U 47 van Robbe

hallo rob

het materiaal dat in de u47 zit is wat groter en kan wat ruwer werk verdragen
de kriek dat is priegel werk met al die kleine servo's en dat wel heel klein wtc'tje
het werk aan de u47 was reeds allemaal gedaan het was wachten op de accu's voor er proef gedraait kon worden

de G4 stekkers kon ik nog aan de accu's solderen door een derde hantje te gebruiken
das zo een klein ding met twee klemmetjes
klem je heel de zaak in en dan met een dikke soldeerbout snel de draden solderen en krimpkous er overheen
nu voor dat lood moet ik weer eventjes wachten tot ik weer beter uit de voeten kan met mijn vingers
want dat is een precisie werkje en dat lukt nog niet zo best

en ik wordt zo lastig dat ik niet verder kan he
dan heb ik eventjes tijd en dan kan ik niet verder grrrrrrrrrrrrrrrrrrr om zot te worden
groeten raf

hallo

het lood zit op zijn plaats na de drijfproeven licht hij terug mooi op waterlijn

wilde ik een duiktest doen ?????????
wil de pomp niet werken
ik doe de boot open en dan werkt ze wel ????
nog eens proberen weer niets
doe ik de boot terug open zie ik dat de stuurstang van de ventielservo tegen de WTC aanloopt

door de verkeerde werking van het duikvantiel heb ik de servo andersom moeten laten lopen en nu komt die stuurstang tegen de WTC

de servo is los gebroken dus terug slijpen en vijlen maar weer en de servo ietsje meer naar BB verplaatsen zodat het armpje vrijloopt

groeten raf

hallo

vandaag was de lijm droog waar de servo mee is vastgezet en kon met het testen beginnen

hier zie je foto's van de test in het basin dat ik achter in mijn tuin heb staan

http://foto.modelbouwforum.nl/thumbnails.php?album=227

de servo heeft nu plaats genoeg om te kunnen draaien en als het ventiel open is kan de pomp bedient worden
op de klep staat een schakelaartje dat er voor zorgt dat de klep helemaal open moet zijn om de pomp te kunnen aan sturen
een keer een uitelkaar gebarsten duiktank is genoeg
de stabilisator werkt nog niet naar mijn goesting
daar de boot 8 cm op en neer danst onder water in rust
en daar ik met de originele periscopen vaar heb ik weinig overschot om mooi onder water te kunnen zweven in stilstand
varend is er geen probleem daar de brugge regelaar perfect zijn werk kan doen als de boot snelheid heeft
maar stil liggend is er een andere schakeling die er voor zorgd dat de boot zweeft en deze is niet gevoelig genoeg naar mijn goesting
dus terug naar de teken tafel

tot zover de update over de u47
als we de tentoonstelling in marche en famemme hebben dan kan ik weer meer foto's maken ook van onder water

groeten raf
ps nu verder met de u2540 en kijken of de bajonet sluitng terug vast te zetten is

hallo danny

niet allemaal
die kleintjes heb ik niet zelf gebouwd
die gele rode die heb ik wel maar deze foto is niet van mijn boot
ik heb op deze foto's verder gewerkt
het is een model van playmobile dat is omgebouwd
en tja wat moet ge daar over kwijt
het vaart en daar is ook alles mee gezegd
want hoe dikwijls duik je in een aquarium ?????

groeten raf

hallo

lekken als een zeef

de u47 heeft nog de oude lijm die is gebruikt om de bajonet ring vast te zetten
en wat blijkt ??,
dat hij daar dus op die plaats lekt
het zit tussen de ring en de einddop
morgen de zaak ontvetten en dan proberen om een gleuf te faisen tussen de alu ring en de eind dop
deze laat ik dan vol epoxy lopen en hoop zo de ring afgedicht te krijgen
deze komt niet zoals bij de u2540 volledig los
maar gedeeltelijk

zo weten we weer wat te doen deze week

groeten raf

Raf,

Dan heb je al niet stil gezeten sedert deze middag.
Is het onderaan waardat we dachten?
Blijkbaar was er op de werschependag ook geen druppel regen, ik begin echt spijt te krijgen maar dat komt altijd te laat.
We hebben het er later nog wel eens over....

