Van een Simprop Contest vaarregelaar naar een restauratie van een Theodor Heuss

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door MicropropSport, 26 okt 2019.

  1. MicropropSport

    MicropropSport Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    9.758
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja... ook benieuwd wat het gebadder gaat opleveren... er kan 1 pak idd uit als het moet.
    Schaalgewicht is meen ik 3,8 kg... ook dat eens wegen...

    Peter... ach... oventje staat in de bijkeuken. Gaat ook wel hap in. Maar dat zal niet uitharden op epoxygassen... Ik heb de grap vaker uitgehaald.

    UHU Endfest kan je ook in de oven zetten. In het doosje een temperatuurstaffel voor eindsterkte.

    De roeren heb ik ook zo gebakken... motorkapjes met gipsmatrijs en al...

    Gipsmatrijzen willen in de zomer redelijk goed drogen... maar beter in de oven... water er uit te drijven... zo rond 70 graad...
     
    Cnn vindt dit leuk.
  2. Peter58

    Peter58

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Wel ff filmen in die kuip he, laat ons mee genieten :)
    Grt peter.
     
    Cnn en MicropropSport vinden dit leuk.
  3. willum

    willum

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.768
    Locatie:
    noord-limburg
    Kan niet.
    Is de kuip van de buren.
    Ha, ha, ha
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. MicropropSport

    MicropropSport Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    9.758
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Haha... komt mooi uit... buren net verhuisd... badkamer verlengen...

    Ik zal proberen het in Supermarionation vast te leggen. FAB!

    Ik zag laatst bij de dump grote plastic transport kratten... helaas hadden ze gaten in de bodem geboord...
    Was mooi in het tuintje geweest... water kan altijd voor de plantjes ingezet worden... beter dan weg int riool?

    Ja... vliegen... wel? Hij ging niet... zender zonder display... doet ie anders nooit... ik stond multiperplext! Gnats! Wat nu weer!

    Dus vanmiddag de kabelbreuk kunnen fixen...
    Trial and error en nog effe overleggen met een MBF supertechneut... geeft de burger moed.

    Het is toch gelukt met het originele kabeltje... kunst en vliegwerk gered en ook niet nodig door een nieuwe te vervangen... wat ook smd solderen zou inhouden aan het dipsplay... pielwerk...


    De verbindingsstrip... met ruptuur...
    17 jaar buigzaamheid... houdt een keer op...


    4ED3724E-5F26-443B-BF29-7EE8719BD145.jpeg


    En zo aan het display...

    EE6C235C-1AD5-405A-9E28-008E23454F0C.jpeg


    Ik heb de strip vast getaped aan een werkpaneeltje met blauwe Tesa schilderstape.
    Daarmee de strip even goed geborgd voor het klusje.
    Marges haaks afgebakend...
    Met de Wellerbout, regelbaar, temperatuur op 300º C gezet, en onder een loupe, met
    scherpe soldeerpunt (verwisselbare stiften) de baantjes in het plastic iets ingesmolten... behoorlijk pielwerk... maar is te doen.

    Daarna met een niet te fijn schuurpapiertje meer plastic weg geschaaft... en met een heus radeermestje, met een ronde mes vorm, de stripjes verder schoon geschraapt. Dat werkte!
    Eerste oefening, strookje van 4 mm achtte ik niet netjes... maar de tweede oefening ging goed.
    De strip lang genoeg om iets ingenomen te worden, en trekspanning vrij...

    Daarna moest het strookje opgedikt worden met reepjes polyester tape,
    om het opdikkende als klemmend als klemmend in de stekker te krijgen.

    De strip gaat iets klemmend in de zwarte stekkerhouder...
    strookje is zoiets van 7 mm breed...
    Al met al weer goed voor een paar uurtjes frummelen en graaien in de elektronica restanten voor alternatieve bekabeling...
    De zwarte stekkerhouder op het moederbord van de zender...


    52FD94A5-26D3-45B3-BEEB-6C6FA14FC9CA.jpeg

    Nu weer tijdelijk mechanisch onvermoeibaar! Top.
    Weer een dagje dat iets maakbaar bleek.

