Eindelijk het laatste onderdeel klaar van de toren, de ladder gaf de meeste problemen, flink wat geprutst totdat ik eindelijk tevreden was over de vorm en grootte.
Ik heb het luik opgebouwd op dezelfde manier als bij de V80, was mij goed bevallen, werkt voor mij sneller dan de juiste grootte te zoeken.
De basis bevat de ring die in het dek wordt gelijmd, aan de achterkant hiervan de basis voor het scharnierpunt van printplaat gemaakt.
Alle onderdelen te samen, ook de draaiwielen uit scratch opgbouwd, de veer weer gemaakt van dun soldeerdraad.
Een proefpassing van alle onderdelen, alleen de hendels van de scharnieren zijn al vastgelijmd aan het luik.
De uitdaging was om hem werkend te krijgen, niet dat het functioneel is, maar als het kan blijft het leuk, kan je mooi de ladder zien die eronder zit.
Het laddertje zelfs gaf de meeste problemen, heb het verschillende malen weer afgebroken en weer opgebouwd, net zolang todat de vorm en grootte naar wens was.
Hier krijg je een goede indruk hoe groot het luik met ladder eigenlijk is, in ieder geval groot genoeg om de extra details te kunnen plaatsen.
Wat foto's van de proefpassing in de toren, meer gedaan om te zien of de grootte van het gat nog aangepast moest worden.
Alleen nog een likje verf en vastlijmen, hierna ga ik weer aan de gang met het achterstuk en de voorbereidingen voor binnenin de boot.