Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Dat je geen hoge pet op hebt van SLS maakt me niet zoveel uit (al zijn tientallen F5J-vliegers het niet met je eens) maar je moet wel je feiten een beetje op orde houdenSLS is gewoon een omgelabelde Turnigy die een paar tientjes meer kost
Turnigy's zijn prima accu's (SLS is gewoon een omgelabelde Turnigy die een paar tientjes meer kost).
Ik vroeg mij af wat het verschil met deze motor is en de goedkopere reeds besproken types.
Natuurlijk, maar als je alles meet met dezelfde apparatuur en onder dezelfde omstandigheden (maatapparatuur, motor, prop, etc.) dan kun je wel vergelijken.Wat Arno geconcludeerd heeft zou kunnen, alles valt of staat met de meting
Een lipo 1 maal niet optimaal behandelen heeft enorme effecten.
Uiteraard. Correct behandelen is uitgangspunt. Je gaat ook niet roepen dat een Opel, Renault, Toyota een slechte auto is omdat hij kapot gat als je er water ipv. olie in doet ...... alles valt of staat met ... de manier van behandelen.
Dat is dus een typisch voorbeeld van slecht meten. Verschillende loggers, motoren, props, wel/geen vertraging, ... Niet objectief. Valt in dezelfde categorie als: "Wauw wat glijdt mijn nieuwe kist fantastisch." Ja, op het oog, maar vergeleken met een andere kist (die er op dat moment natuurlijk niet naast vliegt ...)?Ik heb echter andere berichten van meerdere mensen uit Duitsland gehoord en loggings gezien ...
Wat is extreem? Hebben we het over veel Ampère, dan heb je gelijk, maar als we het over accu-belasting hebben ... Als je uit een groter(e) accu 200A trekt, of uit een kleine 50A? Zolang het aantal C's gelijk is, is de belasting van de accu m.i. ook identiek.En ik heb het niet over F5B, want dat is te extreem.
Je suggereert hier dat Arno niet weet (wist) wat hij meet(te). In theorie kun je gelijk hebben, maar dan wil ik de tegenvraag stellen: Weet jij dat dan wel? En hoe toon je dat aan?En metingen geloof ik alleen maar als de persoon weet wat ie meet ...
Dit ben ik met je eens.En zelf zou ik eerst eens een totaalplaatje van je budget maken en dan gaan kijken wat je wil en kan betalen.
Vaak kan je bij een fabrikant van een model ook de motor en servo's kopen.
Dan kan je proberen een pakketprijs te bedingen, zal je allicht een paar procent in je aankoop schelen.
We hebben het over bedragen van 12 euro voor die veel te dure SLS'jes....persoonlijk vind ik 12 euro geen schokkend bedrag.Als een pakket 2 tientjes kost dan kan er natuurlijk geen paar tientjes verschil inzitten.
Verhalen gehoord van Duitsers......mij zegt dat dan weer niet zo veel, nog minder dan de testjes van Arno eerlijk gezegd.Ik heb echter andere berichten van meerdere mensen uit Duitsland gehoord en loggings gezien, dat de Turnigy's kwa prestaties gelijk waren aan de dure SLS.
Veel duitsers gebruiken al jaren geen SLS meer maar zijn over naar Gens Ace of Turnigy's.
Als reden dat SLS te duur is voor wat hij biedt.
Dat je geen hoge pet op hebt van SLS maakt me niet zoveel uit (al zijn tientallen F5J-vliegers het niet met je eens) maar je moet wel je feiten een beetje op orde houden![]()
. Een SLS XTRON 1000mAh 3S1P 11,1V 40C/80C kost bij SLS 11,99 euro, een XTRON 1250mAh 3S1P 11,1V 30C/60C hetzelfde.
Een paar tientjes meer is ernstig overdreven en ik snap niet helemaal wat daar de bedoeling van is.
Jorrie,
Turnigy's uit de USA halen heeft geen zin.
Dan worden ze te duur.
Kijk ook eens bij Staufenbiel, bij de lipo's.
Zijn ook prima en niet duur.
Een andere optie is de Wellpower van Lindinger.
En ook daar zijn erg goede ervaringen mee.
Heb je nu al een model besteld of in huis?
Zoals ik zei... probeer een complete deal te maken.
Dat MOET minimaal 5% korting op het totaalplaatje uit kunnen maken.
Ik kreeg net een prijsje van de fabrikant van de Kappa, als ik hem compleet met servo's bestel dan kosten die servo's geen 30 euro maar ongeveer 20 euro per stuk.
Dan zit ik al op een besparing van 60 Euro.
En een motortje kan ik dan ook via hem kopen, scheelt ook weer tientjes.
Al met al, als je gewoon goed weet wat je wilt, kan je tientjes en als je bij de goede mensen koopt, honderdjes besparen.
GJ
Met deze combinatie breng je een F5J model tot ca 1600 gram perfect op hoogte. Als je iets meer reserve wenst (of als het model zwaarder is), dan zijn er de 2216´s en de 2221´s. De aan de door jou genoemde Scorpion identieke Hyperion is deze:
Outrunner HS2221 Series Motors. - Air Craft World
Als je er dan een Micro Edition 5:1 bijkoopt, ben je voor 100 Euro klaar.
Ik zou overigens voor de 3000kV versie gaan, dan worden de props wat kleiner. En als je het nou echt goed wil doen, dan in het Ecalc-programma de beste combinatie uitvogelen.