Stefaan

hallo stefaan

het zit eigenlijk rechts onder
maar ik ga heel de ring aan de binnenkant met de frees infreezen
zo heeft de lijm een betere grip op beide materialen
en ben ik zeker dat al het vet weg is

groetjes raf

Hoi Raf,

Ik hab verleden jaar bij de Walrus ook iets dergelijks, ik denk door teperatuurverschillen. Ik heb op de plaats waar hij los zat toen de boel ingefreesd, zoals jij ook van plan bent. Toen na een week goed laten drogen zodat alle vocht eruit was eerst een druppel dunne CA lijm in de naad laten vallen, dat kruipt overal mooi in. Toen het gefreesde sleufje opgevuld met 30 min epoxy, en ook binnen wat daarvan aangebracht. De ring zit nu weer prima, geen lekkage meer.

hallo

vandaag begonnen met het opvullen van de RAND
er is een randje (schuinlopend)naar de bajonetsluiting toe wat ik nu aan het opvullen ben met epoxy lijm
het probleem zit er in dat de techrek daar ook voor een stukje zit
en ik vermoed dat op die plaats geen lijm is gekomen met het plaatsen van de ring
nu heb ik daar een stukje weg gefreesd en heb ik meer ruimte om te werken (lijk wel een tandarts)
en deze epoxy is wat meer vloeibaar dan de bexane en loopt dan ook mooi in de V vormige spleet
extra bij duwen met een stomp schroevendraaiertje en de openingen waar ik nog een lekje zou vermoeden en zeker om er alle lucht uit te krijgen
ik weet toch dat ik na deze problemen met de lijm die poten in de vuilbak ga laten verdwijnen
al goed dat ik nog niet met de klinknagel set ben begonnen want dan was het echt om door te flippen geweest

groetjes raf

@Raf,
gebruik nou eens echte lijm voor jouw probleem.
UHU Endfast 300
Bij het uitharden wordt die eerst zo dun als water en is dus prima spleedvullend.
Ik heb er als eens overgeschreven.
Als je dat gebruikt ben je van je probleem af.

Hein

hallo Hein

hier aan de rand van de wereld is het niet zo makkelijk om aan deze lijm te komen

ik ben dol blij met een rest je in een tube met vet dat ik zondag van stefaan heb gekregen

om je eventjes de situatie te proberen uit te leggen
ik zit van elke modelbouw winkel 100 km vanaf
van een winkel waar ze boren en O ringen verkopen zit ik 50 km vanaf

de leger stock heeft voor mij moeite gedaan en een paar doosjes rvs moertjes ,rondelletjes en boutjes binnen gedaan
en daar ben ik zeer blij mee
ik heb meteen van elk het enige doosje gekocht dat hun besteld hadden

de batterij winkel die hier maar 10 km van mij af was is nu verhuist en nu moet ik haast 45 minuten rijden om er tegeraken

waar ik woon is kristus nog maar juist geweest
de bomen zijn hier zelfs nog in zwart wit (berken bomen)alleen de blaadjes hebben reeds een kleurtje
voor de rest in te kleuren moeten ze nog eens terug komen

hier gaat gewoon weg alles langzaam en hebben ze een zee van tijd
en tussen door moet ik ook nog werken
en ik heb niet echt zoveel tijd om naar een winkel te rijden
hier moet dit steeds 2 keer
1 keer om te bestelen +voorschot
en de tweede keer om het op te halen

voorbeeldje
we hadden een intex luchtbed gekocht
na 4 keer gebruiken waren de stoppen defect en moesten we nieuwe bestellen
wel we zijn nu goed half mei en de stoppen zijn nu binnen
ze waren wel in december besteld en we zijn 6 keer naar de winkel moeten rijden om ze te bestellen want ze wisten het steeds niet meer welke ze moesten hebben

soms kan het ook makkelijk maar niet hier

groetjes raf

He Raf,

Je kan toch gewoon een modelbouw zaak bellen
en dan gewoon dingen bestellen en op laten sturen.

ik doe niet anders,ik weet niet precies wat het bij jullie kost om iets op te laten sturen maar ik kan voor
6,20 euro niet door heel nederland heen rijden dus voor mij is dit ook de beste oplossing.