    Voor wat het waard is...
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2020
    Cnn, Stoompomp, Peter58 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. k-k

    k-k Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    7.417
    Locatie:
    Oostvoorne
    't Is wat met die MPX dingen, maar mooi dat je het hebt kunnen fixen. Geeft voldoening en scheelt de postduif een reis op en neer naar Maasland. Een geluk dat het euvel niet al vliegende optrad. Vandaag zitten navelstaren in een Cockpit MM. Servo bedienen met 3 standen schakelaar werkte maar half. Bleek uiteindelijk dat het stekkertje op de verkeerde pennenset (kanaal 6 i.p.v. 7) stond. Een paar jaar geleden gemonteerd om de sleephaak van Bugsier 3 te bedienen. Werkte op 50% uitslag wel en toen niet verder gekeken. Gr. Klaas.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  6. MicropropSport

    MicropropSport Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    9.758
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ohkay... 'Tub-date'!
    Badewanne ins badewanne...

    Gewogen gisteren... 3.900 gram.
    Berekend naar schaal 3.800 gram. Naar bouw beschrijving 4.100 gram...

    Achterchip iets te zwaar... wordt beter met accu's meer naar voren.
    Het framewerk van het mechanisme is zwaar. Zou ik dat voor een deel maken in carbon of glasvezel,
    dan win ik zeker iets aan gewicht. Ik hoopte op beter. Bij aankomst is het model niet in het water geweest.
    Dus daarin geen referentie. Waterlijn achter staat halverwege de scharnieren, ter hoogte van de
    multiplex parkertjes...


    Model in de badkuip... bijzonder. Heeft 50 jaar moeten duren!

    IMG_2805.jpg


    Achter steekt het zo... accu's zouden naar voren kunnen. Toch is het een beetje lastig te zien met het licht.
    Opbouw staat op het model geparkeerd...


    IMG_2813.jpg


    De boeg toont dit beeld... en is daarin wel keurig...

    IMG_2818.jpg


    De lege Tedje ook even in het diepe... gaat nog een beetje stroef...
    alle rollertjes moeten er nog in, de kuip-bodem... ook met rollertjes...
    Maar het principe werkt prima... Tedje wel licht zien te houden en boeg
    iets hoger dan op de tekening staat voor de waterlijn...
    Met modern mini-rc moet dat zeker lukken...


    Hier een natte uitzet test... gaat hakerig... doet ie anders nooit...
    verlegenheid van een waterbangebadeend...





    En hier dan de pick-up... met duwtje in de rug...
    Mijn vrouw vond het allemaal wel brullen :) En dat het pardoes werkt!





    Nu even de zaak overpowered aan de bak... eerste filmpje...
    oeps... maakt toeren als een gek...
    En geen houden aan... dit is een E=MC2 rating voor speedboten! Knetters...
    Nee nog niet gemeten... sensoren verhaal... en weet niet of dat Jeti blijft of een
    RadioMaster toestand. Met mijn hack-zender-Evo-9 kan ik geen twee bootjes beknuppelen...
    Met Open-TX kan dat wel... 'Bade Das' part-one...





    Hier nog even de tweede registratie... bad een totale whirl-pool veranderend...
    Props slaan lucht... en toch was het bad vol hè? Te veel geweld...
    Drie motoren voluit. Ter zijde 36 mm en 1,6 spoed tweeblads. Midden 3 blads 45 met eveneens 1,6 spoed. Graupner oude voorraad...





    ja, ja... dit was wel even heel erg grappig... maar in het water klinkt het als nauwelijks toerenval.
    Motoren zingen het uit alsof er niets aan de hand is... Top!
    Niet is overbelast... of wordt warm...
    De unster mag er ook wel even aan. Benieuwd of het 2 kilo jast. Leek meer dan de FL-8
    Het liert als een tierelier...
    Om het alles telemetrisch te meten, moet er met Jeti wel even diep in de buidel worden getast...
    en het geeft ook een gigantische wirwar aan draden.
    En statisch?... dan kan ik een brommertje wel even aan een analoog amperemetertje aansluiten... zoals ik in het begin heb getest...
    Als je lang genoeg aanhoudt, veranderd het badwater wel in een snelstromende bergbeek...
    dat verbetert direct ook het af te lezen rendement... Haha...

