Traxxas SLASH topic

haha, ja inderdaad. kan raad ze ook af op straat kan je beter die conrad bandjes kopen die ik op 230 heb geplaatst.

De standaard banden hebben de neiging om zich vol met vocht te zuigen (en dat kan want er zitten ontluchtingsgaatjes in de velgen)
Dan worden ze erg zwaar en met eenbeetj flinke rotatie snelheid (bij een 3S b.v.) dan scheuren ze gewoon open. Zeker als het rubber al wat ouder is. Dat scheuren komt denk ik ookdoordat de standaard banden niet getaped zijn vanbinnen. Met mijn andere banden (die welgetaped zijn) heb ik dat probleem nog niet gehad.

De banden zullen scheuren omdat het gewicht van het water in de band alles aan 1 kant ligt, en je hierdoor een behoorlijke onbalans hebt. (en de kracht van dat water maar op 1 punt drukt.)
Het beste is naar mijn mening nog steeds de gaten in de velg dicht lijmen, en gaten in eht loopvlak van de band maken (met bijvoorbeeld zo'n tang waarmee je ook gaten in een riem maakt)

Heb de banden op m'n ERBE bijvoorbeeld nog niet opgeblazen. :)

Juistem ... in de Offroad 1:8 doen we niet anders 2 tot 4 gaatjes in de band (midden loopvlak) en velg gaatjes dicht maken. Werkt perfect en eventuele zand, water kan eruit door de cetrifuge werking.

Persoonlijk vind ik baloonende banden ook leuk moet ik eerlijk zeggen. mits ze maar mooi rond blijven draaien (en niet door onbalans gaan trillen.) :)

Maar bij mij zou dat weer niet opgaan want ik hou graag getapete banden en dan kan ik er geen gaatje in maken (of misschien gewoon door het tape heen.... kan ik proberen)

Nou nou, Moonlight.. Mijn achterbandjes waren helemaal geen slicks. Het ging anders :mrgreen:

Paar dagen daarvoor waar je niet bij was, ben ik flink lopen blazen op het asfalt. Daarna heb ik de versleten bandjes voor gezet, en de goede bandjes achter. Toen vond ik dat weer zonde dus heb daarna weer de bandjes met weinig profiel achter gezet!

Zo ging t :mrgreen:

Maargoed, ik zal eens kijken of dat bij mij werkt. Gaatjes in het loopvlak. En zoals iemand al zei: Mocht er toch wel vocht of wat dan ook inzitten, door het centrifuge effect komt het er uit. Goede tip! Ga ik proberen.

Vincent

mensen op het ultimate rc forum zijn erg te spreken over swarbars voor de 2wd slashes... misschien een tip om daar eens te kijken? ze hebben het dan voor het merendeel over een design van een van de members maar kan geen kwaat om eens te checken...

ik heb nieuwe motor gekocht

Speed Passion 10.5T Ultra Sportsman Brushless Motor of hij sterk genoeg is voor op mijn slash 2wd

had eerst 9t 4600kv deze werd erg warm

trouwens ik heb de swaybars zelf gemaakt werkt zeer goed . gemaakt van

fiets spaak er is ook filmpje op youtube dat swaybars voor slash en laat zien hoe temaken [media=youtube]-2uybvEZNzU[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
jongens ik heb nieuwe motor gekocht
Speed Passion 10.5T Ultra Sportsman Brushless Motor

is het wat ik niet of het veel uitmaakt als 9t motor is wel 540 motor ik heb de swaybars zelf gemaakt werkt zeer goed wel voor dan gemaakt van

fietsspak er is filmpje op you tube dat swaybars for free die laat zien hoe temaken -2uybvEZNzU[/media] - How to make a front sway bar for the Slash

Ik heb nu meer dan 5 keer je post gelezen en ik snap er nog steeds helemaal niks van... Probeer anders eens leestekens te gebruiken, dat leest wat makkelijker. Ik ken die motor niet. Jij hebt 'm al en ik neem aan dat jij dan het best kan vertellen of het wat is. Dat zou je hier dan kunnen vertellen maar ik krijg de indruk dat je dat niet bedoelt. Dus... wat is nu eigenlijk je vraag?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb deze week een pro-line baja bug body besteld. Ik sta echt te popelen want ik vind die body toch echt zo ongelooflijk gaaf. Nu wou ik echter ook eigenlijk beadlock rims erop hebben. Oké ik moet je meegeven; voornamelijk voor het uiterlijk. Want ik vind die zilveren velgen maar niets onder zo'n body.

Nu kwam ik ineens op het idee om ze met de airbrush met dunne laagjes zwart te maken. Zie hieronder het resultaat.
Links: Proline beadlocks, Rechts: Mijn banden zoals ze nu zijn.
160r6n6.jpg

Die Beadlock velgen (met de switch banden) zijn een echte aanrader hoor. :)
Je kunt de band namelijk ook nog weer een keertje los halen om de instert schoon te maken, en op te laten drogen. (was bij mij na de winter wel nodig.)

Ben zelf voor de 2.2 gegaan, niet de 2.2/3.0 vind een normale band gewoon mooier uitzien, en je hebt iets meer band over om klappen van scherpe stenen (of andere uitsteeksels zoals takken) op te vangen.

iig foto's maken als je hem klaar hebt. :)

Die Beadlock velgen (met de switch banden) zijn een echte aanrader hoor. :)
Je kunt de band namelijk ook nog weer een keertje los halen om de instert schoon te maken, en op te laten drogen. (was bij mij na de winter wel nodig.)

Ben zelf voor de 2.2 gegaan, niet de 2.2/3.0 vind een normale band gewoon mooier uitzien, en je hebt iets meer band over om klappen van scherpe stenen (of andere uitsteeksels zoals takken) op te vangen.

iig foto's maken als je hem klaar hebt. :)

Ja ik had er her en der al wat over gelezen, ze zouden vooral meer grip hebben in bochten en wanneer je auto wat zijwaarts beweegt. Ik heb het er nu alleen niet echt voor over. De prijs is echt een flinke tegenvaller.

Back