Uitlaat nademper

Ik mag er toch vanuit gaan dat ze dat wel weten!...
Ik heb begrepen, dat het bij de MACH niet om een bepaalde geluidssterkte en tijdseenheid gaat, onder geen beding mag het gevelgeluid bij de woonboten boven de 50dB komen, geen seconde.
Of dit volgens de wet is, weet ik niet, maar zo blijkt het te zijn.

Dat lijkt mij heel erg vreemd; wij mogen bij een overschreiding van ruim 27 dB (77,3dB(A) gemeten op de gevel van het dichtsbijzijnde bewoonde huis) zelfs nog 17 minuten per dag van de baan gebruik maken.
Die 77dB(A) zouden wij halen bij het racen met 10 Big Scales tegelijk met getunede uitlaten (per stuk >120dB(A) max).

De wet is hier in duidelijk; de wet is in heel Nederland gelijk en nergens in de wet is bepaald dat er nooit een overschrijding mag zijn. Er is alleen een samenhang in de mate van overschrijding en de tijdsduur hiervan.

omdat ze vermoeden dat de motoren van nu meer geluidproduceren dan 3 jaar geleden . Ik ben ervan overtuigd dat dit niet zo is en had graag gezien dat ze dit uitgetest hadden .

Na wat huidige Novarossi motoren gemeten te hebben kan ik je vertellen dat deze wel degelijk gemaakt zijn om per slag veel brandstof op te nemen en het in een verbrande vorm ook weer uit te spugen, hetgeen ook de hogere verbruik verklaart. De flash heeft enkele graden meer opening in de krukas, zijn uitlaatpoort ligt super hoog (7.9 ~ 8.2mm tov 7 ~ 7.5mm van 3 jaar terug) en is super breed uitgefreesd.

Konden we in ieder geval de auto voor het seizoen uittesten.

Je bent/was toch ook lid van de AMCA en de Baanbrekers? Moet voor jou geen probleem zijn maar voor de mensen met alleen een lidmaatschap bij de MACH zal dat lastiger zijn.

De nieuwe Flash 3,5:

nr1.jpg

nr.jpg

Ach, op nürnberg stonden vrijwel allemaal elektro 1:8 onroads: Motonica, Edam, Serpent, Mugen had ook plannen en ook nog ombouwsets voor/van diverse merken.

De toekomst IS elektro; hoe je het ook wend of keert; het is sneller, stiller, schoner, makkelijker en alle fabrikanten zetten in op elektro. De instap is lager, de doorgroei mogelijkheden groter en de inzetbaarheid is beter...
De nitro zal verworden tot een 'niche' waar nog wel in geraced zal worden, maar de echte snelheid en competitie zal steeds meer richting elektro verschuiven.

Ach, op nürnberg stonden vrijwel allemaal elektro 1:8 onroads: Motonica, Edam, Serpent, Mugen had ook plannen en ook nog ombouwsets voor/van diverse merken.

De toekomst IS elektro; hoe je het ook wend of keert; het is sneller, stiller, schoner, makkelijker en alle fabrikanten zetten in op elektro. De instap is lager, de doorgroei mogelijkheden groter en de inzetbaarheid is beter...
De nitro zal verworden tot een 'niche' waar nog wel in geraced zal worden, maar de echte snelheid en competitie zal steeds meer richting elektro verschuiven.

Maar veeeeel minder leuk.
En als nu de 1/8 rijders 1/10 gaan rijden is het probleem met het geluid ook weg.

Geen uitlaat platgereden maar een LiPo platgereden? :banana:

Is duidelijk een zwak/gevaarlijk punt van die auto, want reken maar dat ie helemaal in rook opgaat, mocht de lipo een goeie klap krijgen.....
Wellicht kan het wel iets zijn met LiFe, want ik geloof dat dat minder/niet fikt...
Ik heb er 2 besteld (LiFe) voor in mijn startkist, gewoon om eens te proberen, i.p.v. de 7Ah Lood(zware) gel accu die er nog in ligt....

Ik heb er 2 besteld (LiFe) voor in mijn startkist, gewoon om eens te proberen, i.p.v. de 7Ah Lood(zware) gel accu die er nog in ligt....

Ik heb deze halverwege afgelopen seizoen aangeschaft. Had ik bij iemand gezien, geen idee meer bij wie ;) Die hadden er 2 stuks 2S LiPo in serie in.
hudystartbox.jpg

Zelf heb ik er een 4S LiPo 25C 4A erin. Echt een aanrader. :yes:
Kun je bijna in je binnenzak steken, weegt geen drol en sleurt alle motoren probleemloos door zijn compressie. Ik had er 2 stuks 4S LiPo's bij aangeschaft (met het idee om die parallel te zetten), maar dat is compleet overbodig. Die 2de LiPo zit nu in de Q-world startbox van mijn zoontje. Ik dacht dat ie niet meer veel kracht had, maar met de 4S LiPo erin is dat nu ook een echte krachtpatser.

Ik had er 2 stuks 4S LiPo's bij aangeschaft (met het idee om die parallel te zetten), maar dat is compleet overbodig. Die 2de LiPo zit nu in de Q-world startbox van mijn zoontje. Ik dacht dat ie niet meer veel kracht had, maar met de 4S LiPo erin is dat nu ook een echte krachtpatser.

ik heb express 2 stuks 4500mAh 2S LiFe (om in serie te zetten) aangeschaft, om eens te kijken hoe LiFe zich houdt onder belasting, zouden iets beter hun spanning vast moeten houden vergeleken met Lipo. Hoe lipo's zich gedragen weet ik heel goed, LiFe heb ik al als ontvanger accu, nu ook een ervaren hoe meer vermogen LiFe zich gedraagd.

Aanvullend, heren zo gaat de uitlaat nademper uiteindelijk worden, heel stil dus..... ;)

Zo lang de italianen en Amerikanen motorsport hoog in het vaandel hebben zal de brandstofmotor nooit verdwijnen

dat denk ik ook roelof alles is daar op brandstof...

zou het ook heel erg jammer vinden als brandstof weg gaat...

dan zou ik misschien stoppen met deze hobby...

Zit je toevallig in de winterstop, dat je al 3 maanden met één lading doet ;)

Zelfs mijn oude 4400Mah doen het op de Hudy startbox nog prima:)...

Ghe iemand is wakker hahahahaha...
Hey HPIFreak, diehards rijders snuiven tin en nitro. Misschien is het beter een Electric Nitro forum te maken :squarewink:

Volgens mij is alles wel zo'n beetje gezegd hier.

Back