    Nou ja... snel een proefvaren met GPS?... die kan ik wel even lenen uit mijn vliegtuig...
    om een satelietje te schieten :) Heb ik de 'oh-versnelheid' in het vizier...

    Voor wat het waard is...
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2020
    Stoompomp, AvdH, Cnn en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. willum

    willum

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.768
    Locatie:
    noord-limburg
    Trekkracht meten met een unster?
    Inderdaad, waarom niet.

    Veel plezier Bas,
    Willum
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. Peter58

    Peter58

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Dat brult lekker bas :) ziet er prima uit :thumbsup:.
    Dank voor het filmpje, erg leuk :worship:
    Grt peter.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  9. MicropropSport

    MicropropSport Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    9.758
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Willum... digitale unster of viswaag... geeft wel iets weer...
    Maar de 'tractie' ist stationair... en je slaat ook fors damp op de props. Trekt ook meer vermogen dan varend..
    Scheelt al snel een paar Amperès... gemeten op de Robbe FL-8 Flugsicherungsboot...
    Maar toch, onderdeel van de meet-pret :)
     
  10. k-k

    k-k Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    7.417
    Locatie:
    Oostvoorne
    Dat gaat goed tekeer Bas! En als de boot los vaart zal het nog beter gaan. Hebben de schroeven steeds vers water om in te bijten. Nu teveel verstoring door terug lopend water in de Badewanne. Belooft wat m.b.t. planeren en fietst ze de FL-8 eruit. Eigenlijk is met deze schroeven de stuwkracht niet goed te meten. Tot halve kracht gaat het wel, maar daarboven slaan ze lens.
    Als Tedje wat zwaarder is zal het lanceren en thuishalen wel beter gaan. Dan helpt haar gewicht wel om af te rollen. En de thuishaler lijkt me sterk genoeg om haar de helling weer op te trekken. Succes verder met afwerken en vaarklaar maken. Gr. Klaas.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  11. MicropropSport

    MicropropSport Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    9.758
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ja... Klaas je hoort ze af en toe even damp slaan. En hoe!
    Op snelheid zonder tegenhouden zullen ze beter bijten.
    Wel wordt de weerstand op hogere snelheid steeds hoger... zal er ook meer breekwater in de bellenbaan
    langszij en onderlangs komen dat verstoort. Maar dat het je met oversnelheid en ook nog eens een niet
    schaal onderwaterschip. Zou dat 100% schaal zijn, dan had het model veel lichter gebouwd moeten
    worden. Het is gebouwd op het transport van een loodaccu... was afgestemd op 6V motorspanning...

    Varta Sonneschein Dryfit PC 6V 2,6A en met een massa van 568 gram.
    Met de 3 LifePo4 pakketten zit ik op 1 kg... Dat is dus niet slecht...

    Ik wil onbalans of uit het roer lopen niet hebben. Voor testen niet erg...

    Moet eigenlijk toeren meten tov GPS snelheid. Dan kan ik die inzet gebruiken als einddoel.
    En reduceren van de spanning?
    Dat houdt in... 1 cel uit het pakket halen, en op 3 cellen gaan draaien. Dat had ik in het verre verleden
    al bedacht bij het draaien op 3x Monoperm Super 6V op overspanning 9,6V op NiCad.

    Die waren vroeger al beduidend zwaarder dan deze LifePo4 cellen. En max capaciteit in 1975 was zo rond de +1.000 mA
    Toen dat allemaal ook aanschaft... maar uiteindelijk loos... en na 10 jaar kon het lekkend en al de vuilnisbak in. Motoren zijn ook lichter dan de Monoper Super units...

