U 47 van Robbe

hallo hein

betaald heb ik altijd alles daar licht niet het probleem
ik heb bij niemand schuld zelfs niet bij een bank want ik heb nergens een lening lopen

kom je niet naar lelystad dan ?????

de pericelen met materialen (zie het boortje van 2.2 mm)is niet alleen in de modelbouw wereld zo ook bij andere winkels geld het zelfde devies
eerst geld dan bestellen

wat de motoren temaken hebben

ik bestelde deze set 2 maal
SPEED GEAR 480 3,45:1 7,2 V
Best.-Nr. 6501 EUR 71,80 *

en in de verpakking zat
SPEED 480 Race 7,2 V
Best.-Nr. 6330 EUR 17,30

maar ik moest wel de prijs van 71.80 betalen
en volgens de dealer was bovenstaande combinatie niet meer leverbaar
alleen staat hij nog wel online bij graupener (https://shop.graupner.de/webuerp/servlet/AA?wgr=821)tekoop

en tel dan maar eventjes uit 2 X 71.80

wat treffens betreft in belgië is er echt niet meer veel wat duikboten aan gaat
en ik heb dit jaar wat gesnoeid in de treffens waar ik heen wil gaan
want er zijn een heel deel demo dagen bij gekomen maar

wat het treffen nog aan gaat is dat het meestal op zondag is en dan zijn de winkels dicht
en op zaterdag zijn ze meestal maar open tot 12 uur of ook helemaal niet

en nu en dan moet ik ook nog werken zelfs op zaterdag
want ze hebben nu op de fabriek (toelevering )gestaakt (4 dagen) en nu moeten wij 6 dagen op zaterdag komen werken om de schade in te halen
ik wordt niet betaald want ik moet die dagen recupereren
maar je bent wel een dag kwijt waar je iets anders op kon doen


groetjes raf
ik doe je een pb met mijn adres want ik wil echt wel die lijm gebruiken
 
hallo

nu terug eventjes over het probleem

daar ik alles dubbel heb ben ik dus in de mogelijkheid geweest om het achterste gedeelte alleen te testen
drukbuis en daar een bajonet sluiting op gemonteerd (vrouwelijke kant)
en na de test is gebleken dat de achterkant dus water dicht is

dan terug met de originele romp maar wel een nieuwe O ring gestoken
er zijn nog twee lekken aan de linker kant ?????
water komt er niet in maar lucht gaat er wel uit

nu ben ik de eind dop die ik dus nog reserve heb liggen aan het voorzien van een schot met een ventieltje zodat ik er druk op kan zetten
zo kan ik de wtc die in de romp zit opdruk brengen en krijg ik een betere kijk op waar een lekje is

nu moet dit nog wel eerst drogen voor ik kan testen dus vanavond maar eerst terug een update

groeten raf
 
hallo

de test gedaan en het rusultaat is
de bajonet O ring lekt

ik heb een diepte van 1.36 MM en een spleetbreedte van 2.49 mm
heeft er iemand pertoeval een tabellen boekje langs de pc liggen

de O ring die ik nu heb is 1.77 dik
deze licht losjes in de gleuf

en de andere die ik nog heb liggen is 2.69 dik
deze is iets kleiner en spant rond de bajonet maar kan er niet in
dus deze is te dik


voor de rest is de romp water dicht
er ontsnappen lucht belletjes maar er komt geen water in de boot
maar eigenlijk horen er helemaal geen belletjes te ontsnappen

aub kan er eventjes iemand in zijn boekje kijken wat ik eventueel nodig zou hebben
want hoe stom het ook lijkt ik heb een boekje maar dat licht op de fabriek
en daar kan ik nu niet aan

groetjes raf
 
Hoi Raf,

de groef van een o-ring dikte 1,77 staat er niet in 1.8 wel
voor deze is de breedte 2.2 pneumatische aangedreven en 2.4 hydraulisch
de diepte is 1.55 pneumatisc en 1.5 hydraulisch.

voor U neem de pneumatische maten.
de stralen (afrondingen) van de groef zijn 0.3

is uwe telefoon kapot? je kan me toch bellen voor info.

groeten,

Stefaan
 
hallo

nee nie kapot wel plat hahahaha
teveel gebelt vandaag en nu is de accu plat
handig zo een draadloze

skype maar

groetjes raf
 
@Raf,
ik snap het nu niet meer.
De ene keer zit de ring los de andere keer lekt de o-ring.
Dan zijn de motoren verkeerd en dan weer oke.
Of de servo draait verkeerd en is dan weer goed.
Wat is nu het probleem Raf??
Ik denk dat er meer mensen zich dat afvragen.
Bouw eens wat rustiger en maak er geen accoord werk van.