raf zei:
hallo Hein

hier aan de rand van de wereld is het niet zo makkelijk om aan deze lijm te komen

ik ben dol blij met een rest je in een tube met vet dat ik zondag van stefaan heb gekregen

om je eventjes de situatie te proberen uit te leggen
ik zit van elke modelbouw winkel 100 km vanaf
van een winkel waar ze boren en O ringen verkopen zit ik 50 km vanaf

de leger stock heeft voor mij moeite gedaan en een paar doosjes rvs moertjes ,rondelletjes en boutjes binnen gedaan
en daar ben ik zeer blij mee
ik heb meteen van elk het enige doosje gekocht dat hun besteld hadden

de batterij winkel die hier maar 10 km van mij af was is nu verhuist en nu moet ik haast 45 minuten rijden om er tegeraken

waar ik woon is kristus nog maar juist geweest
de bomen zijn hier zelfs nog in zwart wit (berken bomen)alleen de blaadjes hebben reeds een kleurtje
voor de rest in te kleuren moeten ze nog eens terug komen

hier gaat gewoon weg alles langzaam en hebben ze een zee van tijd
en tussen door moet ik ook nog werken
en ik heb niet echt zoveel tijd om naar een winkel te rijden
hier moet dit steeds 2 keer
1 keer om te bestelen +voorschot
en de tweede keer om het op te halen

voorbeeldje
we hadden een intex luchtbed gekocht
na 4 keer gebruiken waren de stoppen defect en moesten we nieuwe bestellen
wel we zijn nu goed half mei en de stoppen zijn nu binnen
ze waren wel in december besteld en we zijn 6 keer naar de winkel moeten rijden om ze te bestellen want ze wisten het steeds niet meer welke ze moesten hebben

soms kan het ook makkelijk maar niet hier

groetjes raf
De ellende die jij moet ondergaan om simpelweg je hobby te kunnen beoefenen!
Petje af hoor! 8O

hallo

zoals reeds eerder vermeld als ik iets koop van servo's en regelaar koop ik meteen er altijd 2 stuks van
niet omdat ik zoveel geld heb te spenderen maar gewoon weg omdat ik anders bij een defect uren in de file en in de auto zit te niksen
de dichts bijzijnde winkel is hasselt maar die heeft 99% materiaal voor auto's
de rest kan besteld maar moet er wel eventjes naar toe
das dan 31 km en 37 minuten zonder de file op de hasseltsesteenweg
dan baliein in borgerhout 95.1 km en 1 uur zonder de file op de E314
albatros in muizen 91 km en 1.20 uur maar wie daar reeds geweest is kent de baan en die zit ook steeds op werkdagen dicht
dan maar de grens over naar bergeik
51 km en een reisduur van 1.20 uur

shamrock in maastricht dan maar uit pure ellende
26 en een reisduur van 45 minuten en met zekerheid dat ze 70% niet hebben wat ik nodig heb
nu shamrock reeds een paar jaar verhuisd is kom je er iets makkelijker want over de europa brug vroeger was ook een ellende

ik sta open voor suggesties hoor en stoppen met bouwen hoort daar niet bij hahahahahaha

ps voor O ringen en dergelijke hebben we IMES en das de zelfde baan als die voor de modelbouw zaak in hasselt

en op de vraag hoe ik nog aan bouwen toekom heb ik dus helemaal geen antwoord
ik koop dus meteen alles tegelijk en dan hopen dat alles tegelijk binnen komt

het bestellen probleem
moet ge eens bij shamrock een regelaar bestellen
ik denk dat je dit jaar niet meer moet varen met dat model want het duurt soms 6 tot 7 maanden voor er iets binnen komt
en daar hebben nog leden op de klub last van

bergeik is een goede zaak waar alles tamelijk vlotjes wordt afgewerkt en de zaakvoerder ook nog eens weet waar hij over praat
meestal is er voor onze specifieke hobby wel het een en ander op vooraad (das dus mijn favoriete winkel)
maar kost me wel 1.20 uur enkele reis
dus eventjes kijken of ik het haal op een werk dag
om 9.30 opent de zaak
dus opstaan en vertrekken om 8 uur
uurtje ben je zo kwijt in de winkel dus 10.30 daar terug vertrekken
das dan zonder file terug thuis om 12 uur
rap eten en dan om 13.00 uur gaan werken
das verdomt krap in tijd hoor