    Lanceren ging 1x prachtig... maar bij het filmen ontstond de plankenkoorts... watervrees...
    Als alle rollers er in zitten, raakt de Tedje net niet meer de spindelbaan... en floept ie er mooi uit
    zoals ie ook het in oude toestand deed.

    Je had het ook over op wellend water in de klep. Wel zo dobberend komt daar water op
    waterlijn hoogte te staan. Vol gas... raakt het weer leeg. Dus daar zit venturi effect te werken.
    Achteruit kan het wel iets opstuwen. Ik heb het vermogen op 30% gezet. Zelfs dan schiet de boot achteruit.

    Ook opvallend... de roeren doen achteruit niets! Helemaal niets. Ze zijn min of meer schaal.
    Bij de FL-8 heb ik van het middelste roer ook een forse taartschep gemaakt. Dat was ook na
    een eerste test. De twee zij-roeren waren ooit voor een Lurssen Effekt ruder. Maar dat werkte pas bij oversnelheid 15 tot 16 kmh
    Ding liep bijna 20 kmh op de Mabuchi borstelmotoren. Nu loopt het rustiger... maar mooier bij het scheepje passend. Je hebt em zien varen...

    Sturen met de props zal veel effectiever zijn bij de Heuss. Ook dat merk je direct... rpm lings en rechts niet geheel gelijk.
    En het gaat al de bocht om. Model wil graag varen... ook in de lage toeren. Met die twee 36 mm Hydrospeed props
    RPM verschil... dat is regelaar... of toch meer mechanische weerstand in gearbox of schroefas.
    Want de hele langzame loop... hou je met de vinger zo tegen... de ene draait... de ander 'tjoept' al taktend...
    Het is het rechter boxje dat iets stroever lijkt te gaan? Ik check em nog even.

    Gr Bas
     
  12. willum

    willum

    Lid geworden:
    6 jun 2017
    Berichten:
    1.768
    Locatie:
    noord-limburg
    digitale unster of viswaag... geeft wel iets weer...
    Maar toch, onderdeel van de meet-pret :)


    Meten = weten.

    Veel plezier Bas,
    Willum
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  13. Peter58

    Peter58

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    1.417
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Mooi bas, lastig om alle schroeven het zelfde toerental te geven. Bij mij loopt de bb motor soepeler dan sb, dat zit um denk ik in de riem spanning. Dat moet ik nog bij stellen, maar hobby ligt toch even stil, ben de hobby kamer aan het verbouwen / groter maken :D
    Tevens droogt mijn zwarte verf heel langzaam, hij pikt nog een beetje, dus dat stond toch ff stil.
    Grt peter.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  14. k-k

    k-k Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    7.417
    Locatie:
    Oostvoorne
    Ja, wat is wijsheid Bas? Bij da accu's zou ik voorlopig de pakketten in stand houden en het achterste pakket voorlopig vervangen door een blok piepschuim. Pas als blijkt dat je niet lang genoeg kunt varen zou je de pakketten aan kunnen pakken door er een cel uit te halen. Het teveel aan vermogen is te drosselen door de stickuitslag te knijpen naar pakweg 70%. Nu is het mijn boot niet, maar het enige waar ik "bang" voor ben is dat ze in plané gaat en je er in een bocht het gas er afhaalt. Dan zou ze om kunnen vallen. Sturen met de roeren bij achteruit varen kun je vergeten. Hooguit heel bedaard achteruit en sturen met de buitenste motoren. Dat de motoren niet gelijk in toeren zijn kan diverse oorzaken hebben. Weerstand in de motoren niet gelijk, ongelijke weerstand in vertragingsbak of schroefas. Of wat verschil in de regelaars. Je zou eens twee kunnen wisselen. Is pas na een poosje inlopen te beoordelen. Ergens hoor ik bij het optoeren een vreemde resonans. Kijk eens welke motor dat doet. Onbalans ergens? Assen lopen in oliebad is het niet? Of zit er vet in? Enige finetuning is misschien nog mogelijk. Goed dat je in achteruit de output op 30% hebt gezet. Qua model en onderwaterschip is (snel) achteruit varen een crime, maar daar is ze ook niet voor gemaakt. Je ziet het, ik filosofeer maar wat en hopelijk levert het iets op. In wezen heb je nu een schip met een heel ander gedrag en veel meer vermogen dan oorspronkelijk bedoeld. Niet erg, maar wel om rekening mee te houden. Zit nog even naar het begin van dit verhaal te kijken, Stel dat je toch niet voluit gaat varen en je er in plaats van 3, 1 accupakket in zou leggen? Misschien het proberen waard. Kijk maar of je er iets mee kan. Gr. Klaas.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  15. MicropropSport

