Na al het lezen van jullie aanbevelingen e.d. pruts ik lekker verder.
Gelet op de rest van je bericht is "prutsen" volgens mij niet van toepassing.
Het is vaak moeilijk, om de technische vaardigheden van een vragensteller in te schatten.
In het begin bij het voorstellen, laat je een foto zien van een aantal losse onderdelen, maar je geeft geen informatie over je bewerkingsmogelijkheden.
Indien ik het verkeerd inschat, zijn deze op gebied van metaalbewerking meer dan van menig modelbouwer.
(voordat de discussie losbarst er komen nog pertinax plaatjes tussen als ik die kan vinden)
Indien je dit als isolatie materiaal wilt hebben, dan kan ik je geen pertinax is hardpapier , maar wel printplaat epoxy, dubbelzijdig koper, dikte 1,5mm leveren, stuur maar een PB met opgave van wat je nodig hebt.
Ik heb vandaag een Sievert brandersetje aangeschaft zodat ik als ik straks zover ben de handel in elkaar kan gaan hardsolderen.
Hierop een aanvulling:
Mijn vraag is, welke branderpit zit hierop?
Ik vraag dit, daar er op de door mij gebruikte Soudogaz diverse branderpitten, met ieder hun vlamtemperatuur, gebruikt kunnen worden.
Mijn advies, daar je geen acetyleen- of propaanzuurstof brander gaat gebruiken, maak gebruik van een eenpits Camping gastoestel voor het leveren van de onderwarmte benodigd voor het goed vloeien van het zilversoldeer.
Over zilversoldeer, aandeel zilver 55%.
Op de onderstaande foto het solderen van een deel van mijn stoomketel met aan de onderkant de eenpitsbrander voor de onderwarmte.
Ik weet, dat dit een geheel andere ketel is, maar het gaat om de warmte inbreng in de te solderen kopermassa.
Voor meer info volg de link:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/modelstoomsleepboot-dockyard-v.253639/page-27#post-3982185
Op de onderstaande link is de brander van de Cracker onder volle vlam te zien, zoals ik deze heb aangepast voor mijn stoomsleepboot Dockyard V:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/modelstoomsleepboot-dockyard-v.253639/page-29#post-4009498.
Opmerking over de prikpatronen.
Gebruik i.p.v. de butaangas patronen de menggas propaan/butaan patronen.
Door de hogere calorische inhoud van propaan is de vlamtemperatuur ca. 150°C hoger, ca. 1750°C.