En het geluid van de bank zelf?
Is verwaarloosbaar en bovendien voor iedereen min of meer gelijk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En het geluid van de bank zelf?
Beste Iwan,
Ik denk dat niemand tegen geluidsreductie is, elke verbetering daar is welkom.
Hahaha, daar houd ik je aan! Vanaf nu verwelkom je elke vorm van geluidsreductie, dus onafhankelijk van wat die manier is of wie het oplegt.
Is al vastgelegd toch, het wordt alleen niet gehandhaafd?![]()
Zie de regels:
Each motor must be equipped with an exhaust system and inlet silencer to reduce the amount of noise
generated by the car.
The maximum noise level for a muffler with INS box is 83 dB´s, measured at ten (10) meters distance
and one (1) meter high for a single car.
EFRA´s definition of a noise level is always final.
Only EFRA homologated 3-chamber mufflers are allowed on EFRA sanctioned events. The EFRA
homologation number must be engraved on the sidewall of the muffler.
Race directors have the right to measure on track side and take out cars that make too much noise
Deze regel wordt zoals deze omschreven is toegepast, de meetmethode echter niet...
Zie de regels:
The maximum noise level for a muffler with INS box is 83 dB´s, measured at ten (10) meters distance and one (1) meter high for a single car.
EFRA´s definition of a noise level is always final.
Het meest belangrijke stukje uit die opmerkingen vind ik deze : 'Drivers have to take their responsibility'.
83dB(A) op 10 meter/ 1 meter hoogte komt overeen met een bron geluid van 112dB(A).
Uit het -ons onlangs gemaakt- geluid rapport van het akoestisch ingenieurs bureau wat voor onze club de rapportage heeft opgesteld:
![]()
Jaap, plaatje is niet te zien.
83dB(A) op 10 meter/ 1 meter hoogte komt overeen met een bron geluid van 112dB(A).
Uit het -ons onlangs gemaakt- geluid rapport van het akoestisch ingenieurs bureau wat voor onze club de rapportage heeft opgesteld:
![]()
@Nismo
Dan heb je het toch verkeerd begrepen denk ik. Raar ook dat je de opmerkingen die slaan op de verandering van de regel betrekt op het stukje regel wat al bestond..
De verandering van de regel betekent dat vanaf nu auto's gewoon van de baan gehaald kunnen worden zonder daarbij de norm te hanteren van 83dB.
Nou denk ik niet dat dat gaat gebeuren, maar het mag nu dus wel.