    MicropropSport Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    9.758
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Wel Klaas, je hebt de onbalans goed gehoord in de video.
    In het model hoor je het des te luider natuurlijk.
    Wat is de oorzaak? Niet de regelaar, niet de gearbox, niet de assen... maar de motor zelf.

    Zingende en swingende wikkelingen? En daarin een dot lijm mikken?
    Een bel uit het lood? Nope! Ook die snaarstrak in de draaibank!

    Wel... deze had ik eigenlijk niet verwacht... Achterlager bij de bel lijkt veel ruimte te hebben.
    Heeft iets ruimte op de kogels en op de as passing. Hoe vreemd?!
    Grappige is dat de motor nieuw out de oude doos kwam... Joker van Lindinger...
    Amper gedraaid... alleen in deze set-up vrolijk gegierd... Moin, moin!

    Ik ga eens even kijken of Lindinger nog zo een brommert heeft...
    De motor zat aan BB... dus wissel de middelste om...
    de ex-BB motor giert boven een bepaald toerental niet meer...of minder...
    en kan voor proefvaren iets hoger in de knuppelstand aanslaan om het model in orbit te doen schieten

    Via de Jetibox kan ik de kanaal-curven bijstellen. Beter dan in de zender, die is vrij grofstoffelijk te noemen.
    Via die ontvanger-expo krijg ik een rustiger draaibeeld van de motor op de gascurves.
    Is een omweg, maar maakt het model minder hyper. De ontvanger onthoud dat gegeven. Is daarbij dan geprogrammeerd.
    De nulwaarde is bij de Evo-9 niet in te stellen. Op de ontvanger kan ik deze calibreren.
    Heb ik nog even nagelopen, en zo gaan beide regelaars nu gelijk op voor de neutraalstand voor het initialiseren. Maar toch ook de regelaars verschillen iets.

    Joker motor... Prijzig geworden! Van 18.50 euro naar 28,-

    Ik heb ze alle 3 uiteen genomen En er een flinke tjet olie in gedaan. Motorolie en pfte... moet maar goed wezen...
    Zou het in rubbertjes hangen? Want in de hand met box en al... hoor je ze bijna niet...
    In de verlijmde houder... gonst het hele model mee...

    https://www.lindinger.at/de/Flugzeu...ER-2834-8-5-V3-980-KV-BRUSHLESS-MOTOR/9741910

    Het gebok blijft nog een beetje in de motor. Nog even de wikkelingen nagelakt met blanke lak op terpentine basis. Stel rammelende wikkeling?...
    Het kan nog een zaak zijn van de juiste frequentie. Dat is bij de HK vliegregelaar af te stellen.
    Moet ik ook nog even nalopen.

    Omdat de MP-Jet boxen iets meer gieren. Deze gewisseld met Robbe gears. De planeten zijn gelagerd met losse glijlagers. Net even iets stiller geworden.
    Torenverschil... De ene regelaar is de ander niet.
    De ene regelt 'beter' lage toeren dan de ander.
    Aan BB of SP aangekoppeld... motor volgt de regelaar... geen frictie in het spel.
    ik zal de nieuwste eens van stekkers voorzien... zien wat deze doet...
    en wat dan de beste mach gaat geven.

    Dus Peter58 ... riemspanning check... maar voor de test toch ook even de regelaar omwisselen. Zien wat het doet :)

    Proefvaart laat nog even op zich wachten.
    Watertje zoeken zonder al die eenden, want dat strandje bij Exloo lag vol met eendenkwak...

