Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoe ga je al deze mechaniekjes gangbaar en waterdicht houden?
Bij dit soort schepen heb je zeer regelmatig water aan dek, en aluminium en messing zijn gecombineerd met water nou niet elkaars beste vrienden.
Onderstaand de Ral kleuren van Boskalis
Bekijk bijlage 354893
Adam was me net even voor, maar hij is wat vergeten
. De Anti Fouling is Rood RAL 3009.
![]()
hey Jan , inderdaad , het systeem van IMTH is niet zoals het hoort te zijn .
Een bedrijfszeker systeem is een servo van 2x90° te nemen met een tandwiel (met of zonder riem) en dan 2 op 1 nemen zodat de truster 2 x 180° beweegt .
Als je daar een kleine tijdvertraging opzet vanuit de zender verkrijg je een heel betrouwbare sturing .
Meerdere scheepsmodellen in onze vereniging varen met deze opzet en we hebben daar nog nooit problemen mee gehad .
Groetjes
Ronny
Hey hoe heb jij die forks waterdicht gemaakt?
Erg mooi veel werk met dat styreenEen kleine, voorlopig de laatste update, wegens een tijdelijke lichamelijke beperking, het resultaat van een verloren gevecht met mijn dochters paard... Vrees ik dat het wel enkele weken misschien wel maanden duurt voor ik weer iets bouw, het lukt wel maar gaat zo ontzettend traag dat ik er gefrustreerd van wordt vandaar.
Na het mechanisch werk, werk ik steeds af en detaileer ik met styreen, alles was zo goed als af enkel "moertjes" moesten nog worden bijgeplakt, wat ik nu nog moet doen is wat inspectie luiken luiken op het messing zetten en wat leidingen links en rechts plaatsen, de hydraulische leidingen maak ik met electrodraad AGW 28 - 26 en 24 respectievelijk 0,8 tot 1,4mm. de gaten in de verschillende motoren zijn er al en alle leidingen steken net genoeg uit deze lijm ik met ZAP. De koppelingen (deze zijn bij de echte winch met rode plakband omwonden) worden of geschilderd of met rode microtape aangebracht, deze tape trek wat samen als je hem verwarmd dus geeft een strak resultaat.
Anyway wat foto's:
Achteraan zie je dat er nog wat koper mot worden weggehaald, dit soort dingen gaat moeten wachten...
Verder ga ik de nodige bestellingen doen, en de ESC's misschien installeren, ik hoop dat dit me wel lukt, misschien kan ik een beetje de electronica afwerken, we zien wel...
Al met al toch nog een leuke update, de mensen met meer detail foto's zullen merken dat bijna alles wat er op de echte winch aanzit terug te vinden is.
Dit is een heel erg leuk projectje...
Tot de volgende...
Dat zou kunnen maar hoe simpelder men het maakt , hoe minder er stuk kan gaan .90 graden servo's met een "versnelling" er op zijn niet echt meer van deze tijd, zijn mooiere oplossingen voor....
Waarom zou je je props willen zien draaien? Ze zitten toch meest onderwater.........bij ouderwetse motoren kan je de snelheid vrij traag laten lopen, zodanig dat je de prop kan zien draaien
Prachtige update Jan. Ik geniet er van
Je gaat als de brandweer.....
Hey Jan,
Alweer een hele diepe buiging vanaf deze kant. Je bent in korte tijd al heel erg gevorderd met je romp. Ik verdenk je er ook stiekem van dat je hier ook al even mee bezig bent. Zie dat je ook de verschansing rondom al hebt geplaatst. Ankerkluizen, alsmede de waterinlaten en de stootbanden op zijn plek. Chapeau hoor. Nu zeg je ook dat de kimkielen geplaatst zijn. Hier zie ik geen foto van. Wat nu aan de zijkant zit is ook een soort stootlijst.
Heerlijk om te zien hoe ze groeit Jan.
Jan, Hoeveel KV zijn die motoren van je en hebben ze een vertraging? Mijn ervaring is dat je een zo laag mogelijk KV getal moet hebben. 750KV werkt aardig bij 7,4 Volt. Kijk even in het bouwverslag van de Yarra door Lex Verkuijl. Daar heb ik veel van opgestoken. Ook in het verslag van mijn tanker(avatar) heb ik wat bevindingen vast gelegd. Meer trial and error, dus geen wetenschappelijk verhaal. Gr. Klaas.
Waarom zou je je props willen zien draaien? Ze zitten toch meest onderwater.........
Maar zonder dollen, je props zo langzaam laten draaien brengt niets.
Heb inmiddels zelf de nodige ervaring met brushless motoren, maar ik heb er nog nooit last van gehad, dat ze in hun laagste toerental te hard draaien.
Slip, weerstand, wind, stroming, ongelijk oppakken van motoren, zijn factoren ook invloed hebben op hoe langzaam je kan varen.
Ik volg dit met grote bewondering op de achtergrond, evenals het vorige bouwverslag.
Man man, hoe is het mogelijk, dat je daadwerkelijk alle disciplines tot in de finesse beheerst, diep respect!!!
Mvg,
Pascal.