
http://www.prolineracing.com/popup.aspx?src=images/product/large/642_1_.jpghttp://www.prolineracing.com/popup.aspx?src=images/product/large/613_1_.jpg

Laatst bewerkt:
De Slash heeft binnen en buiten dezelfde diameter. Ik heb op onze Slash HPI Geolanders zitten, en die zijn wel degelijk gewoon 2.2'' :)

edit:
Pro-line Epic bead lock voor de Slash:
Popup Window 789890

Pro-line Epic bead lock voor de Slayer:
]Popup Window 504198

Traxxas Wheels Satin Chrome Rear Slash
Traxxas wheels, SCT satin chrome, beadlock style, dual profile (2.2" outer 3.0" inner)
ik denk dat jij nog het oude type velg hebt voor je slash..

en die epic beadlock, daar hoor je aardig wat verhalen van de ze niet zo heel goed zijn. zoals dat de band los gaat zitten, zeker bij brushless power..

als dat inderdaad een ouder type velg is voor de Slash,.. ben ik er wel blij mee, want dan kan ik alle standaard banden er op zetten. (en als er dus idd een 'nieuwe' type velg is voor de Slash. aka, ze hebben gewoon de velgen van de Slayer gepakt om kosten te besparen, heb ik niets gezegt en heb je helemaal gelijk. )

het draait altijd om de knikkers.
ik zou het percentage onderdelen wel eens willen weten wat er allemaal uitwisselbaar is onder de verschillende auto's.
rustler, bandit, revo, ik denk dat het best hoog is, dat percentage

anyways, dat ik dus velgen heb met 2.2" binnen en buiten, betekend dat deze er dus wel op kunnen. (verbaast me ook niets, de ophanging is vrijwel gelijk aan die van de rustler) je kunt dus kijken naar andere velgen. (als je dit doet, zou ik echter wel met de auto bij een winkel langs gaan om te passen. )

als je dit doet, zou ik echter wel met de auto bij een winkel langs gaan om te passen.

Klopt,

Maar de winkels die de mooie banden en velgen hebben zitten niet in ons kikkerlandje, of anders een eind rijden voor mij :mrgreen:

heeft iemand problemen met het knopje van de velineon ESC?
Het blijkt namelijk dat sommige ESC's knopjes hebben die blijven hangen,helaas had ik er zo eentje en was ik te lui die terug te sturen naar PK (PK racing kan er natuurlijk zelf ook niet aan doen,hij zat nog mooi in de verpakking enzo).
Daarom heb ik de ESC opengevezen en gekuist.
Daarna druk je het knopje eruit met een schroevendraaier,zeker met de kant met de chip met het knopje naar omlaag,anders schiet je knopje weg!En dat knopje is verschrikkelijk klein,laat ik dan nog het geluk hebben dat dat knopje zwart is,net zoals onze vloer:rolleyes:
Daarna boor je gaatje in de behuizing van de ESC op tot 4,5mm,standaard is het zo een 4,2mm.Let op dat je niet in de connector boort die de bovenste chipset verbind met de onderste!
daarna het knopje er terug insteken en het elastiekje terugplaatsen op de onderste chipset,dan de 2 chips terug in elkaarzetten met de connectorpins (pas op,ze zijn ong 0,5mm dik,even met je vinger tegen de connector komen en hij staat krom)
Daarna alles weer dichtvijzen en testen,als het goed is heb je nu een heeeel klein beetje speling op je knopje en schuift het perfect.
Eventuee voor de zekerheid een stukje plakband over het knopje doen zodat er geen zandkorreltje tussen dat stukje speling zit van 0,3mm.
Je ESC werkt nu terug perfect als je voorzichtig hebt gehandeld.:mrgreen:

EDIT:wat zouden jullie nemen,RPM draagarmen of aluminium draagarmen,ik kan beide tegen dezelfde prijs krijgen.

Alvast bedankt,

Lennert Es

Laatst bewerkt:
RPM draagarmen worden heel veel gebruikt (heb ze ook op mijn Rustler zitten). Waarom iedereen voor dat baby blauw gaat is me echter een raadsel. Ben ik de enige die zwart mooier vind :D ?

Back