    Ondertussen maar verder met de Badewanne... Gesneden uit kant en klare epoxyplaat uit oude voorraad.

    Kartonnen sjablonen overgetrokken en dan verder met schuurlat op maat geschuurd... tot keurige pas.
    En dan de vergrendeling verzinnen...
    Rollertjes maken etc... meten en tekenen... opdat het bijbootje mooi de helling af
    roetsjt...


    De kartonnetjes... eerder gemaakt... en het materiaal...

    53B34D29-C0CF-4CDB-A6C8-EEE0F26842F2.jpeg


    En dan de plaatjes op de provisorische plek...

    E687EB56-D080-4BB3-9E30-E8C9EE9DE68E.jpeg


    Plannen met tapejes... voor een beetje inzicht. Metalen rollersworden van kunststof.
    Gewichtskwestie.... Niet alleen dat... maar ook de houders moeten gemaakt worden.
    Dat wordt echter messing vouwerk...

    IMG_2837.jpg


    Voor wat het waard is...

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 27 nov 2020
  16. MicropropSport

    MicropropSport Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    9.758
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    De kuip bodems te voorzien van 8 rollers. Projectie gemaakt van de hoek
    waaronder deze komen te staan.
    Van boven oogt het recht, haaks op de spindel.

    Sleufjes fresen met Proxxon tool en tandartsfreesje... 4 x 0,5 mm.

    Dan moesten er 12 steuntjes worden geboord en gezaagd en gevijld.
    Alles uit epoxyplaat. Friemelwerk dus. Petieterig geklooi.

    De oogjes worden verlijmd met secondenlijm.... rollers nog te draaien...
    Maar altijd weer goed voor een paar uur zoet...

    660C0319-8816-4CFE-AB92-CDE8E3712216.jpeg

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 30 nov 2020 om 23:45
    Marc w en k-k vinden dit leuk.
  17. k-k

    k-k Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    7.417
    Locatie:
    Oostvoorne
    Weer laat zat Bas! Neem maar even een break. Hier ook zo de koffer in. Succes verder! Gr. Klaas.
     
  18. MicropropSport

    MicropropSport Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    9.758
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Absoluut... nu afsluiten :)
     
  19. MicropropSport

    MicropropSport Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    9.758
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gaat langzaam... maar in de richting dat ik wil...
    Uiteraard is er met deze rollers geen houden meer aan... bijbootje sjoelt er direct van af...
    Er moeten nog flink wat rollers bij....
    Hek, bij de spiegel, en de wanden... 3 rollers per kant...
    Twee kleine bij de spiegel (niet op schaalgrootte te maken... dan past het niet...
    Sowieso zijn alle rollers eigenlijk de dik... zo kan het bijbootje in alle comfort mee leunen :D

    66DF1D85-CB6C-431E-A459-3DB89251F8A8.jpeg

    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 2 dec 2020 om 16:11
    flugelplace, Stoompomp, ewapenaar en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. MicropropSport

    MicropropSport Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    9.758
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Beetje door pietert...
    Rollertjes passend in het krappe geheeltje... op de rand van de helling...
    uiteindelijk iets grotere lengte nieuwe gedraaid... is maar 2 mm...
    Bij de spindel zijn de rollers in het midden iets dieper gesteld en vloeiend gericht
    op de open klep. Het bijbootje gaat daar mooi gericht overheen.
    Ook de rollertjes op de flanken vast getaped... ook deze moesten geheel over...
    Iets te optimistisch te breed gemaakt... millimeter optimisme... de beugeltjes moest
    ik nieuw omzetten en ashouders wederom in model vijlen...

    De twee rollers en houders voor de hek zijn nu klaar, gebogen en gezet... klaar voor verlijming.

    Proefplakken met secondenlijm op schilderstape... prima om de posities te
    bepalen, is het naar de zin, trek je de tape er weer af met verlijmde steuntjes...
    Natuurlijk dan niet kliederen op de rest van het werk...

    IMG_2849.jpg

    Morgenavond weer wat meer plaatjes...
    Gr Bas
     
    k-k vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina