OS gasser
Hoi,
Motertjes zijn vd week binnen gekomen.
Is toch redelijk flinke motor. Mooie uitlaat van OS en ontstekingsunit.
Bougie is type: CM 6.
Kun je hier in nl volop verkrijgen van bv NGK en kosten geen drol
Door gevonden tips op amerikaans forum kan ik op dit moment het volgende zeggen:
De motor past qua bodemplaat goed in een trex 700 N. (geen dfc versie) Je moet erg weinig weg dremelen omdat de 700 n tegenover de 700 n DFC versie een breder frame heeft met de ovale bodemplaat en dat is in dit geval een groot voordeel. Heb je de trex 700 n dfc uitvoering dan moet er erg veel van de bodemplaat afgehaald worden. Het kan wel hoor.
Verder gelezen tips:
Carburateur insulator pakkingen even checken of er 2 kleine gaatjes in zitten. Bij iemand zat dat er niet in waardoor ie slecht liep. Bij mij was dat wel in orde. Zijn trouwens dezelfde pakkingen als die op een vario of radical g30 met walbro carburateur zitten.
Ik heb de stationair beugel van de carb afgezaagd. Is erg groot ding en daardoor moest ik veel van de fanshroud afdremelen. Nadat ik las dat die beugel eraf gehaald kon worden nu toch maar nieuwe fanshroud halen om het dremelen minimaal te houden zodat de airflow optimaal bljft.
Ik heb het alu koppelingstuk wat je op de uitgaande as van de motor schuift licht opgeschuurd omdat dit wel gigantisch stroef ging. Je zet hem vast met de grote moer. Er zat bij mij geen revetring bij de motor die hier volgens de alignhandleiding tussen zou kunnen en heb die dan ook niet geplaatst. Ben nog op zoek naar een engelstalige handleiding want bij mij zat er een japanse bij. :rolling:Heb al wel wat gelezen over de settings van de H en L naald. Weet niet of die fabriek-af goed staan.
Al met al een mooie motor en zeker voor de "gewone" en sportvliegers een
mooie ontwikkeling.
Ik ga de 700 net als mijn radical g30 vliegen met halfsymmetrische spinblades want die lift is enorm en voor mijn doeleinden ideaal.
Wordt vervolgd.
Gr. Rob