Peter, de oplossing kan simpel zijn: In mijn Norderney (gebouwd overgenomen) zat een verrassend simpel systeem om stroom naar het dekhuis te leiden. Makkelijk zelf te maken. 4 verende messing pennen die terechtkomen op evenveel messing plaatjes in de romp. Vrij slappe veertjes, zodat het dekhuis voldoende gewicht heeft om de pennen in te drukken. Origineel moest dit systeem alle 8 gloeilampjes plus een vertraagd motortje voor de radar voeden. Dat ging prima. Gloeilampjes verbruiken meer stroom dan LED's, dus voor jouw toepassing prima geschikt.
Je praat over milliampere's. niet over ampere's.
13 aders naar boven toe? Dat is nogal wat... Heb je de + leidingen gekoppeld? Meestal wordt er bij de diverse schakelmodules over de - geschakeld. LEDs die samen branden (Bakboord-, stuurboord- en toplicht) kun je compleet samen schakelen. Scheelt allemaal weer draad en contactpunten.
Ik heb mijn Norderney nu voorzien van LED's, die ik schakel via een schakelmodule. Die module komt in het dekhuis.
Stroom voor de LED's tap ik van de servostroom af, evenals de stroom voor de radarmotor. (anders heb ik een soort helikopter in de mast

)
Blijft over: een 12V LED-schijnwerper. Daarvoor heb ik een tweede contactunit gemaakt. Per contact een veertje van een balpen, twee staafjes messing in diverse lengtes en een messing plaatje. Oh ja, een ABS behuizing voor het geheel. Totale bouwtijd: 3 uurtjes. Moet jou toch ook lukken, denk ik...
Hieronder de originele veercontacten...
Hieronder de nieuwe, voor 12V...
Hieronder de contactplaatjes in de romp. Voor die nieuwe heb ik ze nog niet gemaakt.
Doe er je voordeel mee...