Traxxas SLASH topic

Hoi Bokkerijer, als eerste welkom op dit forum :bye:

Met een slash kun je bijna overal in Limburg rijden, alleen met meerdere is natuurlijk leuker.

Ik zag je zaterdag met je slash vertrekken, ikke was die kerel die met de 1:18 shark brushless was aan het spelen op de baan bij MBS :mrgreen:.

Maandag even de 1:8 op de baan getset en moet zeggen dat het een leuk baantje is.
Zeker om te leren heeeel vergevings gezind, ook heel leuk zodat je niet na ieder foutje meteen nieuwe onderdelen moet gaan kopen.
Bovendien zijn de slashs bere sterk.
Mijn Losi 1:8 is even lang als de slash -alleen iets breder- maar rijd superrrrr, inhalen is wat moeilijker met meerdere losi's, maar de slash is te doen.

Zelf wacht ik nog tot de 1:16 uit komt lijkt mij een hele leuke maat voor die baan, en vindt het een super karretje.

See you soon:p

Theo.

Ik kwam op een ander forum deze spullen tegen, zijn nieuw dus denk niet dat deze eerder gepost zijn.

HBZ usa is de producent!

Front bumper - modeled after a CORR TRUCK!
s10.jpg

Rear bumper
s4.jpg

Rear cage
s5.jpg

WEBZ beadlocks - for ProLine EPIC wheels
s3.jpg

product testing sesh 1 pic. Seeing how the truck handled with the cage on it!
s8.jpg

Hallo ik ben nog steeds in de orientatiefase en heb een vraag over het rijden met lipo's in combinatie met de slash.

Kan een lipo zonder problemen in een slash of moet er dan eea aangepast worden? En weet iemand hoelang de rijtijd is in dat geval?

Ik graag een elektro-offroad kopen maar ik ben een beetje bang dat ik de rijtijd te kort ga vinden. Ik zou graag minimaal een half uur kunnen rijden met een accu.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo ik ben nog steeds in de orientatiefase en heb een vraag over het rijden met lipo's in combinatie met de slash.

Kan een lipo zonder problemen in een slash of moet er dan eea aangepast worden? En weet iemand hoelang de rijtijd is in dat geval?

Ik graag een elektro-offroad kopen maar ik ben een beetje bang dat ik de rijtijd te kort ga vinden. Ik zou graag minimaal een half uur kunnen rijden met een accu.

ikzelf heb 8000mah 7,2 volt lipo's zoals je kunt zien.
geloof me daar rijd je echt minimaal 45 minuten tot een vol uur mee.
ik heb er 2 en hoef tijdens een dagje rijden, bijna nooit de accu's te laden tussendoor.
en ze passen zonder enige moeite in de slash, ze zijn een beetje aan de dikke kant, maar dan liggen ze in iedergeval goed klem/vast

@Vonkentrekker: Ah ben jij dat :) Ik denk erover om zaterdag even langs te gaan in Geulle en een of twee accu's leeg te rijden op het baantje (mits het weer het toelaat en het er niet TE druk is enzo). Mocht je er ook zijn, kan je me wat tips geven en een en ander leren ;)

Die 1/16 hebben ook mijn interesse. Ik kwam zaterdag een keuze maken en heb toen toch voor de 1/10 gekozen, maar je weet hoe dat gaat he.. Als dit bevalt komt die 1/16 er ook wel :D Alleen heeft de revo dan mijn voorkeur op die schaal. Maar ik zal tegen die tijd de ervaringen van iedereen met veel plezier eerst lezen.

Ik rij nu voorlopig even gewoon met 7,2v nimh. Ik heb twee accu packs bij de auto gekocht van 4200 mah en ik had nog een accu pack van 4600 mah. Voorlopig ben ik even voorzien van accu's zeg maar.

Wat ik me afvroeg, is het verschil tussen 7,2 en 8,4 volt groot, kwa snelheid enzo?

Ik ben nog in de leerfase, en wil niet meteen de slash sneller maken dan ik nu kan handlen. Het is wel een fijne gedachte dat er met relatief weinig aanpassingen nog wat rek in de performance van de auto zit voor als ik beter kan rijden en als ik bereken wat de uitgave voor een overstap naar LiPO kost (Lader, Accu's en cut-off) dan stel ik dat liever even uit en een brushless setje is voorlopig al helemaal niet aan de orde.

En al een status update of zo gehad van liquid rc?
Enig zicht op levertijd?

Want via de traxxas site/forum kwam ik ook daar terecht en bestelde vandaag voor de slash 2 motor tandwielen, een 90t spur, en ik vond er heel goedkoop een oude tamiya tl01 tandwielen set, voor mijn 4wd 'hai bo xing' met 550 motor truck!!

Oh ja en ik had nog wat zwarte spay over, dus de zijkanten en wielen zwart gemaakt :

blackandredslash.jpg

Laatst bewerkt:
En al een status update of zo gehad van liquid rc?
Enig zicht op levertijd?

Want via de traxxas site/forum kwam ik ook daar terecht en bestelde vandaag voor de slash 2 motor tandwielen, een 90t spur, en ik vond er heel goedkoop een oude tamiya tl01 tandwielen set, voor mijn 4wd 'hai bo xing' met 550 motor truck!!

een paar posts terug kun je ze al zien, ik heb vandaag mijn spullen binnen gekregen van liquid. was echt supersnel en dat voor maar 99 dollarcent verzenden ( ik heb nog geen invoerrechten hoeven betalen )

De "vloeibare" staat nog steeds hoog op mijn lijstje met webshops...

Verzenden vanuit de States gaat meestal sneller als iets hier in NL iets moeten bestellen en de prijs is een stuk vriendelijker , kwa verzendkosten kan er niet 1 webshop tegenop zelfs niet in NL ;)

Ik heb m'n bestellingen altijd met een dag of 7~8 hooguit binnen en altijd zonder gedoe met de douane... Vorige week nog een set spurs en pinions voor de (in bestelling staande) Summit binnen gekregen zonder problemen... 29ste verstuurd en de 4de binnen ;)

tip om lipo in te bouwen

ik heb dat deel waar de beugel in gaat (aan de achterkant) los geschroefd en er 2 x 2 ringetjes onder gedaan. Dan komt de bevestiging een 2 mm omhoog. En past de lipo moeiteloos.

wie heeft er ervaring met bestellen bij : model sport, uit engeland
mooie prijsjes, en vaak veel voorraad

wat wil je weten? gewoon een winkel die voldoende Traxxas spullen heeft en gewoon levert volgens normale levertijden, net zoals andere winkels...:mrgreen:
(zolang de voorraad duurt)

Laatst bewerkt:
Mijn Velineon ligt eindelijk in de shop en ga die zaterdag ophalen. Een LRP 5000 lipo (ja, ik weet dat er goedkopere zijn....) heb ik al binnen. Moet nog even een balancer regelen, en dan kan ie rijden. Ben benieuwd!

wie heeft er ervaring met bestellen bij : model sport, uit engeland
mooie prijsjes, en vaak veel voorraad

Ik heb hier mijn vorige auto (jato 3.3) gekocht. Had op woensdag ochtend besteld en vrijdagmiddag had ik het binnen. Als alles op voorraad is en je optijd besteld gaat het allemaal lekker snel!

Back