Hein
 
hallo ??????
ik heb 11 boten die kunnen varen
dus ik kan aan die 11 boten problemen hebben
je moet dus de topic's waar de postings in gebeuren niet door elkaar halendaarom zal ik ze eventjes op een rijtje zetten voor jullie
de kriek
motoren zitten er niet goed in doordat de assen niet goed uitgelijnt zijn is opgelost
de duikroeren zitten vast doordat er ca lijm is tussen gelopen is opgelost
de assen lopen tezwaar doordat de originele voorzien waren met een diameter van 2.2 en er nu assen van 4 in zitten wordt opgelost door de bussen te ruimen of vervangen

de u2540
de bajonet sluiting was los gekomen doordat de lijm gelost heeft is opgelost
de bajonet sluit niet 100 % de oorzaak is gevonden en wordt deze week opgelost
de romp is gebarsten daar ik de boot anders heb gebouwd dan voorzien wordt ook deze week opgelost

de u47
heeft tot nu toe goed gevaren en nu is er een lucht lekkage
de oorzaak was een lekkende bajonetsluiting daar ze met dezelfde lijm was gelijmt als de u2540 is opgelost
nu lekt er lucht langs de O ring en deze wordt deze week nog vervangen door eentje die iets dikker is en ik heb nu goed vet van stefaan gekregen dus is haast opgelost

het probleem met de servo is irellevant aan dit alles maar staat wel ergens in het topic bij de u47
deze dient om het ventiel te bedienen en is vervangen door een die in de goede richting draait
dus ik heb er eentje over en is opgelost

de orka
brandje gehad in doordat de regelaar opbrande tijdens het varen oorzaak nooit gevonden het was een rookie van robbe
deze is vervangen door een water dichte van conrad en is dus opgelost

een nieuwe romp voor de orka gebouwd doordat de polyester door de brand beschadigd was en ik de zaak niet meer vertrouwde was opgelost

de nieuwe romp lekt steeds harder oorzaak kon niet worden gevonden
de romp is dan leeg gemaakr en de lek zat in het batterij vak is opgelost

de romp lekt nog een heel klein beetje???
een aantal lekjes door lucht bellen in de polyester
oorzaak de temperatuur waneeer de romp gebouwd was zal te koud geweest zijn of de gelcoat te oud is opgelost

de orka krijgt een nieuwe rugvin die kan worden afgenomen
net het zelfde principe zoals een zwaard bij een zeilboot maar dan anders om
dit om de orka beter te kunnen transporteren en de kist wordt dan 15 cm lager wordt aan gewerkt

het type 23

problemen met het roer zijn opgelost
de gebroken staart door de tentoonstelling is opgelost
het verloren tandtwieltje is opgelost
deze boot licht nu eventjes stil onder een doekje te wachten

thypoon
assen zitten er in en de motoren zijn uitgelijnt
eerst de problemen met de bajonetsluitingen oplossen want deze is dezelfde als die van de u2540 en de u47
voor de rest geeft deze boot nog geen problemen

de akula
geen problemen buiten dat de bajonet sluiting dezelfde is als de u2540 deu47 en de thypoon
dus deze boot staat ook in het droogdok te wachten op een oplossing


de george
licht te wachten op een bajonet sluiting
diegene die ik gemaakt had is net ietsje tegroot naar mijn goesting

manta rog
probleem dat ik de rolroeren niet naar mijn goesting krijg ingebouwd


dat was het voorlopig zowat
de andere boten werken naar behoren

groetjes raf

hopelijk kunnen jullie er nu terug aan uit
 
He raf,

dan ben ik toch blij dat ik maar twee onderzeeers heb,en ik me druk maken over een paar stippen te zetten op de
patrick henry,ja dan mag niet zeuren. :oops:

Ik wens je veel succes en sterkte er mee :thumbsup: en laat eens wat foto`s zien kunnen wij ook zien wat de problemen zijn,misschien leer ik er nog wat van.
 
