Traxxas SLASH topic

Ja moet misschien eens een stelletje swaybars gaan maken... heb op youtube wel een mooie guide gezien die ik wel moet kunnen gebruiken... De resterende setup bevalt prima zowel onroad en op de badmutsen club deed het allemaal prima zijn werk...

weet iemand wat het maximale voltage is wat op de motor en regelaar mag van de slash 2x2. Zo ja, mag er een 3cell lipo op. en is het gezond?

Als de stock XL5 regelaar gebruikt wordt: Deze mag 9,6v hebben. De stock Titaan 550 12t motor kan maar 8,4v aan.

Een 3s lipo is dus niet zo gezond;)

achter een custom swaybar van 2mm veren staal en 2 zipties;) 5.5t power en geen rolls meer;) wel ineens een idioot harde rear suspention misschien tog eens een 1.5mm proberen... Kan afmetingen geven als mensen geinteresseerd zijn... Nu nog eens kijken of ik een voor swaybar kan maken... En voor mensen me naar youtube verwijzen die swaybar word gemonteerd aan de bumper bracket en die heb ik gesloopt dus die heb ik niet meer;)

Ik zou de sway bar idd niet te stijf maken. Let wel op dat het hele spulletje mee kan bewegen. Foto zou niet gek zijn;)

hij is vrij simpel...

|___________| via de binnenste holes van mijn a-arms en tussen de tranny en de rear skidplate door naar de andere kant.... Soort van dunne mini ziptie houd de sway arm vast aan de a-arm vast tussen de trannie en de binnenste cross brace... Heb een tapeje om de ding heen gedaan om de schroefdraad in de a-arm te beschermen...
Zal er proberen aan te denken een foto te maken, moet misschien nog een setje met zipties gaan scoren

Als de stock XL5 regelaar gebruikt wordt: Deze mag 9,6v hebben. De stock Titaan 550 12t motor kan maar 8,4v aan.

Een 3s lipo is dus niet zo gezond;)

Ok, dan weet ik genoeg;) maar ik kwam een ander traxxas titan motor tegen op internet wel geen 12 turns. Maar daar stond max 14 volt bij,vandaar

Op E-bay een EZ-Run setje scoren... Kan 3s Lipo wel aan. Maar probeer eerst eens op 2s. Gaat al snel hard hoor..;)

achter een custom swaybar van 2mm veren staal en 2 zipties;) 5.5t power en geen rolls meer;) wel ineens een idioot harde rear suspention misschien tog eens een 1.5mm proberen... Kan afmetingen geven als mensen geinteresseerd zijn... Nu nog eens kijken of ik een voor swaybar kan maken... En voor mensen me naar youtube verwijzen die swaybar word gemonteerd aan de bumper bracket en die heb ik gesloopt dus die heb ik niet meer;)
Ik heb wel interesse in de afmetingen, want ik wordt soms gek van het rollen.
Het kan natuurlijk ook aan mijn "geweldige" rijkwaliteiten liggen:rolleyes:

Bij mij staat ook al een tijdje een 8,5 t of een 5,5t setje op de bestellijst, maar moet mijn vader nog steeds overhalen.

Ik had voor zo'n 25 dollar incl verzenden naar NL een swaybar set van Hot Racing op ebay gekocht. Kan natuurlijk ook....
ebay item nr 280489835248

Ik had voor zo'n 25 dollar incl verzenden naar NL een swaybar set van Hot Racing op ebay gekocht. Kan natuurlijk ook....
ebay item nr 280489835248
Bedankt, maar wil toch liever zoveel mogelijk zelf proberen te maken, maar kan het wel altijd nog als noodoplossing gebruiken.

Een swaybar is niet zaligmakend als je de shock verhoudingen (olie/spring/pistons) niet in orde hebt...Wellicht iets om eens te bekijken

true, het is niet zaligmakend en het moet niet gewoon een goede suspention tuning vervangen maar het helpt wel... Wat is de standaard truc om van bodyroll af te komen dan? Olie verzwaren??

Mijn ontwerp vrij simpel... Lengte is van de binnenste shock hole naar de andere binnenste, dan een negentig graden bocht en nog een cm of anderhalf a 2 aan lengte;) Echt niets lastigs aan... (Ik heb niets gemeten so dont bother asking)Heb er alleen achter eentje voor heb ik al een ontwerp maar oon daar moet ik ff paar zipties hebben om het vast te kunnen zetten... En moet ik mijn front a-arms ff "jangifien" (paar well places holes maken) en dan vast ziptien eens kijken wat dat doed...
De 2.0mm werkt prima in het al gemeen moet nog even gaan kijken met de 1,5mm die ik al heb gemaakt als ik een bos zipties heb gekocht zodat ik kan heen en weer wisselen...

En waarom 25 euro uit geven aan een setje swaybars als je ook gewoon voor 65 cent een stukkie staal kan kopen en dan ff met wat brute kracht beetje verbuigen...

En de piccies waar om gevraagd werd: (zie net dat ik hem tog ff moet intapen/heatshrinken om hem droog te houden...)
DSC01102.jpg

De standaard Truuk? Tja..Is die er?

Ik denk dat dit begint bij de auto te accepteren zoals hij is. Dus...Als je een Slash koopt, koop je een Slash. Incl. zijn rijeigenschappen...

Dit betekend niet dat er niets aan een auto verbeterd kan worden. Tuurlijk wel.... Maar de Body-roll factor van een (relatief) stock Slash chassis uitsluitenen lijkt me hetzelfde als beweren dat je met een tourwagen wheely's kan trekken;)

Inderdaad kan dikkere olie in de shocks goed helpen. De shocks breder op de draagarmen zetten ook. Liniare Veren plaatsen helpt ook (Maar die wist je al)

De ultieme "standaard Truuk" is echter de balans vinden welke bij je past (zoals Murky geloof ik eerder schreef) Experimenteer met shocks, olie, springs pistons en banden (want deze kunnen ook een body-roll veroorzaken) Heb voor de rest schijt aan de wereld..Jij moet de auto lekker vinden rijden!

Als deze balans in orde is (Is bij mij ook nog niet ok) Gaan hulpmiddelen als swaybars er echt toe doen. Btw..Op de foto lijkt het alsof er een rechte as aan beide draagarmen is bevestigd, maar dat zie ik komende week wel live;-)

Kortom: Eerst de basis, dan pas toevoegen/weglaten

Laatst bewerkt:
Back