Waarom er regelgeving moet komen [wetgeving discussie]

Is er niet zoiets al een sticky dat een post op laatste pagina blijft staan, dan lijkt me dit een mooie om als eerste onderaan te zetten. Gemakkelijk voor al die lui die hier elkaar het jak uit willen borstelen, die drukken dan ff op last page......
En dan stoort dit mateloze gezeur mij niet meer zo omdat dit draadje heel de dag bijna bovenaan staat en nuttige informatie verdijft van de eerste pagina !

Haleluja !

Is er niet zoiets al een sticky dat een post op laatste pagina blijft staan, dan lijkt me dit een mooie om als eerste onderaan te zetten. Gemakkelijk voor al die lui die hier elkaar het jak uit willen borstelen, die drukken dan ff op last page......
En dan stoort dit mateloze gezeur mij niet meer zo omdat dit draadje heel de dag bijna bovenaan staat en nuttige informatie verdijft van de eerste pagina !

Haleluja !

+1 :mrgreen:

Misschien een idee voor de mods dit en elk ander draadje over regels en wetgeving te verplaatsen naar een eigen plek op het forum....

In de eerste plaats is dit geen zaak voor moderatoren. Als de structuur van het forum in het geding is, beslist Robert als beheerder hierover.

En wat jij voorstelt zou een structuurverandering vragen, en ik weet zeker dat hij daar niets voor voelt. Binnen de huidige structuur is het moeilijk, omdat fpv bij twee hoofdfora beoefend wordt: Vliegtuigen en Helicopters. Het vliegtuigen forum heeft al een apart fpv subforum. Bij de Helicopters zou dat natuurlijk ook kunnen, maar dan heb je dus allerlei dubbelingen.

In het fpv subforum van vliegtuigen zijn dit soort discussies al eerder aan de orde geweest, en dikwijls verliepen die niet even ordelijk, en een aantal zijn er dan ook voortijdig gesloten.

Op de een of andere manier blijken vliegende fpv'ers dikwijls ook in figuurlijke zin nogal opvliegend te zijn. Vraag me niet waarom, ik zou het niet weten.

Groet,

Ad Bakker

Haleluja !

Wie verplicht jou om dit te lezen. Meneer zint het niet dus moet het maar op de laatste pagina. Bah wat kinderachtig.

Wie verplicht jou om dit te lezen. Meneer zint het niet dus moet het maar op de laatste pagina. Bah wat kinderachtig.

Wat een gezeur hier zeg.... Bijde abbo op draadje opgeheven. Waarom komt de wens voor structuur erandering altijd van mensen die vinden dat info voor hen niet nuttig is. Vanuit Zuid Frankrijk gegroet

je bedoelt info verspreid nu al over 45 pagina's?
nee, das niet echt nuttig voor mij nee.... weet niet voor wie wel, maaruh....

De bedoeling van dit draadje is om mensen te informeren over de wetgeving en de randzaken ervan. Op dit moment is het niet zo en lopen er hele lange discussies, waardoor een beginner of ieder ander de kluts snel kwijtraken.
Ik ben dus ook voorstander om een sticky te maken over wetgeving met de JUISTE info, waar ook (wet)wijzigingen bijgehouden worden.

Ik zeg juiste info.....ik heb het niet eens over de zendvermogens.

Daar mag best in staan dat je met 5.8ghz max 25mW erp mag gebruiken enzo. Zou best overzichtelijk zijn toch?

Edit:
Volgens de wet mag je zowiezo geen beeld uitzenden op geen enkel vermogen. Dat slaat op de zendpiraten. Op het moment dat je beeld of geluid uitzendt ben je een piraat.

De bedoeling van dit draadje is om mensen te informeren over de wetgeving en de randzaken ervan. Op dit moment is het niet zo en lopen er hele lange discussies, waardoor een beginner of ieder ander de kluts snel kwijtraken.
Ik ben dus ook voorstander om een sticky te maken over wetgeving met de JUISTE info, waar ook (wet)wijzigingen bijgehouden worden.

Mee eens

Yup. De discussies hebben geen zin. De wet is er dus al met hier en daar wat mazen, waar alles eigenlijk min of meer toch al verboden is. Zet het in een sticky en klaar. Dan weten hobbyisten en commerciele ook de waarheid meteen.
Heb je ook niet een week nodig om dit draadje te blijven lezen en compleet verward raken.

en zo kan het ook ;)

Spotte zojuist een filmpje van onze collega Skyvision-drones.nl Na alle vooral negatieve filmpjes hier nu dan een keer en filmpje conform wat basisregels zoals VLOS (<500m), niet boven aaneengeslotenbebouwing, niet boven mensenmassas etc....

https://www.facebook.com/photo.php?v=202845919875025&set=vb.292296937541102&type=2&theater

Nette beelden geschoten ruim van het Zwartecross terrein die toch een indruk achter laten van hoe druk het er is.

Het kan dus wel netjes!

Spotte zojuist een filmpje van onze collega Skyvision-drones.nl Na alle vooral negatieve filmpjes hier nu dan een keer en filmpje conform wat basisregels zoals VLOS (<500m), niet boven aaneengeslotenbebouwing, niet boven mensenmassas etc....

https://www.facebook.com/photo.php?v=202845919875025&set=vb.292296937541102&type=2&theater

Nette beelden geschoten ruim van het Zwartecross terrein die toch een indruk achter laten van hoe druk het er is.

Het kan dus wel netjes!

Mooie beelden. Maar als je een Makelaar een huis wilt laten filmen of foto's maken. En je moet 150 meter van aaneengeslotenbebouwing weg blijven, moet je dan een rode cirkel op de foto zetten, dat de mensen kunnen zien welk huis je bedoeld??:confused:

Zucht... Nee, dan moet je een ontheffing aanvragen om dat toch te mogen doen (en vervolgens de nodige voorzorgmaatregelen treffen om te voorkomen dat er ongelukken kunnen gebeuren) Maar dat geldt alleen voor commerciele bedrijven, die toch al aan veel meer voorwaarden dienen te voldoen. Als recreatief vliegende amateur heb je daar niets mee te maken (en heb je daar ook niets te zoeken)

Back