@Harrie,
je hebt gelijk.
Laat ons dan maar wat minder boten hebben.
We kunnen wel varen.
En problemen?
Wat zijn dat?
Ja jou stippen en cirkel op je boot.
Dat zijn problemen he!
Maar voor de rest..................

Hein
 
hallo

niet kunnen varen is veel gezegd

maar het eigenlijke probleem is dat ik bij norbert brugge bajonetsluitingen heb gekocht die niet dicht zijn

na het opmeten van de opening in de bajonetring waar de O ring in moet komen lijkt deze opening tegroot voor de O ring

dit probleem staat helemaal los van de verkeerde lijm keuze
dit wordt opgelost zo snel ik de lijm in huis krijg (opgestuurt door hein)

maar blijf ik nog met het O ring probleem zitten
de zelf gemaakte bajonetsluitingen zijn wel dicht ????

maar op dit ogenblik zijn er dus 4 boten waar dezelfde gekochte sluitingen in zitten
en deze staan dus nu op het droge en ik kan je zeggen dat ik dat KL**en vind
want dit is helemaal niet te voorzien en een oplossing is er voorlopig ook nog niet

ik heb plakband onder de O ring gekleeft en dat brengt oplossing maar voor korte duur
ik moet dus opzoek naar dikkere O ringen
maar volgens stefaan zijn boekje is er geen maat meer tussen 1.77 en 2.66
of het zou een niet standaard maat moeten zijn

en of je nu 10 of maar 1 boot hebt maakt in dit geval niet uit
lek is lek en dat is dus best onaangenaam
en het heeft zelfs niet te maken met snel of onzorgvuldig werken
want het stuk dat lekt is aangekocht
en voor 100 euro mag je wel een sluiting verwachten die ook echt afdicht
of zie ik dat verkeert (kan ook natuurlijk )

wat de orka betreft is het een kleine wijziging om hem beter en makkelijker te kunnen transporteren
en het probleem met de manta rog is dat ik het zoals gepland niet mooi vind
het werkt wel maar ik vind de combinatie richting duikroeren niet mooi aansluiten aan de romp
een cosmetisch probleem zeg maar


groeten raf
 
raf zei:
maar het eigenlijke probleem is dat ik bij norbert brugge bajonetsluitingen heb gekocht die niet dicht zijn

na het opmeten van de opening in de bajonetring waar de O ring in moet komen lijkt deze opening tegroot voor de O ring

groeten raf

Dat is een bekend probleem, heb ik ook last van. Oplossing: een stukje 2mm breed plakband in de groef plakken (ontvetten !), en dan de ingevette o-ring omheen eronheen leggen. Dan wordt de groefdiameter een fractie groter, en presto, de ring dicht wel af. Één maal rondom is bij mij voldoende met oracover trimlijn. Nooit geen lekkage meer via de bajonetring.

jij schrijft dat het bij jou niet werkt, dan twee maal eromheen??

Of anders een 2,66 ring erom die te klein is. Door het oprekken wordt de doorsnede ook kleiner. Even experimenteren.
 
hallo lex


ik heb onder de O ring een laag dikke plakband liggen maar dat was niet genoeg
dan drie lagen oracover tape er nog maar eens mee onder maar nog steeds niet genoeg
en 4 lagen lukt niet want dan krijg ik de sluiting niet meer dicht

en een dikkere O ring zit er nog niet in want dinsdag kan ik maar eerst naar de winkel want die sluiten vanaf zaterdag middag tot dinsdag morgen
en daar ik morgen post heb tot 14.00 kan ik maar naar de middag naar de winkel
en zit ik hier nu dus achter de pc muziek te draaien
van fransje bouwer LOL

stefaan had daar ook reeds over gepraat donderdag maar ja het is hier een lang weekeinde geweest voor sommige
en dus alles dicht

ik had nog een dikkere ring liggen maar deze was 2.66 en ik kon hem niet genoeg oprekken om hem klein genoeg te krijgen
het voordeel is wel dat ik dinsdag op de fabriek in de kasten kan gaan snuffelen om te kijken wat er allemaal tekrijgen is (lekker dikke boeken of pc)
en hulp van collega's die voor een kopje gratis koffie (ik moet die dus betalen hahaha)nog wel iets willen doen voor me

wat is de wereld soms toch schoon he al vind ik het nu knudde dat er 4 boten stil liggen en er eerst een oplossing moet gezocht worden

maar als je een andere O ring hebt gestoken heb je daar de maten nog van lex
dan kan ik daar van die maat reeds uitgaan
pak ik een kleinere en een ietsje grotere mee
van de winkel
ik moet dan nog wel eens terug over en weer maar dan kan dat allemaal in 1 keer met weer wat reserve O ringen

groetjes raf
 
Hoi Raf.

