Voortzetting bouw Smit Enterprice!

Peter, Beterschap met je rug en een paar weken meer of minder zal ook niet zoveel uitmaken. Gr. Klaas.

Na testen blijkt het toch niet zo goed te werken :mad::mad:, zit me niet mee :(
Nu maar met stekkers proberen, ook al heb ik daar ook mijn bedenkingen bij ivm het lostrekken.
We zullen zien! Maar eerst mn rug weer over.
Grt peter

Laatst bewerkt:
Nou mn rug is weer redelijk in orde, dus samen met mn vrouw aan de knutsel.
Nu bezig met de kraan (stuurhut moet ff wachten :D) van de week dun draad binnen gekregen voor de hall sensoren.
0,04 kern, 0,56 buiten diameter. Boel getest en werkt prima, in en uitschuif stopt automatich nu, met dank aan jafa voor de tips. Nu de draden in krimpkous gezet en ze aan de mast lijmen met geprinte oogjes.
IMG-20200724-WA0003.jpeg

Nu maar weer ff rust ivm mn rug.
Grt peter

Hummmm ben ik de kraan aan het aansluiten en testen, breekt de motorbrecket in twee :(.
Deze duwd de eerste mast omhoog, deze had ik geprint maar te licht gemaakt. Dus stevigger maken en printen.
Weer verder met stuurhut en dak, nu met stekkers en dat werkt :thumbsup: :)
20200725_152156(0).jpg

Alles weer aansluiten onder het platform morgen de rest.
Grt peter

Het dak zit nu stevig op zn plaats door de stekkers, alle draatjes weer aangesloten en alles werkt weer zoals bedoelt.
Helaas door er aan te werken zijn er heel wat railing gesneuveld, goede les, als laatste er op zetten.
20200726_213830.jpg
20200726_213851.jpg

Grt peter.

Aardigge voorgang gemaakt de laatste 2 dagen, op 2 kleine aanpassingen is de kraan gebruiks gereed.
1e fout, magneet is net ff te licht om te laten zakken, die moet verzwaart worden.
2e, beveiliging van 1e mast tikt net de microscakeling niet bij dubbel vouwen, even iets op het switsje plakken.
Voor de rest werkt ie naar behoren, kijk maar :)

Grt peter.

Die hengst aan dat kabeltje van de kraan... dat doet het hem...
Maar waarom je nu de elektronica gaat demagnetiseren met een pendule slingering... nah... da begrijpt ik helegaart niks van...
Whoeha!

PS: erg mooi werkend! Top! (Hier nog steeds geen China snoer... komt nu nieuwe zending... dan pas kan ik weer verder op het bootjesdeel)

Tnx, sjoed :)
Tja zo is het schip nu onder griekse vlag met de naam cristos XXII, die van mij word dus een mengelmoes van 1 schip met 3 namen.
Grt peter

Laatst bewerkt:
Vandaag toch nog even wat dingetjes aan de kraan gemodificeerd, de bowden kabel was niet naar mn zin.
Toch maar terug gestapt op een schroefspindel, die tilde mn bootje iig wel.
Nu nog de beveiliging er aan bouwen, ook weer gefrimel, maar dat heet modelbouw :p
20200728_202855.jpg

Uiteraard moet er nog een kleurtje op :D
Grt peter.

Vandaag een kleine vaarregelaar binnen gekregen voor mn kraan, hiermee kan ik hem heel pressies mee laten draaien.
Ook met de curfs zitten pielen, dat werkt erg mooi moet ik zeggen :)
Dat ging namelijk veel te snel, en dus erg schokkerig. Mijn sloep werd nogal ferm tegen zijn steun aangesmeten, en dat moet niet :D en ja ik heb de bec losgehaald :D:p.
Grt peter.

Back