groetjes raf

@RAF,

ik zou bijna medelijden met je krijgen.
En had bijna een verzoek hier op het forum geplaats om een inzameling voor je te houden.
Maar het is dat ik je ken en weet waar je woont en dit dus absoluut niet nodig is.
Ze hebben daar in België ook sinds ongeveer 50 jaar telefoon.
En internet bestaat er ook al ongeveer 10 jaar.
En het is zoals Harrie schrijft.
Bestellen kun je ook via de telefoon!!
Soms moet je vooruit betalen en soms aan de postbode oftewel zoals jullie zeggen, de Facteur.
Wat zou je zeggen als je in de kop van Friesland of Noord Holland woont, of de mensen in Zeeuws Vlaanderen die hebben reden tot mopperen.
Maar jij echt niet Raf, en jij gaat naar zoveel treffens toe.
Er is altijd wel iemand die even naar een winkel gaat voor jou en het dan mee neemt.
In Duitsland gebeurt dat zoveel.
Als ik wat moet hebben neemt iemand het voor mij mee naar de beurs of treffen.
Maar anders om gaat het ook zo, ik verstuur ook wel dingen voor mensen als ze iets hebben moeten.
En als jij zo lang over die korte stukjes rijd wordt het tijd dat je een auto met versnelling koopt.

dan maar de grens over naar bergeik
51 km en een reisduur van 1.20 uur

Is wel erg langzaam he Raf?
En laat dan je "troto mobiel" thuis staan.
Belgiësch Limburg heeft toch wel een goed wegen net.
Ik heb echt geen medelijden met jou "situatie" hoor.
Bestel je die lijm toch gewoon anders in Bergeijk of Duitsland.
Het kost wel wat maar je hebt ook wat!!

Hein

hallo hein

kostprijs is geen probleem heb ik nog gezegd
via telefoon doen ze hier niet bestellen
er zijn er die bestellingen doen en ze niet komen ophalen en dat is de reden dat ze een voorschot vragen
ik bestelde twee motoren 400 speed van graupner met een vertraging er op
wel ik zit met 2 motoren met een lange as op 6 volt
laat het nu niet de motoren zijn die versleten waren maar de vertragingen waren om zeep
de nummer klopt nog wel maar het artikkel in het doosje is alleen de motor en niet de combuinatie motor vertraging

wat de reis tijd betreft van as naar bergeijk moet je eens op http://www.routenet.be kijken
wat die voor u berekent
het zijn allemaal kleine binnen wegen met 100 flitspalen en nog eens evenveel rode lichten

iemand iets voor me mee nemen

WIE dan wel ???????????????????
hier in deze uithoek zitten we allemaal met het zelfde probleem
er zijn zo een 25 leden in de club die allemaal met hetzelfde probleem zitten

heb ik eens een servo laten mee brengen door mijn pa die in antwerpen woont
was het de verkeerde
van een retract zijn er links en rechts draaiende
(deze doen maar 1 slag je kan niets in stellen zoals hij uit het doosje komt werkt hij)
zat er een verkeerde in het doosje
moet je hem hebben ik heb hem nog altijd liggen hier want gebruiken kan ik hem voorlopig toch niet of hij moet in de type23 passen

ik vraag geen medelijden hoor zeker niet
ik schik me in mijn lot en bouw zo langzaam verder
maar als je naar het duikboot weekeinde komt breng dan AUB zo een UHU 300 tube lijm mee
en laat eventjes via pb weten wat ik moet betalen want pinnen kan aan het water niet denk ik

groetjes raf en tot in lelystad
ik ben het test basin aan het vernieuwen want de zijkant is door gerot

@Raf,
kijk eens bij de routepanner van de ANWB
Gegarandeerd dat je er sneller bent en dus minder rijdt en dus geld over houd.
Naar Bergeijk,

De snelste route van As (As (Limburg)) (België) naar Bergeijk over 53,3 km in ongeveer 51 minuten.

Naar Antwerpen,

De snelste route van As (As (Limburg)) (België) naar Antwerpen (België) over 97,3 km in ongeveer 59 minuten.

Als ik iets telefonisch bestel wordt hij mij gewoon toegestuurd.
ook van uit Duitsland.
Heb je soms eens niet betaald?
Dan kan het natuurlijk gebeuren dat ze niets sturen.

En wat heben die 2 versleten motoren die niet versleten waren te maken met het niet geleverd krijgen van spullen?

Je hebt toch wel vrienden in België die eens wat mee kunnen nemen als je naar een treffen gaat?
En er zijn 25 leden in je club en jullie gaan veel de baan op dus komen ook op veel plaatsen.
Dan is er toch wel altijd iemand die even naar een winkel gaat om iets voor je te halen.

Ik haal wel 2 tube's voor je en stuur ze je wel.
Stuur me wel je adres.

Hein

Back