Nee, geen maten meer. Het was toen ook een experiment om het dicht te krijgen, maar toen het met de tape lukte ben ik ermee gestopt. Het was een 2,5mm dikke o-ring dacht ik, maar de diameter is gissen. Anders neem ik m'n bakje ringen wel mee Zondag, kun je testen.
 
@Raf,
als je dan vrij hebt ga dan naar Maastricht.
daar is een winkel die heeft alle buitenaardse maten o-ringen.
De afrit naar het Academisch Ziekenhuis langs de autoweg Maastricht-Luik.
Bovenaan rechts, dan zie je links het bedrijf liggen.
Het verkoopt lagers, materiaal en o-ringen
Neem je boot mee!!!!!!!!

Hein
 
hallo hein


ik heb gelukkig nog een stel losse ringen liggen
losse is veel gezegd

ik heb met deze ringen de boot getest zie het topic er over
dus een deksel met de binnen ring
en een buis met een buiten ring
ik heb deze reeds in de auto liggen en ik wil die zeker mee nemen
als ze daar op passen dan passen ze ook op de andere

ik zal eventjes op internet zoeken of ik het bedrijf vind

want het is echt om gek te worden weetje
alles zit vast en is klaar en het heeft gewerkt (maar wel met een plakbandje er onder) en opeens dikke ellende
loskomen is ook erg maar dat kan je herstellen door het terug vast te lijmen
maar dit is niet zomaar opgelost met wat lijm

heb je soms een naam van dat bedrijf????

ik ben sneller in maastricht dan in hasselt hoe gek het ook is

groetjes raf
 
RAF,
voorheen was het "Het Lagerhuis"
Hoe ze nu heten weet ik niet.
De afrit van het Academisch Ziekenhuis moet je hebben.
Aan het eind rechts en bij de verkeerslichten links en dan weer links.
In die straat is ook een drukkerij.
NEEM JE BOOT MEE ! !
Dat helpt daar.

Hein

Je kunt je ring ook zelf maken.
In Duitsland verkopen ze die rubber per meter.
In Sonar staat vaker een advertentie daarvoor.
 
hallo hein

doen ze hier ook
maar stefaan heeft gezegd dat de mogelijkheid bestaat dat de ring lekt juist daar waar hij aan een gekleeft is
en als er eentje is die dat kan weten dan ben ik bij stefaan wel bij de juiste persoon denk ik niet ???

dus ik heb liever een ring uit 1 stuk
ik zal eens verder zoeken want ik kom niet via de auto strade naar maastricht ik kom via lanaken en zo aan het stadshuis richting europa brug
de auto strade is een heel eind omrijden via kleine wegentjes van uit genk
en via zutendaal ben ik snel in lanaken en zo de grens over

groeten raf
 
heb iets gevonden


kogellagerhuis
het graanmolen 20
6229 pa maastricht
043-3560707

dat zou het moeten zijn
ga er morgen eens naar telefoneren

groetjes raf
 
@Raf,
niet bellen maar er naar toe gaan.
Mondeling is beter dan via de telefoon.
En je ziet ook meteen wat ze nog veeeeeeeeeeeeeel meer hebben.
Ik meen ook dat ze nu perslucht materiaal hebben.
En dat de o-ringen na verloop van tijd niet meer goed afsluiten is ook normaal.
Het is rubber wat harder word en wat krimpt.
Vaak worden ze slecht door het vet wat we gebruiken om de ring in te vetten.
Maar neem een reserve ring mee.

Hein
 
hallo hein

ik bel eerst om te kijken of ze open zijn
en als ze open zijn er als een speer naartoe wat dacht je
en een reservering ze kosten geen 10 euro per stuk wel ??????
ik neem er meteen als ze passen een doosje van mee
normaal zitten er 10 in zo een doosje dus met die 5 boten ben ik er zo doorheen

groetjes en ik laat wel iets weten
 
Back
Top