Voortzetting bouw Smit Enterprice!

En geschuurt ppppffffff wat een piepppp werk.
IMG-20200620-WA0008.jpeg

Grt peter

Netjes Peter. Wel een vervelend klusje al dat schuren, maar daar heb je straks alleen maar plezier van.
Nu primertje erop?

Eerst andere kant nog, door mijn handen kwam ik niet verder, ja als dat gedaan is idd in de primer.
Verf voor de onderkant (antie fauling kleur) heb ik al.
Grt peter

Laatst bewerkt:
Nee geen glassbubbels, wist ik eigelijk niet dat dat bestond.. Deze plamuur is kogelhard.
Blijft lang zacht, maar plots is het hard, direct schuren anders gaat het niet meer.
Grt peter

Peter als eens geprobeert te schrapen ipv schuren? of een klein schaafje? Gaat natuurlijk alleen voor het grofere werk maar het gaat heel wat sneller dan schuren.

"Marc w,
Peter als eens geprobeerd te schrapen ipv schuren?
Of een klein schaafje?

Marc w,
We maken de keuze groter:
Hardstalen schraapstaal,
Glasscherf.
Carrosserievijl.

Willum

Peter... toch niet goed mijn draadje belezen! Heuss staat stijf van de bubbles!
't Is net Bros, Bros, Bros in bad :mrgreen:

Als glaspaarlen voor de Heussen!

Dank je voor de link.
Dat moet ik dus mengen met de plamuur, wat moet de verhouding zijn?
Grt peter

Je kan met epoxy of polyester en glass bubbels een plamuur maken. Je voegt net zo veel glass bubbels toe aan de epoxy of polyester totdat je tevreden bent over de stroperigheid ervan.
Misschien dat je het zelfs aan je plamuur kan toevoegen als deze nog vrij vloeibaar is, maar dat moet je zelf even inschatten.

En met 30 minuten Z-Poxy heb je een snelplamuur.
HobbyIn verkoopt Z-Poxy... en dan kan je zeer kleine hoeveelheden aanmaken...
Met 30 minuten uitgehard genoeg om te schuren en weer door.Ongeveer 20 minuten smeerbaar...
dan begint het toch echt te zetten.

Met weinig microballoons maak je van epoxy een sterkere lijm.
Ik leng altijd wel iets aan met de stof... voor plamuur voeg je in stapjes toe, al mengend
tot je een goed smeerbare pasta krijgt. Soms voeg ik verdikkingsmiddel toe, opdat
de epoxy niet uitzakt. Die had je ook kunnen bestellen.
Verder kan je een UV blokker mee mengen tegen vergelen, of een pigmentstof toevoegen.
De epoxy krijgt dan het karakter van een gelcoat. Bij de zicht verlijmingen in mijn model
voeg ik pigment, glasparel en UV blokker toe... het zijn verlijmingen waar geen grote
krachten op komen. Omdat het delicaat werk is, heb ik 30 minuten epoxy als lijm
Geeft me de tijd om alles te zetten en met zekere rust af te werken.
Gr Bas

Back